Masyarakat

Myoma

Para saintis dari Jerman, Norway dan Denmark mendapati bahawa satu daripada sepuluh orang mengalami pengalaman hampir mati. Sebilangan besar responden yang "sekarat" mempunyai persepsi yang menyimpang tentang waktu, lebih dari dua pertiga pancaindera meningkat dan aktiviti mental meningkat. Sejumlah orang yang ditemu ramah yang berhadapan dengan "nafas kematian" memberitahu para saintis mengenai "nyanyian malaikat" dan "cahaya di hujung terowong".

Kira-kira 10% orang mengaku mengalami keadaan dan sensasi hampir mati. Ini dilaporkan oleh kumpulan penyelidikan dari institusi penyelidikan di Jerman, Denmark dan Norway, lapor laman web MedicalXpress..

Lebih daripada 1,000 orang dari 35 negara mengambil bahagian dalam tinjauan ini. Pengalaman hampir mati yang dilaporkan oleh 289 orang.

Di antara yang "mati" kira-kira 87% masa yang dirasakan jauh, dan lebih daripada 50% melaporkan "meninggalkan tubuh mereka sendiri." Kira-kira dua pertiga daripada kesepuluh responden melaporkan peningkatan kepantasan berfikir dan rasa tinggi yang tinggi. Terdapat juga laporan mengenai halusinasi pendengaran dan "setan duduk di dada mereka [semasa kelumpuhan tidur]".

Sejumlah responden menyatakan bahawa mereka merasakan kehadiran orang lain sebelum tidur dan "melihat cahaya di hujung terowong." Juga popular adalah "Angel Singing" dan "Incredible Peace".

Para saintis menyatakan bahawa pengalaman hampir mati adalah ciri kedua orang yang berhadapan dengan bahaya sebenar - baru-baru ini yang terselamat dalam kemalangan kereta, dan mereka yang tidak berada dalam bahaya..

Archpriest dari Gereja Ortodoks Rusia (ROC) Vsevolod Chaplin, dalam perbualan dengan NSN, menyatakan bahawa hasil penyelidikan saintifik membuktikan adanya kehidupan akhirat.

Menurutnya, kehadiran pengalaman seperti itu pada orang memberi kesaksian terhadap teori yang menyatakan bahawa seseorang itu tidak hilang, mengakhiri perjalanannya di dunia..

“[Ini] mengesahkan apa yang selalu dibicarakan oleh mana-mana imam - hidup ini bukan yang utama, bukan yang terakhir. Hidup ini hanyalah ujian masuk untuk mempersiapkan kehidupan yang lebih baik dan lebih baik. Dan hanya ada satu cara untuk mempersiapkannya - untuk bergabung dengan iman yang benar, dan hanya ada satu, dan melakukan perbuatan baik yang tidak dapat dipisahkan dari iman yang benar, "tegas Chaplin..

Paderi Gereja Ortodoks Rusia mengatakan bahawa dia telah menerima persekutuan dan mengaku akan mati. Chaplin menyatakan bahawa kadang-kadang orang yang tidak sedarkan diri sebagai respons terhadap permintaan "formal" untuk bertobat membuka mata mereka dan mengatakan "dengan kata-kata atau tanda-tanda" bahawa mereka meminta Tuhan untuk pengampunan.

"Marilah kita ingat bahawa pencuri yang bijaksana yang disalibkan di sebelah Kristus di kayu salib bertobat dan bertobat kepada iman yang benar, iman Kristus, pada saat terakhir hidupnya, berada di ambang kematian," tambah ketua kerajaan.

Seminggu sebelumnya, Tina Hynes, seorang wanita Amerika dari Phoenix, Arizona, yang telah meninggal selama 27 minit, berbicara mengenai "dunia seterusnya." Wanita itu mengalami serangan jantung, tetapi jantungnya berhenti dalam perjalanan ke hospital - dia telah mati hampir setengah jam.

Menurut FAN, setelah kembali sedar, Hynes meminta doktor untuk sebatang pen dan buku nota. Dia menulis bahawa "itu benar", merujuk kepada kehidupan di syurga.

Dalam kata-katanya, di "dunia berikutnya" semuanya "nyata" dan warnanya "sangat terang". Sebagai tambahan, orang Amerika itu menyarankan agar dia melihat "sosok seperti Yesus" di hadapan "gerbang hitam dengan cahaya keemasan yang keluar dari mereka.".

Walaupun terdapat banyak laporan mengenai pengalaman selepas kematian semasa kematian klinikal, para saintis mempunyai perselisihan serius mengenai persoalan "kehidupan setelah kematian", walaupun secara umum, sikap terhadap pernyataan ini tetap sangat skeptis..

Pada bulan April, sekumpulan ahli astrofizik di Institut Politeknik California melaporkan bahawa ujian kuantum dapat mengesahkan adanya akhirat. Menurut saintis Sean Carroll, eksperimen ini akan memungkinkan "untuk mengesan beberapa zarah roh", lapor portal PhysicsBuzz.

Laporan pakar mengatakan bahawa kajian seperti itu telah dilakukan, dan para saintis tidak memperoleh "bahagian semangat" - oleh itu, tidak ada kehidupan selepas kematian. Carroll menambah bahawa kumpulan saintis merujuk kepada teori bidang kuantum mengenai kehadiran bidang individu untuk semua zarah..

Menurut ahli fizik, kehidupan selepas kematian hanya dapat wujud dengan pemisahan kesedaran manusia dari tubuh fizikal. Walau bagaimanapun, otak manusia terdiri daripada atom yang tidak dapat menyimpan maklumat dari otak setelah mati. Carroll juga menggesa orang untuk berhenti mempercayai kehidupan akhirat..

Penambahbaikan sebelum kematian

Saya akan mulakan dengan soalan: siapa yang menghadapi fenomena ini dan berapa lama selepas kematian datang?

Sekarang saya akan menceritakan kisah luar biasa yang luar biasa dari hari-hari terakhir kita.

Selama dua hari ibu saya menjadi lemah daripada yang lemah dan hampir tidak dapat bergerak dan tidak mahu makan, duduk bengkok, lemah. Dia bercakap dengan sukar. Dan dua hari yang lalu dia terbangun dengan keinginan untuk hidup dan mengumumkannya kepada yang lain. Saya meminta untuk mendaftarkannya di hospital untuk menitis. Tetapi akhir-akhir ini dia begitu lemah sehingga mereka bahkan tidak pergi mandi untuk mencuci..

Dan setelah mengumpulkan kekuatan moral, saya dan abang saya, dan dia fizikal, melakukan sinar-x. Ia perlu untuk mengecualikan kehadiran cecair di paru-paru. Dia tidak tahan, mereka meminta saya menyokong. Dia baru mula jatuh dan jatuh pada saya. Saya menangis. Saya sudah beritahu dia:

- Sekiranya anda ingin menetes, kumpulkan semua kekuatan anda!

- Saya mahu! Saya mahu hidup! - dia berseru.

Mereka mengambil gambar sambil duduk. Hari ini kami membuat janji di hospital, saya membeli semuanya, dan mengupah jururawat untuk meneteskan rumah.

Dan saya datang kepadanya baru-baru ini pada waktu petang, kerana saya biasanya menyiapkannya untuk tidur, dan dia meluruskan badan, memandang saya dengan mata jernih, melemparkan kakinya di sofa dengan mudah, bercakap dengan animasi, meluruskan bantal besar, memberitahu apa yang dia rencanakan untuk dirawat: soda, losyen garam, minyak thistle susu.

Saya hanya duduk dengan mata terbuka. Sekiranya seseorang memberitahu saya bahawa ini berlaku, saya tidak akan percaya.

Tetapi saya membaca banyak artikel. Saya tahu peningkatan ini adalah penyebab utama kematian.

- Mari panggil imam, - Saya menulis kepadanya di vatsap. - Mungkin doanya membuat anda berasa lebih baik.

"Ayo," jawabnya dengan penuh semangat..

Walaupun dos diphenhydramine disuntik oleh saya, dia memanggil saudara-mara di telefon sepanjang malam dan bercakap dengan mereka.

Dan saya memakai cermin mata saya dan sekali lagi, seperti sebelumnya, mula melihat telefon saya. Sebelum itu, dia bahkan menuliskan kata-kata dengan kesalahan kepada saya, dan baru-baru ini dia berhenti melakukannya sama sekali. Dan hari ini dia menulis. dan panggilan. Dan bercakap selama 20 minit.

Dalam artikel mengenai hal ini ditulis bahawa inilah waktunya untuk menerima persekutuan, pengakuan dan ketidaksetiaan sebelum kematian..

Dan saya duduk dan berfikir: mungkin Tuhan mendengar doa kita dan dia akan sembuh?

7 akan menerima pada tubuh dan tingkah laku seseorang bahawa dia akan segera "mati".

Kematian menimpa seseorang secara tidak disangka-sangka, sementara seseorang terpaksa berada dalam jangkaan yang menyakitkan untuk hasil tragis yang tidak dapat dielakkan, misalnya, disebabkan penyakit yang tidak dapat disembuhkan. Malangnya atau bernasib baik, tidak ada yang tahu masa dan tempat yang tepat..

Hanya orang yang sangat sensitif terhadap tenaga halus yang dapat meramalkan kematian mereka dalam setiap perincian. Tidak semua orang diberi kebolehan seperti itu, tetapi tanda-tanda "universal" pertemuan yang akan berlangsung dengan Kostlyava berfungsi dengan tepat.

7 akan menerima pada tubuh dan tingkah laku seseorang bahawa dia akan segera mati

Perubahan tingkah laku tiba-tiba dan tidak beralasan.

Seseorang dengan deria keenam yang maju merasakan kegelisahan dan kegelisahan, yang memprovokasi dia terhadap tindakan yang aneh bagi orang lain. Sebagai contoh, dia mula takut dengan segala yang panik, walaupun sebelum ini dia tidak mengalami fobia. Ia juga berlaku bahawa gaya hidup berubah dari pasif menjadi aktif. Seseorang tergesa-gesa untuk hidup dan mempunyai masa untuk segalanya, seolah-olah dia faham bahawa dia mempunyai sedikit masa yang tersisa.

Penyebutan berterusan tentang kematian dalam perbualan, mengelilinginya dengan simbol dan gambar. Seseorang yang merasakan kesudahan yang tidak dapat dielakkan secara sedar sedar bersiap untuk meninggalkan dunia ini dan bahkan mengikutinya. Harus diingat bahawa ahli esoteris mempunyai sikap negatif terhadap hobi moden untuk subkultur yang berkaitan dengan akhirat. Dalam beberapa kes, permainan seperti itu adalah salah satu penyebab kematian tidak langsung, dan bukan penyebabnya.

Muka menjadi simetris. Tanda ini telah mendapat pengesahan saintifik. Sesungguhnya, beberapa hari sebelum kematian, asimetri hilang sepenuhnya..

Nafas sejuk. Menurut kepercayaan popular, pada pesakit yang sakit parah, sebelum mati, ketika anda menghembuskan nafas, anda merasa tidak hangat, tetapi sejuk.

Hilang selera makan. Memudarkan daya hidup tidak menyumbang kepada keinginan untuk mengisi semula badan dengan bahan berguna. Pertama sekali, terdapat penolakan produk dengan nilai tenaga tinggi..

Perubahan warna kulit. Tangan menjadi kebiruan dan bintik-bintik aneh mungkin muncul di wajah.

Tanda pada badan. Kadang kala tahi lalat dan tanda lahir bertindak sebagai petunjuk akan berlaku kematian. Kematian segera ditandakan oleh:

pembentukan merah-biru atau merah di leher dari bahagian belakang kepala (menggambarkan kekurangan nyawa yang ganas);
noda di bahagian dalam tumit (menunjukkan kemalangan);
dua tahi lalat hitam di tengah belakang 7-10 cm di bawah bilah bahu (kematian tragis, mungkin kebakaran);
tanda lahir pucat 3-5 cm di atas siku (kematian akan dikaitkan dengan dunia bawah);
tahi lalat besar di pangkal paha pada garis rambut (kekerasan atau pembedahan maut).

5 tanda anda telah dikutuk

Kekuatan kutukan secara langsung bergantung kepada keadaan emosi orang yang menghantarnya. Keanehan serangan ini adalah pengaktifan segera program negatif. Sebagai perbandingan: sihir "kustom" berlaku selepas 30-40 hari, dan kadang-kadang lebih lama apabila berlaku kerosakan pada kematian atau penyalahgunaan. Semakin cepat mangsa mengesan pukulan tenaga, semakin mudah untuk meneutralkannya. Bagaimana anda tahu bila tiba masanya untuk membunyikan penggera??

Orang yang jauh dari esoterisme tidak mengetahui perbezaan antara kerosakan, mata jahat dan kutukan, walaupun ini adalah bentuk serangan yang sama sekali berbeza terhadap seseorang. Sebagai contoh, mata jahat sering tidak disengaja, sementara kerosakan selalu menjadi kesan yang disengaja dengan tujuan tertentu (untuk merampas kesihatan, membawa kemiskinan, menghilangkan kebahagiaan).

Mengenai sumpahan, kekuatannya secara langsung bergantung pada keadaan emosi orang yang menghantarnya. Keanehan serangan ini adalah pengaktifan segera program negatif. Sebagai perbandingan: sihir "kustom" berlaku selepas 30-40 hari, dan kadang-kadang lebih lama apabila berlaku kerosakan pada kematian atau penyalahgunaan. Semakin cepat mangsa mengesan pukulan tenaga, semakin mudah untuk meneutralkannya. Bagaimana anda tahu bila tiba masanya untuk membunyikan penggera??

Peristiwa gembira dan sedih berlaku dalam kehidupan setiap orang. Tetapi bagi mereka yang menjadi objek sumpahan, coretan hitam berlarutan untuk jangka masa yang tidak tentu. Malah berita baik yang jarang berlaku membayangi negatif di kawasan lain.

Gejala ini menunjukkan dirinya paling kuat dalam kehidupan seharian. Seseorang dihantui oleh masalah yang menjengkelkan, kerana ia sering terlambat untuk peristiwa penting, tidak mempunyai masa untuk muncul di tempat yang tepat pada waktunya, dan kehilangan wang dan barang berharga. Dalam kes lanjut, jumlah situasi dan kemalangan trauma meningkat. Sekiranya berlaku force majeure secara berkala kepada anda, fikirkan apakah ini boleh menjadi akibat sumpahan.

Pencerobohan yang tidak masuk akal atau sikap tidak peduli sepenuhnya.

Ciri ini berkait rapat dengan yang sebelumnya dan akibatnya. Seseorang yang telah mengalami kekuatan keinginan jahat merasa kosong. Kekecewaan membawa kepada pengumpulan pencerobohan, yang menumpahkan pada orang lain (untuk ekstrovert), atau menyebabkan kemurungan yang teruk (untuk introvert). Orang yang mempunyai kehendak dan tenaga yang lemah terancam gangguan mental dan ketagihan.

5 tanda anda telah dikutuk

Sumpahan merosakkan aura seseorang, menjadikannya lebih rentan terhadap penyakit, memperburuk penyakit lama. Selalunya, mangsa pengaruh agresif ini disiksa oleh sakit kepala yang tidak dapat disembuhkan dengan ubat-ubatan, mimpi buruk atau insomnia diseksa pada waktu malam.

Kehadiran tabiat buruk keturunan, pengulangan senario kehidupan saudara-mara yang lebih tua.

Sekiranya terdapat sumpahan umum, maka program negatif itu disebarkan dari satu ahli keluarga ke ahli keluarga yang lain. Dalam beberapa kes, ini berlaku selepas satu generasi. Contoh yang paling mencolok: alkoholisme keturunan, kesunyian, janda, kematian bayi yang tinggi. Anda tidak mungkin dapat menghilangkan kesan itu sendiri. Bahkan setiap esoteris tidak akan berusaha meneutralkan apa yang telah terkumpul selama beberapa dekad.

Dihantui oleh tanda-tanda buruk.

Tanda ini adalah untuk orang-orang yang taat yang dipandu oleh tanda-tanda. Sumpahan itu dilihat disertai dengan pertanda buruk, seperti penampilan beberapa gagak hitam atau pecah cermin.

Adakah anda menyukai artikel itu? Langgan saluran untuk mengikuti perkembangan bahan yang paling menarik

Mengapa seseorang berasa lebih baik sebelum mati?

Kematian adalah keadaan yang tidak dapat dielakkan yang mengakhiri hidup. Dia penuh dengan banyak misteri yang ingin diselesaikan orang. Dan salah satu rahsia terpenting dari keadaan ini adalah mengapa sebelum kematian seseorang menjadi lebih baik.

Ada penjelasan ilmiah dan agama, yang, cukup aneh, tidak saling bertentangan, melainkan melengkapi.

Mengapa seseorang berasa lebih baik sebelum mati: sudut pandangan saintifik dan agama

Oleh itu, sudut pandang ilmiah mengenai persoalan ini menunjukkan bahawa otak, dalam jangkaan akhir, melepaskan cas endorfin. Agama - bahawa jiwa bersukacita, bersiap untuk peralihan dari lembah kesedihan, yang pasti dunia fana ini, ke dunia di luar kubur, di mana ia akan wujud selamanya, dihantar dari cangkang duniawi.

Memang, pesakit sering mengalami peningkatan sebelum kematian - kepedihan berlalu, kesedaran hilang, dia dapat meminta orang yang dicintai sesuatu dari makanan kegemarannya. Dan secara harfiah beberapa jam kemudian, dia mati. Orang-orang percaya mengatakan bahawa jam-jam terakhir ini diberikan kepada seseorang untuk menyelesaikan urusan duniawi, sehingga dia dapat mengucapkan selamat tinggal kepada semua orang, bertobat dari dosa dan pergi ke dunia lain tanpa penyesalan, dibersihkan dari semua fana.

Sama ada benar atau tidak, dalam keadaan apa sekalipun, saudara-mara dari pesakit sakit yang tiba-tiba merasakan peningkatan harus bersiap sedia untuk fakta bahawa mereka akan segera kehilangannya. Ini bermaksud bahawa lebih baik menggunakan jam-jam terakhir untuk komunikasi dan pemenuhan keinginan pesakit. Sekiranya dia beragama, anda harus memanggil imam untuk pengakuan terakhir.

Pada dasarnya, orang mengaitkan peningkatan kematian dengan beberapa fenomena dunia lain kerana perubatan tidak memberi mereka gambaran yang jelas yang akan menjelaskan apa yang berlaku dari sudut pandangan saintifik. Dalam tulisan perubatan, seseorang hanya dapat mencari banyak istilah dan penjelasan yang sangat kabur..

Mengapa seseorang berasa lebih baik sebelum mati: membebaskan sumber dari simpanan

Mungkin, adalah lebih tepat untuk menyebut bahawa peningkatan hampir mati sebagai ayunan neurochemical. Mengapa begitu? Untuk melengkapkan penjelasannya, pertama sekali perlu merujuk kepada ciri-ciri tubuh manusia, dan mereka sedemikian rupa sehingga seseorang selalu berjuang hingga yang terakhir dengan penyakit atau hanya kelemahan. Berkat mekanisme ini, sebenarnya, kelangsungan hidup terjamin. Kesakitan dan malaise adalah tanda bahawa tubuh terus melawan tidak kira apa pun..

Semua daya dilemparkan ke arahnya, dan fungsi lain, bahkan motor, dapat dimatikan. Tetapi ketika perjuangan itu hilang, tubuh hanya mengirim cadangan yang tidak digunakan sehingga seseorang dapat melakukan beberapa tindakan dasar - dia berbicara, berfikir, bergerak. Cadangan ini hanya sedikit, cukup untuk beberapa jam.

Dalam hal ini, dalam praktik perubatan, kes-kes bahkan telah direkodkan yang dapat disebut keajaiban - orang yang sakit parah dapat bangun, berjalan di sepanjang jalan, kemudian berbaring sendiri dan tertidur dalam tidur yang nyenyak sehingga dia tidak dapat bangun lagi. Oleh itu, pengagihan sumber dalam badan menerangkan dengan mudah mengapa seseorang menjadi lebih baik sebelum mati. Tetapi bukan itu sahaja.

Persediaan sebagai sumber tenaga

Dalam keadaan moden, jika kita berbicara bukan hanya tentang orang tua, tetapi tentang orang yang sakit parah, doktor menerangkannya dengan kesan ubat-ubatan yang secara harfiah memenuhi tubuh pesakit, kerana mereka berusaha mengurangkan keadaannya sebanyak mungkin. Akibatnya, campuran opiat dan penenang memberikan pelepasan cas tenaga ke dalam badan, kerana otak manusia percaya bahawa ia sihat - tidak ada yang menyakitkan, yang bermaksud bahawa semuanya dalam keadaan teratur.

Dalam keadaan seperti itu, peningkatan fungsi motor membawa kepada fakta bahawa jantung gagal dengan cepat dan, sebagai peraturan, sama sekali tidak menyakitkan - apa yang disebut kematian yang baik berlaku. Dan jika kita menganggap bahawa morfin telah menjadi penghilang rasa sakit yang paling popular sejak beberapa lama, dapat diasumsikan bahawa dialah yang menjadi "pelakunya" dalam memperbaiki keadaan pesakit sebelum kematian dalam kebanyakan kasus yang dijelaskan..

Adakah anda mencari alternatif untuk deposit bank? Adakah anda ingin menerima dari 16% setahun dengan jaminan negara? Mahu!

Pesakit di tempat tidur: bagaimana mengenali tanda-tanda kematian yang akan datang?

Jadikannya lebih ketara dalam suapan pengguna atau dapatkan kedudukan PROMO sehingga beribu-ribu orang membaca artikel anda.

  • Promo standard
  • 3.000 tayangan promo 49 KP
  • 5,000 tayangan promo 65 KP
  • 30,000 promosi 299 KP
  • Sorotan 49 KP

Statistik mengenai kedudukan promo ditunjukkan dalam pembayaran.

Kongsi artikel anda dengan rakan anda melalui rangkaian sosial.

Maaf, tetapi anda tidak mempunyai rubel benua yang mencukupi untuk mempromosikan rakaman ini.

Dapatkan rubel Continental,
menjemput rakan anda ke Comte.

Jalan hidup seseorang berakhir dengan kematiannya. Anda perlu bersiap sedia untuk ini, terutamanya jika ada pesakit di dalam keluarga. Tanda sebelum kematian bagi setiap orang akan berbeza. Walau bagaimanapun, amalan pemerhatian menunjukkan bahawa masih mungkin untuk mengenal pasti sebilangan gejala umum yang menunjukkan kematian. Apakah tanda-tanda ini dan apa yang harus anda persiapkan?

Apa yang dirasakan oleh orang yang mati?

Berbaring pesakit sebelum kematian, sebagai peraturan, mengalami penderitaan mental. Dalam fikiran yang sihat ada pemahaman tentang apa yang harus dialami. Tubuh mengalami perubahan fizikal tertentu, ini tidak dapat dilupakan. Sebaliknya, latar belakang emosi juga berubah: keseimbangan mood, mental dan psikologi.

Sebilangan orang kehilangan minat dalam hidup, yang lain benar-benar menutup diri, yang lain boleh mengalami keadaan psikosis. Cepat atau lambat, keadaan bertambah buruk, orang itu merasa bahawa dia kehilangan martabatnya sendiri, lebih sering memikirkan kematian yang cepat dan mudah, meminta euthanasia. Perubahan ini sukar diperhatikan tanpa acuh tak acuh. Tetapi anda harus menyelesaikannya atau cuba meredakan keadaan dengan dadah..

Dengan pendekatan kematian, pesakit tidur lebih banyak, menunjukkan sikap tidak peduli terhadap dunia di sekelilingnya. Pada saat-saat terakhir, mungkin ada peningkatan tajam dalam keadaan ini, sehingga pesakit yang sedang berbaring untuk waktu yang lama tidak sabar untuk bangun dari tidur. Fasa ini digantikan oleh kelonggaran badan yang seterusnya dengan penurunan aktiviti semua sistem badan dan penurunan fungsi vitalnya yang tidak dapat dipulihkan..

Pesakit yang terbaring: sepuluh tanda bahawa kematian sudah dekat

Pada akhir kitaran hidup, orang tua atau pesakit di tempat tidur semakin merasa lemah dan letih kerana kekurangan tenaga. Akibatnya, dia semakin dalam keadaan tidur. Ini boleh menjadi mendalam atau mengantuk di mana suara didengar dan realiti di sekitarnya dirasakan.

Orang yang mati dapat melihat, mendengar, merasakan dan melihat perkara dan suara yang tidak wujud dalam kenyataan. Agar tidak mengganggu pesakit, ini tidak boleh dinafikan. Kehilangan orientasi dan kekeliruan juga mungkin berlaku. Pesakit menjadi semakin tenggelam dalam dirinya dan kehilangan minat terhadap kenyataan di sekelilingnya.

Air kencing, kerana kegagalan buah pinggang, menjadi gelap dengan warna hampir coklat dengan warna kemerahan. Akibatnya, edema muncul. Nafas pesakit semakin cepat, ia menjadi sekejap-sekejap dan tidak stabil. Di bawah kulit pucat, akibat gangguan peredaran darah, bintik-bintik vena "berjalan" gelap muncul, yang mengubah lokasinya.

Mereka biasanya muncul pertama di kaki. Pada saat-saat terakhir, anggota badan orang yang mati menjadi sejuk kerana darah, yang mengalir dari mereka, dialihkan ke bahagian tubuh yang lebih penting.

Kegagalan sistem sokongan hidup

Terdapat tanda-tanda primer yang muncul pada tahap awal dalam tubuh orang yang mati, dan sekunder, yang menunjukkan perkembangan proses yang tidak dapat dipulihkan.

Gejala mungkin keluar atau laten. Gangguan saluran gastrousus Bagaimana reaksi pesakit yang terbaring di tempat tidur? Gejala pra-kematian yang berkaitan dengan kehilangan selera makan dan perubahan sifat dan jumlah makanan yang dimakan, ditunjukkan oleh masalah dengan najis.

Selalunya, sembelit berkembang dengan latar belakang ini. Menjadi semakin sukar bagi pesakit tanpa julap atau enema untuk mengosongkan usus. Pesakit menghabiskan hari-hari terakhir dalam hidup mereka menolak makanan dan air sama sekali. Jangan terlalu risau tentang perkara ini. Adalah dipercayai bahawa dehidrasi dalam tubuh meningkatkan sintesis endorfin dan anestetik, yang, hingga tahap tertentu, meningkatkan kesejahteraan keseluruhan..

Gangguan fungsi

Bagaimana keadaan pesakit berubah dan bagaimana reaksi pesakit di atas katil? Tanda-tanda sebelum kematian yang berkaitan dengan kelemahan sfinkter, dalam beberapa jam terakhir kehidupan seseorang, ditunjukkan oleh inkontinensia tinja dan kencing. Dalam kes seperti itu, anda mesti bersedia untuk menyediakannya dengan keadaan kebersihan, dengan menggunakan pakaian dalam, lampin atau lampin penyerap. Walaupun dengan selera makan, ada situasi ketika pesakit kehilangan kemampuan untuk menelan makanan, dan segera air dan air liur. Ini boleh menyebabkan aspirasi. Dengan keletihan yang teruk, ketika bola mata sangat tenggelam, pesakit tidak dapat menutup kelopak mata sepenuhnya. Ini memberi kesan yang menyedihkan kepada orang lain. Sekiranya mata sentiasa terbuka, konjungtiva mesti dibasahi dengan salap khas atau garam..

Gangguan pernafasan dan termoregulasi

Apakah simptom perubahan ini sekiranya pesakit adalah pesakit di atas katil? Tanda-tanda sebelum kematian pada orang yang lemah dalam keadaan tidak sedarkan diri ditunjukkan oleh tachypnea terminal - dengan latar belakang pergerakan pernafasan yang kerap, suara kematian terdengar. Ini disebabkan oleh pergerakan rembesan mukosa di bronkus, trakea dan faring yang besar. Keadaan ini agak normal bagi orang yang sedang mati dan tidak menyebabkan dia menderita. Sekiranya mungkin meletakkan pesakit di sisinya, mengi akan kurang jelas.

Permulaan kematian bahagian otak yang bertanggungjawab untuk termoregulasi ditunjukkan oleh lonjakan suhu badan pesakit dalam julat kritikal. Dia mungkin merasakan kilatan panas dan kesejukan secara tiba-tiba. Anggota badan terasa sejuk, kulit yang berpeluh berubah warna.

Jalan menuju kematian

Sebilangan besar pesakit mati dengan tenang: secara beransur-ansur kehilangan kesedaran, dalam mimpi, jatuh ke dalam keadaan koma. Kadang-kadang dikatakan mengenai keadaan seperti itu bahawa pesakit meninggal dunia di "jalan biasa". Secara umum diterima bahawa dalam kes ini proses neurologi yang tidak dapat dipulihkan berlaku tanpa penyimpangan yang ketara..

Gambaran yang berbeza diperhatikan dengan kecelaruan agonal. Dalam kes ini, pergerakan pesakit hingga mati akan mengikuti "jalan sukar". Tanda-tanda sebelum kematian pesakit ranjang yang menempuh jalan ini: psikosis dengan kegembiraan yang berlebihan, kegelisahan, disorientasi dalam ruang dan masa dengan latar belakang kekeliruan. Sekiranya, pada masa yang sama, terdapat pembalikan kitaran terjaga dan tidur yang jelas, maka bagi keluarga dan saudara-mara pesakit keadaan seperti itu boleh menjadi sangat sukar..

Kecelaruan dengan kegelisahan disulitkan oleh perasaan cemas, takut, sering berubah menjadi keperluan untuk pergi ke suatu tempat, untuk berlari. Kadang-kadang ia adalah kebimbangan ucapan, yang ditunjukkan oleh aliran kata-kata yang tidak sedar. Seorang pesakit dalam keadaan ini hanya dapat melakukan tindakan sederhana, tidak memahami sepenuhnya apa yang dia lakukan, bagaimana dan untuk apa. Kemampuan untuk berfikir secara logik adalah mustahil baginya.

Fenomena ini dapat dibalikkan jika penyebab perubahan tersebut dikenal pasti tepat pada waktunya dan dihentikan dengan ubat..

Sensasi kesakitan

Sebelum mati, apakah gejala dan tanda-tanda pada pesakit di tempat tidur yang menunjukkan penderitaan fizikal? Biasanya, kesakitan yang tidak dapat dikawal jarang bertambah buruk pada jam-jam terakhir kehidupan seseorang yang mati. Walau bagaimanapun, ia masih boleh dilakukan.

Pesakit yang tidak sedarkan diri tidak akan dapat memberitahu mengenainya. Walaupun begitu, kesakitan diyakini sebagai penderitaan yang luar biasa walaupun dalam kes seperti itu. Ini biasanya ditunjukkan oleh dahi yang ketat dan kerutan yang mendalam muncul di atasnya..

Sekiranya, semasa memeriksa pesakit yang tidak sedarkan diri, terdapat cadangan untuk mengembangkan sindrom kesakitan, doktor biasanya menetapkan ubat opiat. Anda harus berhati-hati, kerana ia dapat berkumpul dan dari masa ke masa memperburuk keadaan yang sudah teruk kerana perkembangan berlebihan dan sawan yang berlebihan.

Memberi pertolongan

Seorang pesakit di tempat tidur mungkin mengalami penderitaan yang besar sebelum mati. Melegakan gejala kesakitan fisiologi dapat dicapai dengan terapi ubat. Penderitaan mental dan ketidakselesaan psikologi pesakit, sebagai peraturan, menjadi masalah bagi saudara-mara dan ahli keluarga terdekat orang yang mati.

Seorang doktor yang berpengalaman, pada tahap menilai keadaan umum pesakit, dapat mengenali gejala awal perubahan patologi yang tidak dapat dipulihkan dalam proses kognitif. Pertama sekali, ini adalah: ketiadaan perhatian, persepsi dan pemahaman tentang realiti, kecukupan berfikir ketika membuat keputusan. Anda juga dapat melihat pelanggaran fungsi kesedaran afektif: persepsi emosi dan deria, sikap terhadap kehidupan, hubungan individu dengan masyarakat.

Pemilihan kaedah untuk meringankan penderitaan, proses menilai kemungkinan dan hasil yang mungkin di hadapan pesakit dalam kes individu dapat berfungsi sebagai alat terapi. Pendekatan ini memberi pesakit kesempatan untuk benar-benar menyedari bahawa mereka bersimpati dengannya, tetapi mereka menganggapnya sebagai orang yang berkebolehan dengan hak untuk memilih dan memilih cara yang mungkin untuk menyelesaikan keadaan..

Dalam beberapa kes, satu atau dua hari sebelum kematian yang disangka, masuk akal untuk berhenti mengambil ubat tertentu: diuretik, antibiotik, vitamin, julap, ubat hormon dan hipertensi. Mereka hanya akan memperburuk penderitaan, memberi kesulitan kepada pesakit. Penghilang rasa sakit, antikonvulsan dan antiemetik, ubat penenang harus ditinggalkan.

Berkomunikasi dengan orang yang mati

Bagaimana seharusnya seseorang berkelakuan dalam keluarga dengan pesakit di tempat tidur? Tanda-tanda kematian yang akan berlaku boleh dilihat secara eksplisit atau bersyarat. Sekiranya terdapat sedikit syarat untuk ramalan negatif, anda harus membuat persediaan terlebih dahulu untuk yang terburuk. Dengan mendengar, bertanya, berusaha memahami bahasa bukan lisan pesakit, seseorang dapat menentukan saat ketika perubahan keadaan emosional dan fisiologinya menunjukkan pendekatan kematian yang akan segera berlaku..

Sama ada orang yang mati akan tahu mengenainya tidak begitu penting. Sekiranya dia menyedari dan melihat, itu akan menjadikan keadaan lebih mudah. Anda tidak boleh membuat janji palsu dan harapan sia-sia mengenai pemulihannya. Harus dijelaskan bahawa kehendak terakhirnya akan dipenuhi. Pesakit tidak boleh terpencil dari urusan aktif.

Tidak baik jika ada perasaan bahawa ada sesuatu yang disembunyikan darinya. Sekiranya seseorang ingin membincangkan detik-detik terakhir dalam hidupnya, maka lebih baik melakukannya dengan tenang daripada berdiam diri mengenai topik tersebut atau mengkritik pemikiran konyol. Orang yang mati ingin memahami bahawa dia tidak akan sendirian, bahawa dia akan dijaga, penderitaan itu tidak akan menyentuhnya.

Pada masa yang sama, saudara-mara dan rakan-rakan perlu bersedia untuk menunjukkan kesabaran dan memberikan segala kemungkinan bantuan. Penting juga untuk mendengar, memberi suara dan mengucapkan kata-kata keselesaan..

Penilaian perubatan

Adakah saya perlu memberitahu seluruh kebenaran kepada saudara-mara dalam keluarga yang pesakitnya terbaring di tempat tidur sebelum kematian? Apakah tanda-tanda keadaannya? Terdapat situasi ketika keluarga pesakit yang sakit parah, dalam keadaan gelap mengenai keadaannya, dengan harapan dapat mengubah keadaan, benar-benar menghabiskan simpanan terakhir.

Tetapi rancangan rawatan yang paling sempurna dan optimis mungkin gagal. Kebetulan pesakit tidak akan bangkit, tidak akan kembali aktif. Segala usaha akan sia-sia, pembaziran tidak akan sia-sia.

Saudara-mara dan rakan-rakan pesakit, untuk memberikan rawatan dengan harapan pemulihan yang cepat, berhenti kerja dan kehilangan sumber pendapatan mereka. Dalam usaha meringankan penderitaan, mereka membuat keluarga mengalami masalah kewangan. Masalah hubungan timbul, konflik yang tidak dapat diselesaikan kerana kekurangan dana, masalah undang-undang - semua ini hanya memperburuk keadaan.

Mengetahui gejala mendekati kematian yang tidak dapat dielakkan, melihat tanda-tanda perubahan fisiologi yang tidak dapat dipulihkan, doktor yang berpengalaman mesti memberitahu keluarga pesakit mengenai perkara ini. Orang yang berpengetahuan, memahami hasil yang tidak dapat dielakkan, mereka akan dapat memberi tumpuan untuk memberikan sokongan psikologi dan rohani kepadanya..

Penjagaan paliatif

Adakah saudara-mara memerlukan pertolongan sekiranya keluarga mereka mempunyai pesakit di tempat tidur sebelum mati? Apa gejala dan tanda pesakit yang menunjukkan bahawa dia harus dirawat? Penjagaan paliatif untuk pesakit tidak bertujuan memanjangkan atau memendekkan hidupnya. Prinsipnya merangkumi penegasan konsep kematian sebagai proses semula jadi dan semula jadi dari kitaran hidup mana-mana orang.

Namun, bagi pesakit dengan penyakit yang tidak dapat disembuhkan, terutama pada tahap progresifnya, ketika semua pilihan rawatan telah habis, persoalan bantuan perubatan dan sosial diajukan. Pertama sekali, anda perlu melamarnya ketika pesakit tidak lagi berpeluang menjalani gaya hidup aktif atau tidak ada syarat dalam keluarga untuk memastikannya. Dalam kes ini, perhatian diberikan untuk mengurangkan penderitaan pesakit..

Pada tahap ini, bukan sahaja komponen perubatan penting, tetapi juga penyesuaian sosial, keseimbangan psikologi, ketenangan fikiran pesakit dan keluarganya. Seorang pesakit yang mati tidak hanya memerlukan perhatian, perawatan dan keadaan hidup yang normal. Baginya, pelepasan psikologi juga penting, menghilangkan pengalaman yang berkaitan, di satu pihak, dengan ketidakmampuan untuk melayani diri sendiri, dan di sisi lain, dengan kesadaran akan hakikat bahawa kematian yang pasti akan menghampiri..

Jururawat dan doktor terlatih di klinik paliatif mahir dalam seni menghilangkan penderitaan seperti itu dan boleh sangat membantu orang sakit..

Para saintis menganggarkan ramalan kematian

Apa yang diharapkan untuk saudara-mara yang mempunyai pesakit di rumah mereka? Gejala kematian seseorang yang hampir "dimakan" oleh tumor barah didokumentasikan oleh kakitangan klinik rawatan paliatif.

Menurut pemerhatian, tidak semua pesakit menunjukkan perubahan yang jelas dalam keadaan fisiologi. Sepertiga dari mereka tidak menunjukkan gejala atau pengiktirafannya adalah bersyarat. Tetapi pada kebanyakan pesakit yang sakit parah, tiga hari sebelum kematian, penurunan ketara terhadap tindak balas terhadap rangsangan verbal dapat diperhatikan. Mereka tidak bertindak balas terhadap gerak isyarat sederhana dan tidak mengenali ekspresi wajah kakitangan yang berkomunikasi dengan mereka..

"Garis senyuman" pada pesakit seperti itu diturunkan, bunyi suara yang tidak biasa diperhatikan (rintihan ligamen). Di beberapa pesakit, di samping itu, terdapat hiperextensi otot serviks (peningkatan kelonggaran dan mobiliti vertebra), murid yang tidak reaktif diperhatikan, dan pesakit tidak dapat menutup kelopak mata mereka dengan erat. Daripada gangguan fungsi yang jelas, pendarahan di saluran gastrointestinal (di bahagian atas) didiagnosis.

Menurut saintis, kehadiran separuh atau lebih tanda-tanda ini kemungkinan besar menunjukkan prognosis yang tidak baik bagi pesakit dan kematiannya secara tiba-tiba..

Pesakit di tempat tidur: bagaimana mengenali tanda-tanda kematian yang akan datang?

Saudara-mara pesakit yang mati di rumah harus mengetahui apa yang mungkin mereka hadapi pada hari-hari terakhir, jam-jam, saat-saat hidupnya. Adalah mustahil untuk meramalkan saat kematian dengan tepat dan bagaimana semuanya akan berlaku.

Tidak semua gejala dan hantu yang dijelaskan di atas mungkin ada sebelum kematian pesakit di atas katil. Tahap kematian, seperti proses kelahiran kehidupan, adalah individu. Tidak kira betapa sukarnya saudara-mara, anda harus ingat bahawa lebih sukar bagi orang yang mati.

Orang yang dekat perlu bersabar dan memberikan keadaan yang maksimum, sokongan moral dan perhatian serta perawatan kepada orang yang sedang mati. Kematian adalah hasil yang tidak dapat dielakkan dari kitaran hidup, dan ia tidak dapat diubah.

Saya telah lama tertarik dengan satu soalan - "Mengapa keadaan pesakit bertambah baik sebelum mati?"

Untuk pengebom (INFA dari forum, ejaan tidak berubah)

Tidak banyak maklumat di Internet

Tetapi semuanya terbahagi kepada 2 pilihan

1- beragama (jiwa sedang bersiap sedia untuk peralihan)

2- saintifik (otak yang menyatakan kematian melepaskan caj endorfin)

Tetapi mari kita lihat lebih dekat

Memang, ini sering berlaku, sebelum kematian keadaan pesakit bertambah baik. Sebentar tadi, pada waktu malam, keadaannya sangat teruk. Dan pada waktu pagi tiba-tiba menjadi lebih baik, ada harapan, malah selera makan. Dan tiba-tiba kemerosotan dan kematian datang secara tiba-tiba.

Terdapat hipotesis bahawa peningkatan keadaan pesakit sebelum kematian diberikan kepada seseorang untuk bertaubat. Sebelum ini, orang-orang dengan jelas memahami hal ini, dan dengan segera memanggil seorang imam untuk pengakuan, pergaulan dan kebaktian. Peningkatan sementara dalam keadaan pesakit ini cukup untuk mempersiapkan diri untuk beralih ke dunia lain.

Dan sekarang saudara-mara, bukannya memberi pesakit kesempatan untuk pergi berdamai dengan Tuhan, bergegas memberi makan kepadanya, membuang masa berharga dengan sia-sia. Dan bukannya hidup kekal, seseorang menerima semangkuk sup.

Di dalam badan, kita mempunyai mekanisme untuk melepaskan hormon kebahagiaan (endorfin) dalam situasi kritikal, sebelum kematian, termasuk. Sebagai contoh, semasa kejutan dalam situasi yang paling kritikal, sensasi kesakitan hilang. Pesakit luka bakar datang kepada kami lebih dari satu kali, mereka dibalut, tisu yang terbakar dikikis, dan mereka meracuni lelucon - mereka tidak merasa sakit, dan bahkan euforia. Keesokan harinya berlalu. Sekiranya kita menganggap bahawa seseorang diciptakan oleh Tuhan, maka mekanisme seperti itu membantunya mati lebih mudah dalam situasi kritikal. Contohnya, serigala menyerang anda, anda hanya merasakan gigitan pertama, yang berikutnya tidak lagi terluka. Manifestasi rahmat Pencipta Jelas, mekanisme yang sama menyala ketika otak merasakan kematian akan berlaku (endorfin dirembeskan di otak).

Keadaan itu, yang disebut "perbaikan hampir mati", dijelaskan dalam buku teks perubatan dalam banyak istilah lain, tanpa memberikan gambaran yang tepat mengenai fenomena ini dan memaksa orang untuk mengaitkannya dengan sesuatu yang lain di dunia, tanpa digali. Keadaan ini paling sering diperhatikan pada pesakit barah..

Walaupun rumusan ilmiah yang tidak tepat mengenai "peningkatan kematian", istilah yang paling tepat untuk menentukan fenomena ini adalah "ayunan neurokimia".

Apakah ayunan neurochemical??

Tubuh manusia selalu berjuang hingga yang terakhir, dan rasa sakit, malaise, kelemahan adalah tanda-tanda jelas perjuangan tubuh dengan penyakit, yang merupakan hasil hubungan antara fokus penyakit dan neuron di otak manusia, yang menerima isyarat dari fokus ini dan mengatur keadaan manusia.

Dengan kata lain, jika tubuh memahami bahawa ia masih boleh bertarung, maka ia mengaktifkan daya tahan tubuh sepenuhnya, melemahkan fungsi motor dan motor utama (orang tidak bercakap selama 2-3 hari sebelum kematian, tidak bergerak atau hanya melihat dinding). Namun, jika tubuh menyedari bahawa perjuangan itu tidak bermakna, maka sistem pertahanan mati, melepaskan penyakit, tetapi pada masa yang sama mengaktifkan fungsi motor, mental dan motor tubuh.

Jadi, ada kes-kes ketika orang-orang yang berbaring selama beberapa bulan bangun dari tempat tidur dan bahkan memutuskan untuk keluar, dan setelah beberapa jam, kematian tiba-tiba terjadi..

Terdapat satu lagi syarat perubatan untuk memperbaiki keadaan pesakit pada beberapa jam sebelum kematian. Premis ini disebabkan oleh penggunaan pelbagai ubat penahan sakit, ubat penenang dan opiat oleh doktor, yang dapat meringankan penderitaan pesakit, tetapi dapat memicu pembebasan tenaga secara tidak sengaja dan pengaktifan fungsi motor, sehingga menyebabkan kegagalan jantung tanpa rasa sakit..

Selalunya, kegagalan jantung atau pelepasan endorfin berlaku selepas overdosis morfin - penghilang rasa sakit yang paling popular di Eropah dan Amerika Syarikat.

Perlu dipertimbangkan satu perkara: semua takhayul dan mitos rakyat yang berkaitan dengan peningkatan kematian pesakit sama sekali tidak mempunyai asas bukti, dan setiap proses, walaupun tidak 100% tepat, dapat dijelaskan lebih kurang dengan pengetahuan saintifik.

Tiada pendua ditemui

Hypodisa adalah karya agung!

Pengarang, itulah sebabnya anda, dengan tahap literasi seperti itu, berusaha untuk membuat catatan semu-ilmiah?

Tetap berhubung, ini sangat menarik.

Ya, begitulah dia melakukan dosa sepanjang hidupnya, pada akhirnya dia bertobat dalam lima minit, dan jiwa bergegas ke surga dengan kadar yang berkurang. Naively.

Jangan menganggapnya sebagai pilihan, tetapi begitu banyak kesalahan bodoh, seperti agama dan hypoDea, jangan tinggalkan peluang untuk menganggap teks ini dengan serius..

Dan adakah anda bodoh menyalin tanpa membaca? Kebodohan pada tahap pengarang karya pseudoscientific ini.

Ya, saya juga memperhatikannya, kerana ini selalu merupakan panggilan bangun

Sebelum mati, seseorang jatuh dalam keadaan lumpuh tidur dan mula meratakannya..

Dan ada juga pendapat bahawa semasa kematian, DMT dilepaskan di otak dan anda merasakan pengalaman keagamaan dan halusinasi yang begitu sejuk sehingga selama lima minit anda seperti ribuan tahun.

"Tidak ada tempat untuk membawamu, semua rumah sakit penuh sesak"

Di St Petersburg, kerana kesesakan sistem penjagaan kesihatan dengan pesakit dengan coronavirus, orang dengan diagnosis lain mulai mati. Seorang wanita berusia 30 tahun dari St Petersburg mati tanpa menunggu ambulans tiba. Di telefon, dia disarankan untuk mengambil diuretik dan diet..

Maria Simonova berjaya memberitahu rakannya mengenai perbualannya dengan penghantar ambulans dalam pesanan suara. Seperti berikut dari rakaman audio, pengirim berkata: "Pada masa ini tidak ada pilihan, karena tidak ada tempat untuk membawa Anda, semua rumah sakit penuh sesak." Sekarang Jawatankuasa Penyiasat sedang menyiasat keadaan itu, dan sebuah komisi perubatan sedang bekerja di poliklinik No. 54, di mana panggilan gadis itu dialihkan dari Stesen Ambulans Bandar. Ibu Maria Simonova bermaksud untuk memulakan kes jenayah atas kematian anak perempuannya.

Pada 15 April, Maria Simonova yang berusia 30 tahun merasa tidak sihat. Kesakitan yang teruk di kawasan ginjal dan kegagalan pernafasan: sesak nafas, loya dan pening - gejala ini yang digambarkan Maria melalui telefon kepada ibu bapanya yang tinggal di bandar Velikiye Luki di wilayah Pskov. Pada mulanya, gadis itu memutuskan bahawa dia hanya perlu berbaring. Tetapi keesokan harinya dia berasa lebih teruk. Kekuatan untuk bebas ke klinik atau hospital sudah tidak ada lagi, dan Maria Simonova memanggil ambulans.

"Anda lihat, dia adalah doktor kami. Dan dia seorang gadis yang yakin, dia memberitahu kami untuk tidak bimbang tentang kesihatannya sekali lagi, ”kata Olga Simonova kepada Fontanka. - Pada 15 April, kami menelefonnya. Dia mengeluh tentang kesihatannya: perutnya sakit. Tetapi saya mendengar sesak nafasnya. Dia bercakap dan tersentak. Saya bertanya: "Mengapa kamu membengkak?" - "Ini menyakitkan saya, jadi saya membengkak." Saya berkata, "Panggil ambulans." Dia berjanji akan menelefon. Pada 17 April, saya menelefonnya sepanjang hari, tetapi dia tidak menjawab telefon. Saya berfikir bahawa mungkin dia pergi bekerja untuk seorang kawan, kerana mereka semua dipindahkan ke lokasi terpencil, dan dia tidak mempunyai Wi-Fi di apartmennya. Kemudian panggilan berhenti dihubungi - telefon mati. Ini juga berlaku dengan kami, tetapi kemudian dia memanggil kembali. Pada pagi 18 April, saya menjumpai bilangan rakan yang selalu dia kunjungi. Dan saya mendengar: "Saya tidak dapat memberitahu anda sesuatu yang baik. Kami berdiri di pangsapuri Masha. Ia tidak dibuka. " Ternyata Masha memberitahu rakan-rakannya bahawa ginjalnya sakit dan dia mengambil ubat penahan sakit. Dia tidak memberitahu saya atau ayahnya mengenai perkara ini. Nampaknya, dia tidak mahu mengganggu kami. Dia tidak pernah mengalami masalah buah pinggang yang jelas. Kami masuk ke dalam kereta dan bergegas ke Petersburg. Kami tidak mempunyai kunci untuk apartmennya, kami tinggal di wilayah lain, mengapa. Saya mula memanggil polis dari jalan raya. Polis tiba di apartmennya, tetapi pegawai itu mengatakan bahawa dia tidak berhak membuka pintu. Dan panggilan terakhirnya adalah ke ambulans pada pukul 15:53, tepat ketika polis berada di pintu, dan kami dalam perjalanan. Saya mula menghubungi Kementerian Kecemasan. Pada akhirnya, mereka membuka pintu, tetapi sudah terlambat. ".

Pada 27 April, Olga Simonova akan menulis dalam satu kenyataan kepada Jawatankuasa Penyiasatan untuk St. Petersburg bahawa dia tahu dari kata-kata putrinya: pada 16 April, Maria memanggil ambulans, tetapi dia diberitahu bahawa "saat ini tidak ada cara untuk mengirim ambulans ke alamatnya, sebagai hospital hanya pesakit dengan jangkitan coronavirus yang diterima. " Menurut ibunya, Maria memanggil ambulans lagi, pada malam 16-17 April, tetapi dia diberitahu bahawa "mustahil untuk memberikan bantuan kerana kekurangan tempat di hospital-hospital di kota ini.".

Seperti berikut dari surat jawatankuasa kesihatan St Petersburg kepada ketua daerah Kalininsky V.A.Ponidelko dengan salinan ke pejabat pendakwa daerah Kalininsky, menurut stesen ambulans City, dari 15 hingga 18 April, 4 rayuan telah didaftarkan ke pangsapuri Maria Simonova di Kondratyevsky Prospekt. Panggilan dialihkan ke jabatan kecemasan daerah Institut Penjagaan Kesihatan Negeri St. Petersburg "Poliklinik Bandar No. 54" di Daerah Kalininsky. Pada 17 April, panggilan dirakam pada pukul setengah lewat empat pagi, pada 18 April, tiga panggilan diterima: pada 14:19, 14:50 dan 15:53.

Pada 16 April pada waktu petang, Maria memanggil rakannya dan meninggalkan tiga mesej di mel suara:

"Tidak begitu buruk, sebenarnya. buah pinggang kelihatan lebih tenang. Tetapi kerana saya takut untuk makan, kepala saya sangat pening. Dan saya hampir tidak bergerak. Saya perlu memikirkan cara makan sekarang. tetapi setakat ini saya hanya memikirkan cara tidur ".

"Saya memanggil mereka lagi malam ini. Kerana pada waktu malam sungguh menyeramkan, Sekarang perkara biasa. Saya memanggil mereka, mereka memberitahu saya bahawa semua yang boleh mereka lakukan adalah menyuntik saya dengan diuretik, yang boleh saya ambil sendiri. Anda hanya perlu pergi ke farmasi. Dan hanya itu yang dapat mereka lakukan. Kemudian penghantar yang menawan ini memanggil saya dan memberitahu saya diet apa yang harus diikuti, mengatakan bahawa anda menghidap pielonefritis. Dia mengatakan bahawa lebih baik dimakan, apa yang tidak boleh dimakan, apa yang lebih baik diminum. Penghantar ambulans yang sangat pelik. Mari lihat apa yang berlaku, kerana pagi ini saya berasa lebih baik. Ginjal lebih kurang normal, hanya pening ".

". Saya juga tidak suka. Ketika saya bertanya apa pilihan saat ini, kecuali untuk menyuntik saya dengan diuretik, saya diberitahu bahawa pada masa ini tidak ada pilihan, kerana tidak ada tempat untuk membawa anda, semua rumah sakit penuh sesak. ".

Pada petang 18 April, ketika pintu pangsapuri Maria Simonova dibuka di hadapan orang tuanya, gadis itu ditemui di lantai tanpa tanda-tanda kehidupan. Pemeriksaan menamakan kegagalan jantung kongestif dan nefritis tubulo-interstitial kronik sebagai penyebab kematian.

Pandangan alternatif

"Sejarah alternatif, ufologi, fenomena paranormal, cryptozoology, mistisisme, esoterisme, okultisme, teori konspirasi, sains, falsafah"

Kami bukan pengumpul maklumat tematik automatik

Artikel setiap 48 jam: 58

Laman web untuk orang yang waras dan serba boleh

Jejak alat peraga di hantaran
Anton Sizykh

Langgan kami di rangkaian sosial:

  • Zon tidak normal
  • Penyakit dan mutasi
  • Legenda bandar
  • Lelaki purba
  • Makhluk misteri
  • Misteri peradaban
  • Misteri planet Bumi
  • Teka-teki manusia
  • Struktur misteri
  • Dunia Akhirat
  • Bulatan Tanaman
  • Mamot dan dinosaur
  • Mistik dan rahsia agama
  • UFO dan makhluk asing
  • Dunia Sejajar
  • Poltergeist
  • Ramalan
  • Hantu
  • Perjalanan masa
  • Orang Salji
  • Chupacabra
  • Bencana alam
  • Rahsia sejarah
  • Rahsia piramid
  • Rahsia ruang
  • Teori konspirasi
  • Futuristik
  • Keajaiban Sains
  • Hebat orang
  • Kecerdasan Buatan
  • sejarah alternatif
  • miscellanea
  • Artikel pengarang

  • kediaman
  • Berita alternatif
  • Teka-teki manusia
  • Bagaimana Angkatan Tinggi menentukan siapa yang layak mati apa?

Saksi mata: Sekiranya anda menyaksikan UFO, kejadian mistik berlaku kepada anda atau anda melihat sesuatu yang tidak biasa, maka ceritakan kisah anda kepada kami.
Pengarang / Penyelidik: Adakah anda mempunyai artikel, pemikiran, penyelidikan yang menarik? Terbitkan mereka dengan kami.
. Kami sedang menunggu bahan anda melalui e-mel: [email protected] atau melalui borang maklum balas, dan anda juga boleh mendaftar di laman web dan menghantar bahan di forum atau menerbitkan sendiri artikel (Cara mengepos artikel).

Bagaimana Kuasa Tinggi menentukan siapa yang layak mati apa?

- Mari kita bincangkan punca kematian. Apabila seseorang mati pada usia tua, ini dapat difahami, programnya telah berakhir. Namun, pada usia tua mereka mati dengan cara yang berbeza: seseorang itu mudah, sementara seseorang sangat sakit dan menderita untuk waktu yang lama.

Mengapa orang mempunyai kematian yang berbeza??

- Mereka mati dengan mudah dan tenang kerana dua sebab utama: jiwa telah benar-benar memenuhi programnya, atau jiwa, yang akan memerlukan penyahkodan. Sebagai peraturan, orang-orang itu menderita sebelum mati yang tidak mendapat sedikit tenaga semasa hidup di bumi. Oleh itu, penyakit mereka dikaitkan dengan organ yang sesuai yang menghasilkan jenis tenaga yang diperlukan.

- Mengapa beberapa orang tua hidup cukup lama, walaupun mereka tidak lagi diperlukan oleh sesiapa pun dan tidak ada faedah dari mereka, tetapi mereka semua terus hidup?

- Sekiranya seorang lelaki tua tinggal dalam keluarga, maka dia diperlukan untuk tujuan mengembangkan sifat-sifat tertentu dalam jiwa saudara-mara, atau lebih tepatnya untuk mengungkapkannya, misalnya, kesabaran atau, sebaliknya, permusuhan; hormat atau benci. Sekiranya orang tua itu hidup bersendirian dan untuk waktu yang lama, maka jiwanya menderita: dari kesepian, dan dari badan yang lemah, dan dari banyak perkara lain; dengan cara ini pendidikan jiwanya berterusan. Masa tua boleh banyak mengajar anda.

- Dan ketika bayi mati, apa sebabnya?

- Sebagai peraturan, ini adalah hukuman bagi ibu bapa untuk beberapa dosa karma yang lalu. Jiwa bayi yang sama untuk kehidupan yang singkat juga memperoleh tenaga yang hilang. Kadang-kadang cukup hanya dilahirkan dan mati dengan segera. Kelahiran dan kematian disertai dengan lonjakan tenaga yang besar.

- Atas sebab apa kanak-kanak mati pada usia 10-11 tahun dan orang muda pada usia 20-24 tahun? Mengapakah jangka hayat yang pendek itu diperlukan?

Video promosi:

- Sekiranya seorang kanak-kanak berusia 10 tahun mati, ini bermakna pada masa lalu dia tidak memenuhi program dan tidak mengambil jumlah tenaga yang dihasilkan seseorang selama 10 tahun kehidupan, kadang-kadang dalam jangka waktu yang lebih pendek, tetapi dengan program yang lebih intensif, kerana beberapa program yang didorong oleh acara sangat kuat sehingga membolehkan seseorang menjana jumlah tenaga yang sama, tetapi dalam jangka masa yang lebih pendek.

Oleh itu, segala yang diperoleh anak dalam 10 tahun kehidupannya sekarang adalah sebagai tambahan kepada pencapaian kehidupannya yang lalu. Perkara yang sama berlaku dengan orang muda berusia 20-an. Kekurangan kerja mereka adalah jumlah tenaga yang lebih besar daripada jiwa yang dihantar ke dalam hidup anda selama 10 tahun, oleh itu mereka diberi jangka hayat yang lebih lama untuk menyelesaikan hutang masa lalu mereka. Apabila pemuda seperti itu mati, maka di pengedar, dua kehidupan terakhirnya dikelompokkan menjadi satu keseluruhan, iaitu, mereka ditambahkan.

- Mengapa jiwa ini mempunyai hutang? Ini adalah bunuh diri?

- Mungkin ada. Tetapi sebagai peraturan, ini adalah hutang tenaga yang muncul terkait dengan gaya hidup yang salah, ketika orang tidak begitu banyak memenuhi program hidup mereka, tetapi dalam mencari kesenangan. Seseorang perlu mengembangkan tenaga yang berkualiti menurut programnya, dan dia, karena godaan, kemalasan dan hobi kosong... menghasilkan tenaga dengan kualiti yang lebih rendah.

Sebarang karya: baik fizikal dan intelektual, pencarian, perjuangan dengan kesukaran atau peningkatan kreativiti - menghasilkan tenaga yang lebih berkualiti daripada membaca fiksyen pasif, berbaring di sofa, dengan kata-kata - tidak melakukan apa-apa. Atau, misalnya, menurut program, seseorang diberi kesempatan untuk mengembangkan kemampuan musiknya, yang berarti - untuk mempelajari literasi muzik, menguasai alat muzik, memperbaiki pengetahuannya tentang seni muzik. Dan seorang pemuda cuba belajar, nampaknya sukar baginya, dan, setelah meninggalkan pendidikan muziknya, dia puas mendengar muzik orang lain dengan senang hati.

Di sinilah hutang masuk. Dia perlu bekerja ke arah muzikal sendiri, dan dia puas dengan hasil kerja orang lain.

Apa-apa kebolehan, bakat yang diberikan kepada seseorang, dia wajib dikembangkan, membawa kesempurnaan, maka tidak akan ada hutang tenaga. Sudah tentu, ini berlaku bukan hanya pada kemampuan, tetapi juga pada perbuatan seseorang, ketika dia menggantikan kerja dan ketekunan, yaitu pengembangan, dengan perenungan pasif dan mengejar kesenangan.

- Adakah orang-orang muda ini, yang belum berdosa, mengalami sensasi yang tidak menyenangkan setelah mati??

- Mereka tidak mengalami sensasi yang tidak menyenangkan dibandingkan dengan kehidupan duniawi anda. Semua perkara yang paling tidak menyenangkan ada di Bumi. Dan semasa peralihan kepada Kami di Dunia Halus, yang paling tidak menyenangkan hanya muncul dari kenangan buruk tentang kehidupan masa lalu anda.

- Sebelum mati, sebagai peraturan, banyak orang menderita untuk waktu yang lama, mengalami penyakit serius. Adakah ia berkaitan dengan dosa-dosa manusia?

- Jenis kematian tidak bergantung pada dosa, kerana penghapusan dosa-dosa yang sebenarnya dipindahkan ke kehidupan yang seterusnya. Jenis kematian diprogramkan sebelum kelahiran seseorang dan ditentukan oleh ciri-ciri tertentu dari kehidupannya yang lalu. Seseorang boleh berbaring dan tidak bangun, jadi siksaan tidak perlu.

- Kebanyakan alkoholik mati secara tiba-tiba, tanpa penderitaan, dan orang baik, pada pendapat kami, lumpuh untuk masa yang lama. Nampaknya kita harus sebaliknya.

- Terdapat beberapa sebab mengapa seorang alkoholik mati dengan cepat dan mudah. Pertama, alkoholik juga berbeza sama sekali. Ada yang tidak berharga, kosong dan ada orang pintar dan baik yang menjadi pemabuk kerana keadaan sukar. Jiwa kosong yang tidak berusaha untuk apa-apa dalam hidup ini, kecuali anggur, menuju kehancuran, oleh itu tidak ada gunanya membuat mereka menderita. Penderitaan tambahan tidak akan memberi mereka apa-apa. Oleh itu, mereka cepat dan tanpa komplikasi dikeluarkan dari dunia anda. Orang yang mempunyai cita-cita dalam hidup, tetapi kemudian tersesat dan menderita banyak, melihat betapa tidak berharganya mereka, juga boleh mati secara tiba-tiba, kerana penderitaan sebelumnya telah memberikan tenaga yang cukup berkualiti.

Sekiranya kita berbicara tentang orang-orang baik yang menderita sebelum mati, maka mereka menderita untuk memberikan bentuk tenaga yang lebih murni yang mereka tidak berjaya dalam hidup dalam jumlah kecil. Jenis tenaga yang hilang sesuai dengan penyakit tertentu, yang mana tubuh akan menghasilkan tenaga sebanyak yang diperlukan sesuai dengan program.

Di samping itu, banyak pesakit menderita untuk waktu yang lama untuk menguji saudara-mara mereka untuk mengungkapkan sikap sebenarnya terhadap pesakit, kerana ketika orang itu sihat, ada satu sikap terhadapnya; sekiranya sakit, ia berbeza. Lebih-lebih lagi, walaupun seseorang dan orang yang sama dapat mengubah sikapnya terhadap pesakit jika penyakit itu berlarutan tepat pada waktunya: pada mulanya dia menjaganya dan bersimpati dengan tulus, kemudian entah lelah, atau mengganggu dia, dan dia diam-diam mulai menginginkan kematian awalnya. Oleh itu, penyakit sering diberikan untuk menguji sikap seseorang di persekitarannya, dan sebagai hasilnya, ini membantu untuk mengenal pasti sifat rendah sifat seseorang.

- Mungkinkah bukan pemabuk, tetapi orang berdosa mati dengan mudah?

- Ya, andaikan jika isterinya adalah wanita yang sangat baik dan penyakit suaminya dapat membebankannya yang tidak perlu, maka dia akan segera dihilangkan. Maksudnya, jika isteri atau saudara-mara tidak memerlukan penderitaan tambahan, maka orang yang berdosa disingkirkan melalui semacam kematian segera yang tidak berkaitan dengan penyakit.

- Keluarnya jiwa dari badan fizikal sangat menyakitkan?

- Tidak, kematian itu sendiri sama sekali tidak mengerikan dan tidak menyakitkan. Orang mengelirukan penderitaan yang berkaitan dengan penyakit dan kematian itu sendiri. Penyakit membawa penderitaan dan penderitaan, dan kematian adalah masa peralihan yang singkat, yang sebaliknya mengganggu penderitaan makhluk. Kematian seketika dalam kemalangan secara umum bagi seseorang tidak dapat diselesaikan secara sedar, walaupun bagi mereka yang melihat gambar kemalangan dari sisi, penglihatannya kelihatan mengerikan.

- Sekiranya, sebelum kematian, salah seorang anggota keluarga bermimpi bahawa dia sedang diambil oleh ahli keluarga yang meninggal, yang memberinya maklumat ini?

- Penentu orang kedua. Individu seperti itu diprogramkan semula dan dalam mimpi maklumat masa depan diproses, dan orang itu melihat bahawa dia mempunyai program baru dengan orientasi menuju kematian..

- Anda sentiasa boleh mempercayai impian seperti ini?

- Tidak. Kadang-kadang ini boleh menjadi semacam peringatan atau ujian reaksi seseorang terhadap kematiannya sendiri..

- Adakah pengawal dapat menentukan dengan aura seseorang bahawa dia akan segera mati?

- Ya, kerana kematian seseorang hanya dalam keadaan fizikal seketika, dan di Dunia Halus, persiapan awal sedang dilakukan. Hanya malapetaka berlaku seketika, tetapi ia dirancang terlebih dahulu dan dikira dengan tepat. Oleh itu, seseorang bersedia untuk mati terlebih dahulu dan tanda-tandanya tergantung di atasnya..

- Mengapa mereka yang hampir mati kehilangan auranya atau saluran gelap muncul di atas kepala mereka??

- Kelayakan menyiapkan struktur "tipis" seseorang untuk saat kematian dan membebaskan saluran untuk jalan keluar untuk jiwa. Clairvoyant mungkin merasakan ketiadaan beberapa struktur "halus" sebagai hilangnya aura atau tiang gelap di atas kepala.

- Setelah mati, jiwa melihat kenyataan secara tersirat seperti dalam mimpi?

- Tidak, setelah mati jiwa menyedari dirinya dan dunia di sekitarnya dengan jelas, satu-satunya perkara adalah, kerana tidak bersedia, tidak setiap jiwa dapat memahami apa yang terjadi padanya.

- Tetapi sebilangan orang yang berada dalam keadaan kematian klinikal mendakwa bahawa mereka belum melihat atau mendengar apa-apa.

- Kematian klinikal tidak selalu bermaksud kematian sebenar, oleh itu, tidak semua orang pada masa ini mempunyai jiwa yang keluar dari tubuh. Kesedaran mereka hanya dimatikan pada masa ini. Sekiranya struktur seseorang sedemikian rupa sehingga dalam mimpi dia dapat meninggalkan jasad, dan sekiranya berlaku kerosakan yang besar pada tubuh, jiwa seperti itu dapat terbang jika berlaku kematian klinikal. Sebagai peraturan, ini berlaku dengan sifat halus. Dan meninggalkan badan, mereka dapat memerhatikan badan mereka dari sisi atau naik ke sfera yang lebih tinggi, dengan kesedaran tentang apa yang sedang berlaku.

- Apabila program dapat dilakukan oleh orang-orang pada separuh, dan anda menjemput mereka?

- Ya. Bagi kebanyakan orang, program tidak berjaya ke peringkat akhir. Kami mengambil banyak dalam periode ini lebih awal daripada jadwal, kerana semua program lama dikurangkan, yaitu, program orang-orang dari peradaban kelima, dan melepaskan masa baru dimulai dengan pengenalan program perwakilan peradaban keenam.

- Tetapi apa yang akan berlaku dengan program yang belum selesai? Orang-orang ini perlu memperbaikinya dalam kehidupan mereka yang seterusnya, atau adakah yang lain?

- Masalahnya diselesaikan secara berasingan dengan setiap orang. Pertama, semua jiwa yang diambil akan disusun mengikut kualiti yang diperoleh, dan kemudian Kami akan memutuskan apa yang harus dilakukan dengan mereka. Ciri khas masa ini adalah bahawa terdapat peralihan Bumi dari satu tahap pengembangan program ke tahap lain, dan peralihan umat manusia dari peradaban kelima ke peringkat keenam; kerana apa yang sebelumnya ditetapkan sebagai undang-undang kini dilanggar. Banyak jiwa saat ini dikeluarkan sama sekali selama-lamanya, seolah-olah mereka tidak membenarkan diri mereka sendiri.

- Bencana yang sering berlaku di lombong pada tahun 1990-an adalah reaksi Bumi terhadap tindakan salah orang atau sesuatu yang lain?

- Tidak, ini adalah kerja Sistem Minus. Dan Bumi dapat mewujudkan dirinya hanya di mana perang sedang berlangsung atau di mana orang membuat letupan di Bumi itu sendiri, sehingga menyebabkan bahaya. Dia tidak suka letupan, ledakan agresif dalam suasana hati orang, dan dia dapat bertindak balas terhadap mereka dengan gempa bumi dan bencana lain.

- Apabila orang mati akibat penyakit atau mati serta-merta dalam kemalangan, adakah terdapat perbezaan dalam output tenaga?

- Penyakit memberikan lebih banyak tenaga dari jenis tertentu, kerana ia berkaitan dengan penyakit organ, dan kecelakaan menyumbang kepada pembebasan tenaga dari jenis umum, ciri orang tertentu. Namun, jika pada waktu kemalangan seseorang mengalami tekanan yang teruk, maka dia (tekanan) memberi jiwa kepantasan untuk naik. Tekanan memerlukan pelarian jiwa dan badan yang cepat dan tidak menyakitkan.

- Adakah terdapat urutan di pagar orang sekarang??

- Pasti. Urutan juga ditentukan oleh Sistem Minus. Ada norma-norma tertentu, peraturan yang sesuai dengan mana jiwa diambil pada waktu normal dan dalam masa peralihan, seperti sekarang. Apa yang tidak dapat diterima dalam masa normal menjadi mungkin semasa fasa peralihan. Kami kini mempunyai banyak Essence yang berusaha mengumpulkan jiwa. Terdapat kumpulan yang terpisah yang menjalankan pekerjaan tertentu yang berkaitan dengan pagar jiwa.

Katakan beberapa kumpulan memeriksa program umum orang dan memilih siapa yang boleh dikeluarkan agar tidak memutuskan hubungan berikut. Yang lain terlibat dalam menyesuaikan program baru, menghubungkannya dengan yang lama. Masih ada yang selesa dengan situasi dan kemalangan yang mengakibatkan kematian. Yang keempat sudah bekerja secara langsung dengan jiwa yang dibebaskan, dan seterusnya. Terdapat banyak kerja. Walau bagaimanapun, urutannya selalu diperhatikan, kerana mustahil untuk mengambil semua jiwa yang dirancang sekaligus.

Dalam Alkitab, urutan ini ditunjukkan dengan jelas oleh suara trompet Malaikat: "Malaikat Pertama terdengar - dan hujan es dan api menjadi...", "Malaikat kedua terdengar - dan bahagian ketiga laut menjadi darah...", "Malaikat ketiga terdengar - dan banyak orang mati dari perairan … ”, Dan seterusnya, tujuh Malaikat. Mengikuti sangkakala, mereka diikuti dengan peristiwa yang menyebabkan penurunan populasi. Ini tidak lebih dari paparan program pembangunan tamadun kelima pada tahap penyelesaian, petikan tamadun pusat pemeriksaan terakhir dalam program.