Kanser: kisah keajaiban

Myoma

Bagi sesetengah orang, ini menjadi rutin yang menakutkan yang tidak biasa. Selama bertahun-tahun, imam Andrei Bityukov menemui penderita barah, dia sering harus hadir pada jam-jam terakhir atau minit kehidupan seseorang di dunia. Pastor Andrew berkhidmat di gereja mchts suci. Raisa Alexandriiskaya di Universiti Perubatan Negeri Saint Petersburg ke-1 I.P. Pavlova, tetapi enggan membiasakannya. Kebaktian doa mingguan di gereja ini di hadapan ikon Ibu Tuhan "The Tsaritsa" (hari perayaan untuk menghormati ikon ini adalah 31 Ogos) selalu menjadi permintaan bagi orang-orang tertentu, yang wajah, suara dan kesakitannya dalam ingatan imam. Tetapi dia lebih suka berbicara bukan tentang putus asa, tetapi tentang harapan, tentang pertemuan bukan dengan kematian, tetapi dengan kehidupan..

Saya jatuh sakit dan memahami sesuatu

- Bapa Andrey, anda harus selalu memerhatikan bagaimana orang, yang menghadapi penyakit, mula berdoa dengan kuat. Tetapi orang yang ragu-ragu mengatakan: "Ya, tidak ada yang istimewa dalam doa anda, psikologi sederhana." Adakah anda tahu contoh apabila kesan doa jelas melangkaui ruang lingkup psikologi?

- Semasa muda, saya bekerja di hospital. Dan di sana saya bertemu dengan seorang wanita yang saya anggap sebagai orang suci. Dia tiba di hospital, sudah berada di tahap terakhir barah. Semasa perbualan kami dengannya, ternyata dia melakukan kira-kira sepuluh pengguguran, dan kebanyakan mereka melakukan sendiri. Dan ketika dia jatuh sakit, perkara pertama yang dia tanyakan bukan "mengapa saya harus melakukan ini?", Tetapi "apa yang harus saya lakukan sekarang?" Dia diberitahu: “Berdoa. Inilah solat petang dan pagi. Inilah akathist bagi wanita yang telah membunuh anak di dalam kandungan. " Dan setiap kali anda menghampirinya, dia duduk di atas katil - cermin mata di hujung hidungnya - dan berdoa. Kemudian lelaki itu mula bersinar, dia berasa baik di wad. Orang tidak mahu dipindahkan dari sana, walaupun ada wad terbesar dan berpenduduk di rumah sakit itu. Kedamaian datang dari wanita ini. Saya membalutnya, dan menyentuhnya juga menyenangkan, walaupun pembalut itu sangat sukar.

Lelaki ini mati dengan tenang. Inilah pengalaman dan hasil doa yang berada tepat di hadapanku.

- Anda bekerja untuk ambulans, selama bertahun-tahun anda berkhidmat di tempat-tempat di mana orang-orang dengan penyakit serius, kadang-kadang tidak dapat disembuhkan. Bolehkah anda mengatakan bahawa anda telah menyatakan sendiri tentang sebab dan keadilan penderitaan manusia, bahawa tidak ada yang menimbulkan keraguan anda, protes dalaman?

- Topik penderitaan fizikal cukup jelas bagi saya. Saint John Chrysostom dirumuskan dengan baik ketika dia mengatakan bahawa seseorang yang telah belajar menanggung penyakitnya dengan sabar tidak jauh dari kekudusan. Dan apabila anda melihat bertahun-tahun berturut-turut bagaimana orang mengalami penyakit ini, anda sudah faham apa itu. Lebih sukar untuk memahami penderitaan yang ditimbulkan oleh orang sihat di dunia ini.

Dan bagi orang sakit, banyak dari mereka, satu cara atau yang lain, makna itu dinyatakan.

Bahkan beberapa orang yang tidak percaya mengatakan: "Bagus saya jatuh sakit - saya faham sesuatu." Dan orang yang sakit, seperti itu, sedang berpuasa - dia tidak dapat berbuat banyak, dia terpencil dari kesibukan dunia, dalam diam. Dan fikiran terlintas di benaknya tentang bagaimana mengubah hidupnya, kesalahan apa yang dia buat, apa yang benar-benar berharga dan apa yang tidak.

- Tetapi kadang-kadang seseorang, jatuh sakit, menjadi marah.

- Ya, bagi banyak orang, penyakit adalah jenis giliran yang salah dipilih, mereka mula menyalahkan diri sendiri, atau orang lain, atau Tuhan untuk ini. Anda perlu bercakap dengan orang-orang seperti itu, memberi mereka pandangan yang berbeza mengenai keadaan. Dan saya tidak menyangka seseorang akan berubah sebaik sahaja bercakap dengan saya. Orang tidak berubah setelah bercakap dengan Tuhan. Jadi saya selalu berkata: "Anda boleh tidak setuju dengan saya. Sekarang saya akan pergi, anda akan tinggal, anda akan mempunyai soalan, hujah balas - dan sangat bagus. Kami akan bertemu dengan anda lagi, saya akan mendengar anda, dan kami akan terus menganalisis topik ini ".

Dengarkan orang

- Adakah orang-orang dalam situasi yang sangat sukar mempunyai reaksi negatif terhadap anda dan kata-kata anda mengenai Tuhan??

- Di pejabat tempat saya pergi, saya bahkan tidak bertemu dengan orang yang tidak mahu melihat saya. Bukan kerana saya tidak mahu, tetapi kerana mereka tidak menghubungi saya. Saya mesti mengatakan bahawa sebagai tambahan kepada jabatan kanak-kanak, saya mengunjungi kedua-dua jabatan hematologi dan pembedahan untuk orang dewasa di Universiti Perubatan Negeri St. Petersburg. Suatu ketika seorang pesakit melemparkan selimut, menunjukkan bahawa kedua kaki diamputasi, dan berkata: "Di manakah Tuhanmu jika aku dibiarkan tanpa kaki?" Saya bertanya kepadanya: "Tolong beritahu saya, apa pengalaman merokok anda?" Lelaki itu menjawab bahawa dia berumur lebih dari 50 tahun. Merokok menyebabkan penyakitnya. Saya berkata kepadanya: “Jadi apa yang harus disalahkan Tuhan? Bagaimanapun, Kementerian Kesihatan memberi amaran. " Sudah tentu, perbualan kami tidak berakhir di sana, saya tidak membiarkan orang itu hanya berfikir bahawa dia harus disalahkan, tetapi cuba menghiburkannya, untuk menunjukkan bahawa kehidupan sedang berlangsung, bahawa anda entah bagaimana dapat menyelesaikan masalah pemulihan, menggunakan prostesis - jika orang itu mahukannya.

- Kisah apa yang berlaku selama bertahun-tahun berkhidmat di hospital kanak-kanak mengejutkan anda, anda paling ingat, dan mengapa?

- Saya menjalani perkhidmatan pengebumian untuk pesakit terkecil di klinik kami. Dan sebelum itu, ketika anak itu masih sakit, kami bercakap dengan ibunya sejak sekian lama. Ibu bapanya mempunyai perkahwinan yang sangat erat. Lebih-lebih lagi, mereka berdua memahami bahawa kesatuan mereka salah. Tetapi cinta lebih kuat. Dalam perkahwinan ini, tiga anak dilahirkan, yang bungsu di antaranya sudah menderita leukemia kongenital. Dan ketika saya melakukan upacara pemakamannya, ibu saya berkelakuan entah bagaimana mengejutkan, tenang, bijak, atau sesuatu... lalu dia berkata kepada saya: "Bapa, saya tidak menganggap kehilangan ini sebagai hukuman. Tetapi saya tahu apa yang akan saya dan suami lakukan sekarang. Kami tidak akan berpisah, tetapi kami tidak lagi mempunyai anak - kami akan membesarkan mereka yang kami ada ”. Dan semua ini dikatakan bukan dengan putus asa, tetapi dengan kehausan untuk terus hidup.

Saya biasanya mempunyai banyak cerita dengan anak-anak dan ibu bapa mereka, kerana anak-anak sudah lama berada di klinik, kami mempunyai komunikasi yang sangat sulit. Dan saya melihat ketika Tuhan mempersiapkan ibu bapa untuk anak itu pergi. Ini bukan tragedi tiba-tiba. Terutama jika ibu bapa pergi ke gereja, menerima persekutuan, mereka secara dalaman menjadi lebih berkumpul, bersedia dan untuk akibat penyakit ini, mereka juga menerima hasil ini. Dan kanak-kanak, jika tidak ada yang menyakitkan, menderita lebih sedikit daripada orang dewasa..

- Sekiranya ibu bapa dan anak yang sakit adalah orang bukan gereja, maka apa yang anda lihat sebagai tugas anda: hanya untuk menenangkan mereka atau ke gereja?

- Mungkin, hanya dekat, berada dalam situasi ini, jika mungkin, untuk berkongsi penderitaan mereka dengan orang lain, untuk mendengarkan mereka. Dalam hubungan dengan pesakit dan saudara-mara mereka, guru yang paling penting bagi saya adalah Metropolitan Anthony of Sourozh, yang mengajar diam, mengajar diam. Tidak perlu pergi ke tempat tidur pesakit dengan frasa yang disediakan. Dengarkan orang, diam, memasuki suasana penderitaan mereka - biarkan mereka semua bersuara.

Telah diketahui bahawa jika seseorang mengetahui tentang kematian orang yang disayangi dan menangis, menjerit, maka anda tidak perlu terburu-buru untuk menghiburkannya - anda perlu membiarkan kekuatan yang merosakkan ini keluar darinya. Dan ketika seseorang menangis, dia dapat meletakkan tangannya di bahu dan bercakap dengannya.

Semasa sakit, banyak orang memikirkan semula kehidupan mereka, mengutamakannya dengan betul. Dan jika mereka ingin bercakap dengan imam, maka saya di sini - di sana.

- Bolehkah anda merumuskan beberapa peraturan dasar bagi seseorang yang telah mengetahui bahawa dia sakit dan mungkin tidak ada penawar untuk penyakit ini??

- Kita mesti menghargai masa, kita mesti menghargai orang dan belajar merenungkan. Sekiranya seseorang itu beriman, dalam pengalaman sakitnya dia dapat mendekati pengalaman orang-orang kudus. Lagipun, banyak dari mereka kurang upaya. Ingatlah Seraphim Sarovsky, Ambrose Optinsky. Orang-orang mendatangi mereka, orang-orang cacat yang suci, dengan rasa sakit mereka sendiri, dan mereka menderita sendiri, dan bukan hanya rasa sakit badan - mereka harus menanggung kecurigaan, fitnah, kecaman dari saudara-saudara. Dan sekarang pertapa hidup dalam keadaan yang begitu sukar dan pada masa yang sama masih menanggung beban kesakitan orang lain, yang tidak berkurang, tetapi hanya meningkat..

Seseorang yang sakit dapat menyertai pengalaman unik ini jika dia berhenti bertanya kepada dirinya sendiri "Mengapa sebenarnya saya jatuh sakit?" dan dia akan berkata kepada Tuhan: "Engkau akan selesai! Saya ingin melihat apa yang ingin anda tunjukkan kepada saya. " Dan saudara-mara orang yang sakit mempunyai peluang unik untuk akhirnya menunjukkan dalam praktiknya bahawa mereka benar-benar mencintainya. Ia tidak mudah, tetapi sebenarnya.

Penting untuk tidak membiasakan diri

- Anda, sebagai imam, mempunyai simpati manusia yang biasa, reaksi emosi membantu atau menghalang anda daripada berkomunikasi dengan pesakit dan orang yang mereka sayangi?

- Dalam menangani pesakit, emosi harus berada di latar belakang. Saya mengatakan hal yang sama kepada para paroki yang sangat sukar untuk berkomunikasi dengan saudara-mara yang sakit, terutama mereka yang menderita penyakit yang berkaitan dengan usia. Lagipun, orang sakit kadang-kadang berkelakuan buruk, mereka mendapat kata-kata yang sangat kaustik. Tetapi jika anda berkomunikasi dengan orang yang sakit pada tahap emosi, anda akan merosakkan secara rohani dan psikologi. Dan anda mengikat diri anda dengan emosi anda. Semasa saya bekerja untuk ambulans, anda tidak dapat tersentak dan merintih ketika melihat tragedi ini atau yang mengerikan - di sini anda perlu menarik diri dan melakukan tugas anda. Tidak ada yang memerlukan emosi anda pada masa ini - mereka memanggil anda untuk membantu. Setelah anda menolong dan menutup pintu di belakang anda, anda boleh berehat dan menangis - tetapi tidak di mana bantuan anda diperlukan. Oleh itu, saya berusaha untuk tidak terlibat secara emosional, walaupun terdapat beberapa situasi yang mencolok - ketika anak-anak sakit, saya, sebagai bapa sendiri, tidak dapat berhubungan dengan ini sama sekali tanpa bimbang.

- Adakah anda biasa dengan apa yang disebut burnout? Sekiranya ya, bagaimana anda menghadapinya?

- Saya rasa penting untuk tidak membiasakan diri dengan situasi ini. Lagipun, pesakit adalah orang yang sangat menarik. Terutama jika penyakit ini sudah berada dalam fasa yang tidak dapat dipulihkan, kehidupan seseorang menjadi sangat mampat, dia dibebaskan dari pelbagai "sekam". Saya menganggap ini sebagai sebuah buku yang Tuhan berikan kepada saya untuk dibaca sehingga saya memahami erti kehidupan. Saya tidak boleh mengatakan bahawa ini betul-betul meletihkan. Oleh itu, saya tidak boleh mengatakan bahawa saya kehabisan tenaga. Walaupun ada perkara seperti ini sebelumnya - sekali lagi, kerana emosi, terutama dengan anak-anak, ketika anda melihat bagaimana mereka cepat membesar. Anak lelaki itu berumur tujuh tahun, dan dia sudah sangat dewasa dari segi tahap kesedaran, dia telah mengalami dewasa ini untuk dirinya sendiri. Dan sekarang dia pergi - dan dia sudah menjadi teman anda semasa kenalan anda, kerana anda berkomunikasi dengannya secara serius. Kerugian ini tentunya lebih sukar ditanggung.

- Bapa Andrey, satu atau lain cara, anda menyentuh bidang yang tidak rasional dalam perbualan anda. Pada permulaan perbualan, anda menamakan wanita yang anda bicarakan dengan orang suci. Adakah anda tidak takut untuk menyatakan diri anda dengan begitu jelas: "saint" atau "keajaiban"?

- Dan persepsi keajaiban pada amnya sangat subjektif. Banyak yang masih skeptis terhadap keajaiban yang dijelaskan dalam Injil. Seseorang meragui kesucian orang-orang kudus yang diakui secara umum, dan seseorang menyatakan kesucian orang-orang yang sangat meragukan, baik dari sudut moral dan gereja. Saya bercakap tentang pengalaman peribadi saya - ketika anda tidak dapat membingungkan kekudusan, ketika anda ingin mencium tangan nenek ini kerana dia menyebarkan kedamaian yang begitu bijak.

Di situlah kerendahan hati - dia mati dalam sehari, dan dia tenang dan gembira.

Bagaimana lagi untuk memanggil orang seperti itu? Dia tidak ada kejahatan di hatinya, dia mempunyai semua kebaikan.

Dan bukan hanya nenek. Saya ingat seorang wanita yang masih belum cukup tua, yang saya datang untuk menerima persahabatan; dia selalu tersenyum di wajahnya. Saya bertanya kepadanya: "Mengapa kamu tersenyum?" Dia menjawab: “Kerana Tuhan telah menunjukkan kepada saya banyak penyakit ini! Sepatutnya saya meninggal sepuluh tahun yang lalu. Sebaliknya, saya membesarkan anak perempuan saya - ketika saya jatuh sakit, dia berusia lapan tahun, suami saya meninggalkan kami. Sebagai doktor, saya membayangkan berapa lama saya boleh hidup. Dan saya hanya berdoa agar Tuhan memberi saya peluang untuk membesarkan anak. " Kes seperti ini meyakinkan saya bahawa Tuhan sangat dekat dengan orang-orang ini..

Mengenai ikon "Tsaritsa"

Ikon ajaib Ibu Tuhan, yang disebut "Tsaritsa" (dalam bahasa Yunani - "Pantanassa") terletak di Gunung Suci Athos di Yunani. Ikon kecil ini dilukis pada abad ke-17 dan, menurut legenda, adalah berkat Penatua Joseph, Hesychast, yang dikenal di Athos, kepada murid-muridnya.

Ikon itu menggambarkan Perawan Paling Murni dengan jubah merah, yang duduk di atas takhta kerajaan. Di tangannya adalah Bayi Ilahi dengan gulungan di tangan kirinya dan tangan kanan berkat. Dengan tangan kanannya, Ibu Tuhan menunjuk kepada Anak Diraja-Nya sebagai Penyelamat bagi semua orang. Di latar belakang - dua malaikat menutupi Perawan Terberkati dengan sayapnya.

Menurut legenda biara kuno, suatu hari seorang pemuda mendekati ikon dan mula menggumamkan sesuatu yang tidak jelas. Tiba-tiba wajah Ibu Tuhan bersinar dengan cahaya yang luar biasa, beberapa kekuatan membuang pemuda itu pergi, dan dia jatuh ke tanah. Bangkit, dalam ketakutan, dia berlari menemui para biksu tua dan mengaku kepada mereka bahawa dia telah menjalani kehidupan yang tidak suci, berlatih sihir dan datang ke biara untuk menguji kekuatan sihirnya pada ikon. Keajaiban yang terjadi pada ikon Theotokos yang Maha Suci menjadikan pemuda itu menjauh dari ilmu sihir untuk selamanya, dia memulai jalan pertobatan dan mengubah hidupnya. Gambaran ajaib Ibu Tuhan "The Tsaritsa" dihormati di Gunung Athos dan jauh melampaui batasnya. Setelah menunjukkan kekuatannya yang luar biasa untuk pertama kalinya melawan mantra sihir, "Tsaritsa" juga memiliki rahmat untuk menyembuhkan pesakit barah.

Pada 11 Ogos 1995, salinan ikon ajaib "The Tsaritsa" tiba di Rusia - di Pusat Kanser Kanak-kanak Moscow di Kashirka. Anak-anak yang sakit dan ibu bapa mereka berdoa dalam ibadah doa kepada Ibu Tuhan "The Tsaritsa" dengan harapan pertolongan surgawi dari Penasihat dan Penyembuh.

Pada tahun 1997, salah satu salinan ikon "Tsaritsa" telah disumbangkan ke Biara Moscow Novospassky dan dipuja sebagai aliran ajaib dan mrrh.

Sehubungan dengan banyak laporan penyembuhan dari barah, yang disebarkan bersama dengan laporan perubatan, ke Patriarkat Moskow dari keuskupan Yekaterinburg pada tahun 2004, salah satu senarai ikon "Tsaritsa" dari Biara Holy Trinity di desa Taraskovo termasuk dalam senarai ikon keuskupan yang dihormati secara tempatan..

31 Ogos 2017.

Archpriest Andrei Bityukov dilahirkan pada tahun 1978. Mempunyai ijazah perubatan. Dia bekerja sebagai tertib di hospital dan sebagai paramedik di ambulans. Dia datang ke bidang perubatan pada masa mudanya, setelah bertemu di Katedral St. Andrew pada zaman Soviet yang baru dibuka di Pulau Vasilyevsky dengan profesor pembedahan dari Universiti Perubatan 1, Nina Nikolaevna Artemyeva, yang menasihatinya, setelah menamatkan kelas 9, untuk memasuki sekolah perubatan, untuk mendapatkan profesion. Dia mengajak Andrey ke kliniknya untuk membantunya semasa operasi. Setelah lulus dari kuliah, Andrei, atas nasihat bapa rohanianya, Archpriest Vasily Ermakov, memasuki Seminari Teologi St. Petersburg.

Pada tahun 2003, Andrei Bityukov ditahbiskan sebagai imam. Pada masa yang sama, rektor Katedral St.Andrew, Archpriest Alexander Shvets (kini meninggal), mengundangnya untuk berkhidmat di kapel yang dibuka di St. I.P. Pavlov atas inisiatif N.N. Artemyeva. Ketika Institut Hematologi Pediatrik dibina di kawasan kejiranan, pentadbirannya memperuntukkan salah satu premis untuk gereja itu, yang pada tahun 2007 ditahbiskan sebagai penghormatan kepada Martir Raisa dari Alexandria, dan Pastor Andrey dilantik sebagai rektor.

Penyembuhan ajaib dari barah oleh Sacrament of Unction

Saya akan menerangkan penyembuhan salah seorang kenalan rapat saya V.A. Pada tahun 1985. Dia didiagnosis menghidap barah darah, lendirnya membesar dan banyak organ dalaman terjejas. Dia hanya tahu tentang limpa, kerana ia dapat dilihat bahkan secara luaran. Dia tidak tahu mengenai barah. Demikian kata isterinya L.
Salah seorang kenalan kami, A., ingin memberitahunya mengenai perkara ini. Saya menulis kepadanya surat kerana percaya bahawa mustahil untuk menyembunyikan dari seseorang keadaan sebenar dalam keadaan seperti kematian. Namun, Ketentuan Tuhan memutuskan sebaliknya. Tidak ada resipi umum - dalam setiap perkara seseorang mesti mengetahui kehendak Tuhan. Dia menyampaikan surat ini kepada salah satu kenalan bersama kami (V.), yang mengatakan kepada saya bahawa dia tidak akan pernah berfikir seperti itu sebelum melihat surat orang lain, apalagi membuka sampul surat yang ditutup. Tetapi kali ini, sesuatu, katanya, membuatnya membuatnya tidak sabar. Setelah membaca surat itu, dia merasa ngeri dengan pemikirannya sehingga bisa sampai ke V. Dia segera membawa surat ini kepada isterinya L., dan setelah membacanya, dia hancur.
V. menjalani operasi: limpa, bahagian pankreas dan bahagian perut dikeluarkan. Seperti yang dia katakan sendiri, ada baldi yang penuh dengan inti yang dibuang. Selepas operasi, dia cepat sembuh, tetapi L. mengatakan bahawa doktor telah memberi amaran kepadanya - tidak lama. Banyak organ terjejas oleh metastasis. Pesakit seperti itu pulih dengan cepat selepas pembedahan, tetapi kemudian keadaan mereka merosot dengan teruk dan, secara keseluruhan, mereka tidak bertahan lebih dari tiga bulan.
Memang, V. berjalan dengan sangat riang, ketawa, mengatakan bahawa dia berasa sihat dan sebaik sahaja dia pulih, dia akan segera pergi bekerja. (Maksudnya, tidak melihat kenyataan bahawa dia diberi kecacatan kumpulan pertama). Namun, seminggu kemudian L. datang kepada kami dan dengan air mata memberitahu kami bahawa V. semakin teruk dan dia hampir tidak berjalan lagi..
Dia belum dibaptis, tetapi dia akan melakukannya; Saya memberitahunya bahawa sekarang adalah masa untuk ini, mungkin Tuhan mengharapkan ini darinya dan doanya akan membantu.

Beberapa hari kemudian dia kembali menemui kami dan mengatakan bahawa V. sudah putus asa, bahawa dia tidak mengambil makanan, dan bahkan muntah dari sesudu air. Doktor mengatakan bahawa sedikit demi sedikit persiapan harus dibuat untuk pengebumian yang akan datang. Dia memutuskan, sementara V. masih hidup, untuk dibaptiskan, agar impian lamanya menjadi kenyataan sepanjang hayatnya. L. mengatakan bahawa ibunya yang sudah tua akan berada di dekatnya, yang sangat disukainya, dan dia akan segera pergi ke Moscow dan di sana dia akan dibaptiskan menurut semua peraturan. (Ngomong-ngomong, dia dibaptis, nampaknya, oleh Archpriest Alexander Men, pada masa itu dia sangat terkenal di kalangan orang-orang cerdas). Sepertinya dia di K., upacara itu tidak dilaksanakan sepenuhnya, kerana jika tidak terdapat fon besar, orang yang dibaptis itu hanya disiram dengan air dari atas.
L. kiri. Setelah melawat V., saya bertanya kepadanya adakah dia ingin menjalani Sacrament of Unction. Dia menjawab bahawa dia mahu dan bahawa dia akan datang ke gereja, mencari kekuatan dalam dirinya.
Dia menerima tugas di Gereja All Saints. Itu dilaungkan oleh pengakuan saya, Archpriest George. Dan walaupun imam memerintahkan agar kerusi diletakkan untuk pesakit, V. berdiri di atas kaki sepanjang perkhidmatan..
Keesokan harinya saya memanggilnya di rumah, dia berkata dengan suara ceria dan ceria bahawa dia lebih baik dan dia sangat gembira kerana ibunya menjaganya, bahawa dia melakukannya dengan cukup baik dan setakat ini tidak diperlukan pertolongan dari pihak saya.
Dia, memang, cepat memperbaiki, dan ketika L. datang dari Moscow sebagai orang yang baru dan dibaptis, dia tidak dapat mempercayai matanya: dia bertemu dengan V. yang tersenyum ceria. Untuk waktu yang lama dia tidak percaya bahawa V. telah pulih, bagaimanapun, tepat setelah sebulan selepas Unction, dia pergi bekerja, iaitu mula bekerja seperti biasa, seperti yang dilakukannya ketika dia sihat.

Kejadian ini adalah suatu keajaiban yang nyata sehingga semua orang di sekitar kita hanya diam dengan hormat, dan dengan gembira kami mengucapkan terima kasih kepada Tuhan atas rahmat-Nya yang luar biasa. Malah isteri saya K., yang sangat berhati-hati dengan fenomena luar biasa, mengakui tanpa keraguan bahawa "ini adalah kes yang luar biasa." Saya mengatakan bahawa mungkin melalui doa isterinya yang baru dibaptis L. Tuhan, melalui Sakramen Unction, memulihkan V.
Sudah pada akhir tahun 2015, saya baru-baru ini bercakap dengan V. dan L. Seperti yang dia katakan: dia cukup sihat dan berasa sihat. "Tuhan kita sama semalam, hari ini, dan selamanya" (Ibrani 13: 8).

Maha Suci Rahmat-Mu yang tiada nilainya, Tuhan Yesus Kristus! Amin.

Penyembuhan Barah: Kisah Sebenar Dari Pembaca, Kirimkan Anda

Kes-kes penyembuhan ajaib yang menarik dan menarik dari barah selalu datang ke laman web kami. Bagaimanapun, ramai yang tidak percaya bahawa penyakit mengerikan ini dapat disembuhkan, tetapi ternyata, itu mungkin. Kami akan memberitahu anda kes dan contoh pemulihan yang paling menarik dan luar biasa.

NOTA! Banyak kisah di Internet menceritakan tentang penyembuhan dukun, penyembuh dan penyembuh yang ajaib. Anda perlu memahami bahawa anda hanya dapat meneka tentang kebolehpercayaan cerita-cerita ini. Jangan sesekali melepaskan ubat tradisional.

  1. Penyembuh
  2. Insya Allah
  3. Permintaan

Penyembuh

Helo! Hari ini saya ingin memberitahu anda bagaimana saya dapat mengalahkan leukemia 30 tahun yang lalu. Bukan saya yang menang, tetapi ayah saya, yang selalu ada, menolong saya dalam hal ini. Saya berumur 12 ketika itu. Saya seorang gadis yang ceria dan ceria, saya suka pergi ke sekolah dan melepak dengan rakan-rakan.

Tetapi seingat saya, dalam beberapa bulan terakhir saya menjadi semakin teruk. Saya menjadi mudah marah, kehilangan banyak berat badan dan selalu letih. Kali pertama ibu saya menyedari ada sesuatu yang tidak kena. Dia melihat bahawa saya selalu tidur selama 3-4 jam pada waktu makan tengah hari. Pada mulanya, saudara saya berpendapat bahawa saya sangat letih di sekolah dan di kelab, tetapi setelah beberapa minggu saya kehilangan banyak berat badan, dan ayah saya membawa saya ke doktor.

Doktor pada mulanya menganggap bahawa itu adalah selesema biasa. Suhu sangat tinggi. Dia menghantar saya untuk menjalani beberapa ujian. Oleh itu, saya tidak ingat apa-apa, kerana ayah saya bercakap dengan doktor. Beberapa hari kemudian, saya pengsan. Ia sangat pelik, kerana saya berada di rumah dan bukan sunstroke..

Kemudian, saya memberitahu perkara ini kepada ayah saya, kerana pada masa itu tidak ada seorang pun di rumah. Dia segera mengumpulkan saya, dan kami pergi ke doktor. Doktor itu duduk dan memusingkan kepalanya dari sisi ke sisi, dan melihat sehelai kertas dengan hasil analisis. Cermin matanya jatuh ke hidungnya dan dia sedikit tercengang..

Doktor itu tidak mengatakan sesuatu yang masuk akal dan hanya menjawab bahawa diperlukan lebih banyak penyelidikan. Selama sebulan penuh, hampir setiap hari saya pergi ke hospital dan memberikan sesuatu, melakukan x-ray dan banyak lagi..

Pada hari Jumaat, Jun, seperti yang saya ingat sekarang, saya dan ayah pergi ke klinik untuk mendapatkan hasil seperti biasa. Doktor hanya memanggil ayah saya ke pejabat, dan saya dibiarkan duduk di koridor sejuk. Selepas setengah jam, ayah saya keluar dengan pucat dan kami pulang ke rumah. Untuk sebarang pertanyaan saya, dia diam dan tidak berkata apa-apa, seolah-olah lidahnya sudah menelan.

Ibu, seperti yang saya ingat, menangis dengan kuat dan pada masa itu saya sudah memahami segalanya. Bukan mengenai kanser, tentu saja, tetapi kenyataan bahawa ada sesuatu yang tidak kena dengan saya. Ibu bapa saya memberitahu saya mengenai leukemia kemudian, ketika saya semakin teruk. Pada masa itu, ayah saya mempunyai simpanan, dan dia membawa saya ke Moscow, di mana pada masa itu terdapat ahli onkologi terbaik.

Tiba di Moscow, para doktor melakukan penyelidikan tambahan dan diagnosisnya disahkan - barah darah. Saya ingat mereka makan dengan baik di hospital itu, tetapi setelah menjalani kemoterapi, saya tidak mahu makan lama lagi..

Setiap minggu saya semakin teruk dan teruk di klinik ini. Saya meminta ayah membawa saya pulang. Dia selalu berada di sisiku dan disokong. Berusaha tersenyum agar tidak membuatku kesal, tapi aku melihat air mata mengalir di matanya.

Pada akhir musim luruh, doktor melaporkan bahawa mereka tidak dapat melakukan apa-apa, dan rawatan selanjutnya tidak ada gunanya dan hanya memburukkan keadaan saya. Ayah saya berkemas dan membawa saya pulang, di mana ibu saya yang pucat dan sedih menunggu saya. Saya ingat berapa umurnya ketika saya tiba. Seolah-olah 20 tahun telah berlalu, walaupun dia seorang wanita muda dan cantik.

Pada masa itu, saya hampir tidak makan dan hampir tidak dapat berjalan. Saya menurunkan berat badan sehingga saya takut melihat ke cermin. Saya melihat sekali dan tidak mengenali diri saya - kulit dan tulang, dan wajah bersahaja, dengan beg biru di bawah mata.

Saya masih ingat bagaimana ayah saya membangunkan saya pada waktu malam dan membawa saya ke suatu tempat di luar bandar. Waktu itu musim sejuk dan sejuk. Saya ingat bagaimana ibu saya mengenakan saya dengan seratus pakaian supaya saya tidak membeku dalam perjalanan. Kami memandu lama, dan saya tertidur di dalam kereta. Ayah membangunkan saya. Kami berdiri di sebuah kampung, saya tidak ingat bagaimana kami sampai di sana.

Saya sangat sejuk sehingga saya tidak dapat bangun dan ayah saya memeluk saya. Saya ingat dengan jelas bau kelembapan dan kencing kucing. Mereka membawa saya ke sebuah rumah kayu dan ayah saya meletakkan saya di atas katil logam yang berderak. Seorang nenek tua tanpa gigi datang menghampiri saya. Dia sangat tidak menyenangkan dan bercakap buruk..

Tetapi semacam kehangatan muncul darinya, dan saya segera memanaskan badan, walaupun di rumah sangat sejuk. Ahli sihir (saya memanggilnya sekarang) membuat saya minum sedikit cecair hijau dan sangat pahit. Saya segera muntah, tetapi nenek saya berkeras agar saya mengambil lebih banyak.

Saya tinggal bersamanya selama lebih kurang seminggu. Dan pada akhir minggu saya berasa lebih baik. Setiap hari, dia memfitnah saya dengan kata-kata pelik dan melemparkan dahan kering ke atas wajah saya. Kemudian ayah saya membawa saya pulang. Pada masa itu, menjadi lebih mudah bagi saya untuk berjalan, dan saya tidak pingsan ketika berbaring di atas katil..

Dua minggu kemudian, seperti yang diperintahkan oleh nenek saya, kami harus pergi ke doktor dan menjalani ujian. Seingat saya, kami menghitung minit dan saat hingga saat keputusan. Masa berlanjutan tanpa henti. Pada akhirnya, doktor mengumumkan hasilnya. Seingat saya, doktor itu tercengang, seperti pertama kali, dan dia tidak dapat memahami apa-apa. Dia menjawab bahawa semuanya sesuai dengan analisis dan tidak ada penyakit..

Kami terpaksa menjalani ujian lagi, kerana ada kecurigaan bahawa hasilnya tidak benar kerana kerosakan peralatan. Kami menderma darah dan menjalani semua pemeriksaan beberapa kali, tetapi tidak ada lagi leukemia. Ibu bapa sangat gembira seperti saya. Ayah malah mabuk pada malam itu, walaupun dia sama sekali tidak minum.

Penyembuhan barah adalah keajaiban sebenar bagi keluarga kami. Ayah dan ibu bapa saya kemudian berusaha memberikan semua simpanan mereka kepada nenek saya, tetapi dia tidak mengambilnya. Dia hanya menerima sebungkus kentang yang ayahnya berikan secara paksa kepada nenek.

Sayangnya, tetapi nenek itu sudah tiada dan kampung itu sudah kosong. Baru-baru ini saya pergi ke rumah kayu di mana barah disembuhkan, dan Tuhan dan nenek saya memberi saya kehidupan kedua. Selepas perjalanan, saya memutuskan untuk menulis kisah ini, yang dapat memberi harapan kepada banyak orang bahawa keajaiban berlaku..

Insya Allah

Saya ingin menceritakan kisah bagaimana karsinoma perut saya pada tahap 4 sembuh sepenuhnya. Saya bekerja di tapak pembinaan, kerja keras. Dan pada satu ketika tidak begitu baik, dia pingsan. Sebelum itu, saya selalu diseksa oleh sakit perut. Bapa saya, seperti kata ibu saya, mengalami masalah perut yang berterusan. Dia menderita ulser dan selalu mengubatinya.

Saya terus berfikir bahawa itu adalah ulser biasa dan terus ditangguhkan pergi ke doktor. Walaupun isteri saya selalu memarahi saya kerana ini dan cuba menghantar saya ke sana. Dalam pembelaan saya, saya ingin mengatakan bahawa ketika itu kami mempunyai 3 orang anak dan saya terus bekerja.

Setelah pengsan, saya dihantar pulang. Keesokan harinya saya berasa lebih teruk. Saya sakit dan muntah. Saya tidak mahu pergi ke hospital pula. Pada waktu malam saya bertambah teruk dan isteri saya memanggil ambulans. Mereka menempatkan saya di klinik, di mana mereka memulakan pemeriksaan.

Secara keseluruhan, saya didiagnosis menghidap barah perut tahap empat. Doktor dan isteri memarahi saya bahawa saya tidak pergi ke doktor tepat pada waktunya. Tumor itu seukuran lemon dan telah tumbuh menjadi dinding organ terdekat. Yang paling menggembirakan ialah saya masih boleh berdiri di atas kaki dan merasa, menurut doktor, masih normal. Oleh kerana pada tahap ini saya sudah semestinya berbaring dengan sayur di atas katil.

Mereka tidak mengeluarkan tumor, kerana tidak ada gunanya. Saya menjalani 2 kursus kemoterapi dan radiasi. Saya tidak mempunyai rambut di kepala saya, jadi saya tidak kehilangan banyak. Benar, saya kehilangan banyak berat badan. Isteri saya pernah bergurau bahawa saya sekarang kelihatan 15 tahun lebih muda.

Saya berasa lebih baik selama sebulan. Tetapi kemudian saya kembali merasakan sakit yang teruk di perut saya. Seperti yang dikatakan oleh Petr Ivanovich, sel-sel barah doktor saya yang hadir telah melakukan metastasis ke organ-organ terdekat dan tidak dapat menyembuhkan kanser. Metastasis menembusi begitu dalam sehingga mustahil untuk memotong kotoran ini.

Pada akhir - seperti yang saya fikirkan ketika itu. Saya dihantar pulang untuk "mati." Saya dibawa ke pangsapuri kami, dan isteri saya selalu sibuk di sekitar saya dengan anak-anak. Saya tidak takut mati, saya takut meninggalkan mereka di sini sendirian tanpa pertolongan saya, dengan banyak kesedihan.

Saya tidak dibaptis, dan saya tidak benar-benar percaya kepada Tuhan, kerana tidak ada masa untuk itu. Tetapi pada masa itu saya mula berdoa. Saya tidak tahu solat dan hanya meminta pertolongan kepada Tuhan. Saya ingat mengucapkan kata-kata ini:

"Terima kasih Tuhan, untuk anak-anak saya, untuk isteri saya yang penyayang. Terima kasih atas kerja, tempat tinggal dan kediaman anda. Tolong jangan biarkan mereka bersendirian, biarkan semuanya baik-baik saja dengan mereka "

Saya tidak meminta untuk diri saya, tetapi untuk mereka. Saya takut bahawa selepas kematian saya akan meninggalkan mereka sebagai anak yatim. Isteri saya seorang yang percaya, walaupun dia tidak pernah mencela saya kerana ateisme saya. Dia percaya bahawa anda perlu datang kepada Tuhan sendiri, tanpa memaksakan.

Dia mengajak paderi ke rumah kami. Dia membaca beberapa doa, berjalan di sekitar saya dan berhenti secara tiba-tiba. Dia menghampiri saya dan menyuruh saya pergi ke gereja bersamanya. Itu sangat sukar, kerana pada masa itu saya tidak lagi berjalan.

Rakan-rakan saya membawa saya ke gereja dan membawa saya ke sana dengan tangan mereka. Saya ingat betapa malu saya bahawa lelaki yang sihat membawa saya sebagai anak kecil. Bapa, yang bertugas di sana, mula mendoakan saya dan membaca khutbah. Saya ditinggalkan di gereja sepanjang hari. Dan pada waktu petang mereka membawa pulang.

Beberapa hari kemudian saya merasakan pada diri saya bagaimana tubuh saya sembuh. Saya semakin baik. Menjadi lebih mudah untuk saya makan. Saya sudah boleh berdiri dengan tenang dan pergi ke tandas dengan tenang. Dua minggu kemudian, kami pergi ke doktor, dan dia melakukan pemeriksaan. Ahli onkologi melihat bahawa tumor menjadi lebih kecil, dan tidak ada lagi metastasis.

Doktor mengatakan bahawa penyakit itu mesti diatasi dan menghantar saya ke pakar bedah untuk memotong kotoran ini, sekali dan untuk semua. Dengan pertolongan Tuhan, tumor itu dikeluarkan dan saya menjalani beberapa lagi kursus radiasi dan kimia. Pada masa ini saya sihat sepenuhnya. Sebulan selepas rawatan, saya pergi dan dibaptis di gereja. Dan sekarang saya selalu mengunjunginya, bukan dengan permintaan, tetapi dengan pujian yang tulus kepada Kristus Penyelamat kita. Adalah mungkin untuk pulih dari penyakit yang begitu dahsyat, tidak mudah, tetapi cukup nyata.

Kanser bukan lagi hukuman. 50% pesakit barah disembuhkan sepenuhnya

Sekiranya doktor mati kerana barah, adakah harapan untuk pesakit?

Di rangkaian sosial, tahun 2020 dimulakan dengan catatan perpisahan ahli onkologi St. Petersburg Andrei Pavlenko, yang sendiri menemui barah dalam dirinya dan selama satu setengah tahun - di laman Facebook, dalam banyak wawancara, penampilan di televisyen - membicarakan perjuangannya dengan penyakit ini..

"Jalan hidup saya berakhir, sayangnya, penyakit itu ternyata lebih berbahaya dan perkembangannya tidak memberi saya peluang," tulis doktor di halamannya, dan pada 5 Januari dia hilang. Gelombang keputusasaan melanda komuniti Internet. Orang menulis bahawa jika seorang ahli onkologi terkemuka di negara ini, ketua klinik berteknologi tinggi, yang mempunyai akses kepada ubat-ubatan yang paling maju dan teknologi yang paling maju, meninggal kerana barah, maka apa yang dapat diharapkan oleh rakyat biasa, yang, untuk mendapatkan janji temu, perlu berjumpa dengan ahli onkologi daerah dan cari ubat yang betul di farmasi? Adakah mereka mempunyai peluang untuk sembuh?

Timbalan pengarah N.N. Blokhin Alexander Petrovsky:

Alexander Petrovsky: Peluang untuk menyembuhkan barah tidak bergantung pada kedudukan atau tahap pesakit, tetapi ditentukan sepenuhnya oleh tahap penyakit dan kepekaan tumor terhadap rawatan yang ditentukan. Sekiranya kita berbicara tentang Andrei Pavlenko, dia benar-benar "tidak bernasib baik", seperti yang dia tulis dalam pesan perpisahannya. Sekiranya penyakitnya terdeteksi pada tahap 1-2, kemungkinan pemulihannya diperkirakan 90%. Dengan barah perut yang maju (tahap 3-4), hasilnya buruk dalam 90% kes. Andrey, sebagai profesional dari saat diagnosis, benar-benar menilai peluangnya dan dalam semua wawancara mengatakan bahawa peluangnya untuk mengalahkan penyakit itu kecil.

Mengenai masa dan tarikh

Lydia Yudina, AIF: Bagaimana orang yang jauh dari perubatan dapat menilai peluang mereka untuk sembuh? Bagaimanapun, soalan pertama yang ditanyakan oleh pesakit ketika mereka mengetahui tentang diagnosis mereka adalah: "Berapa banyak yang saya tinggal?"

- Secara umum, menurut statistik, 50% pesakit barah sembuh sepenuhnya. Dalam kes ini, prognosis jangka hayat dalam setiap kes bergantung pada jenis barah, kerana tidak ada jawaban umum untuk pertanyaan ini. Kanser bukan satu penyakit, tetapi pelbagai penyakit. Terdapat jenis kanser yang disukai secara prognostik, di mana bahkan pada tahap lanjut, dengan adanya metastasis yang jauh, pesakit mempunyai peluang yang tinggi untuk pemulihan atau peralihan penyakit ke bentuk kronik. Tetapi ada juga jenis penyakit tersebut, dari mana pesakit cepat terbakar, walaupun barah itu dikesan pada tahap awal..

Namun, keadaan berubah setiap tahun. Bahkan 5 tahun yang lalu, barah paru-paru dianggap sebagai hukuman. Hari ini, ubat telah muncul, berkat mana orang hidup dengan diagnosis ini sejak sekian lama..

Bagi kanser biasa seperti barah payudara, barah kolorektal, barah ovari, limfoma, dan lain-lain, pesakit boleh tinggal bersama mereka selama 10-15 tahun atau lebih..

- Doktor mengatakan penting untuk mengesan barah pada peringkat awal. Tetapi pada masa yang sama, tidak ada gejala pada awal penyakit ini. Seberapa cepat penyakit ini berkembang dan berlalu dari satu peringkat ke tahap yang lain?

- Terdapat ketumbuhan yang agresif dan cepat tumbuh. Ini termasuk, misalnya, beberapa jenis barah pada kanak-kanak. Tetapi rata-rata, ia memerlukan 5-7, kadang-kadang 10 tahun dari munculnya sel barah dalam tubuh hingga pembentukan tumor yang signifikan secara klinikal (kira-kira 1 cm). Jelas bahawa ada kemungkinan untuk mengesan penyakit pada tahap awal dengan pemeriksaan berkala - dan mereka cukup tinggi.

Sejarah keluarga

- Kumpulan risiko termasuk orang yang saudara terdekatnya didiagnosis menghidap barah?

- Sekiranya seorang nenek berusia 85 tahun didiagnosis menghidap barah payudara, ini tidak bermakna semua wanita dalam keluarga harus segera berjumpa dengan pakar onkologi. Walau bagaimanapun, terdapat sejumlah mutasi genetik yang secara dramatik meningkatkan kemungkinan penyakit. Contoh yang paling terkenal adalah mutasi pada gen BRCA1 dan BRCA2, yang meningkatkan kemungkinan menghidap barah payudara sebanyak 6-8 kali. Pelakon Angelina Jolie, yang didapati mempunyai "gen yang cacat", secara tidak sengaja mengeluarkan payudaranya dan dengan itu mengurangkan risiko penyakit dari 89% menjadi 0.1%. Kanser perut Andrei Pavlenko juga tergolong dalam jenis barisan keturunan (bapanya juga meninggal kerana penyakit yang sama. - Ed.).

Oleh itu, anda perlu mengetahui sejarah keluarga anda dan tidak akan diabaikan. Dengan jenis kecenderungan genetik tertentu, doktor berpeluang menjalankan prosedur pencegahan pencegahan, termasuk prosedur pembedahan, yang akan mengurangkan risiko barah..

- Kanser sebenarnya lebih berbahaya bagi golongan muda daripada pada orang tua?

- Secara amnya, ya. Kanser perut, barah payudara yang didiagnosis pada usia muda sering sangat agresif dan berbahaya. Namun, hari ini kita menyembuhkan barah kanak-kanak sepenuhnya dalam 80% kes..

- Doktor sering mengatakan bahawa banyak bergantung pada ciri-ciri individu tumor dan kepekaannya terhadap ubat-ubatan yang ditetapkan, tetapi pada masa yang sama mereka menetapkan rawatan mengikut standard yang sama untuk semua orang.

- Piawaian adalah alasan ekonomi untuk rawatan, dan rawatan itu sendiri ditetapkan mengikut panduan klinikal. Amalan menunjukkan bahawa, walaupun setiap tumor adalah individu, 80% daripada semua kanser dapat dijelaskan dengan pendekatan standard. Pendekatan standard ini merangkumi penentuan kepekaan individu terhadap tumor terhadap ubat antikanker tertentu menggunakan kaedah genetik imunohistokimia dan molekul. Dalam kes lain, selalu beralih ke rawatan individu - untuk ini, doktor hanya perlu mengumpulkan komisen perubatan.

Revolusi dibatalkan?

- Bolehkah pesakit memeriksa sama ada doktor merawatnya dengan betul??

- Semua panduan klinikal tersedia untuk umum, dan pesakit dapat mencarinya, menyelidiki dan mencuba memahaminya. Walau bagaimanapun, ini sukar dilakukan tanpa pendidikan perubatan. Ia seperti cuba mengawal pembaiki memperbaiki peti sejuk yang pecah. Lebih baik mempercayai profesional, dan sistem mesti melakukan segalanya untuk memastikan bahawa kepercayaan ini dibenarkan.

- Setiap hari, media melaporkan kes baru penyakit - termasuk orang terkenal. Kejadian barah benar-benar meningkat?

- Kedua-dua kadar kejadian dan pengesanan barah telah meningkat. Dan anda perlu bersedia untuk fakta bahawa setiap tahun akan ada semakin banyak pesakit dengan barah. Hari ini di negara kita 50% pesakit mati akibat penyakit kardiovaskular, 15% dari penyakit onkologi, dan di Jepun, morbiditi onkologi telah muncul di puncak, kerana barah adalah penyakit orang tua, dan jangka hayat ada yang paling tinggi di dunia..

Berita baiknya adalah bahawa bukan sahaja kejadian itu meningkat, tetapi keberkesanan rawatan juga meningkat. Jangka hayat pesakit barah terus meningkat, termasuk mereka yang penyakitnya dikesan sudah berada pada tahap lanjut.

- Adakah teknologi baru yang diharapkan dalam rawatan barah, setanding dengan imunoterapi?

- Jangan menunggu dan menaruh harapan pada kemunculan kaedah revolusi dan memandang rendah keupayaan ubat dan teknologi yang terbukti. Dari sudut pandang perubatan, evolusi - pengembangan kaedah yang ada - lebih baik daripada revolusi, yang sering membawa lebih banyak kehancuran daripada kemenangan. Sudah hari ini, ahli onkologi mempunyai semua yang mereka perlukan untuk membantu kebanyakan pesakit. Penyelidikan lebih lanjut dalam bidang onkologi diperlukan dan sedang dilakukan di seluruh dunia. Onkologi adalah salah satu cabang perubatan yang paling dinamik berkembang. Pada tahun terakhir sahaja, lebih daripada 50 ubat dan petunjuk baru telah didaftarkan untuk rawatan pelbagai jenis tumor. Tugas seseorang hanya untuk berjumpa doktor, dan disarankan untuk melakukan ini seawal mungkin.

Penyembuhan Kanser yang Luar Biasa. Lelaki misteri.

Pergunungan membantu Arkady Davydov dari Pyatigorsk untuk menyelamatkan dirinya dari diagnosis limfosarcoma yang mengerikan. Para doktor mengucapkan keputusan mengenai lelaki itu pada tahun 1994. Menyerah pada nasibnya, Arkady memutuskan untuk mati di pergunungan, sesuai dengan tradisi Timur kuno. Dia mengambil tiga kilogram makanan dan berjalan sejauh 10 kilometer setiap hari selama sebulan setengah...

Pada pertengahan tahun sembilan puluhan, serangkaian masalah tiba-tiba menimpa Arkady Davydov. Mula-mula dia harus menguburkan ibunya, dan kemudian dia sendiri pergi ke hospital dengan diagnosis yang membawa maut. Tidak ada satu jiwa pun di dekatnya yang dapat meringankan penderitaan. Di hospital, lelaki itu hanya makan ubat, tetapi keadaannya bertambah buruk. Para doktor tidak berdaya untuk membantu Arkady yang semakin pudar, jadi dia keluar dari rumah.

Hanya kucing Fedor yang sedang menunggu lelaki di apartmen itu. Setiap hari dia semakin memikat pemiliknya, cuba menghilangkan pemikirannya yang berat. Tetapi haiwan kesayangannya juga mati empat bulan kemudian. Sehingga kini, lelaki itu berterima kasih kepada rakannya yang setia. "Dialah yang mengambil separuh daripada penyakit saya dari saya, jadi dia mati begitu awal," kata Arkady.

Setelah menguburkan kucing itu, Davydov memutuskan untuk mati di pergunungan. Saya mengambil tiga kilogram makanan, beberapa pakaian hangat. Beg galasnya beratnya tidak lebih dari tujuh kilogram, tetapi lelaki itu, kadang-kadang kelelahan oleh penyakit ini, dan beban ini kelihatan terlalu berat.

Untuk dirinya sendiri, Arkady memutuskan bahawa dia akan berjalan kaki sehingga dia mempunyai kekuatan yang cukup. Pada siang hari, dia berjaya mengatasi hanya sejauh 10 kilometer. Sebaik sahaja keletihan itu tidak tertahankan, dia berbaring untuk tidur, lalu bangun semula dan terus bergerak. Sebulan setengah kemudian, Arkady datang ke saluran Dzhilysu. Penduduk tempatan menyambut lelaki pelik itu dengan berhati-hati, tetapi kemudian membiasakan diri dan bahkan mula memberinya makan. Tetapi makanan Arkady berubah keluar.

Tidak lama kemudian pengembara yang kesepian di pergunungan berhenti menarik perhatian, nampaknya binatang liar pun menyerahkan diri kepada kehadirannya. Selama dua setengah bulan Arkady makan secara eksklusif pada buah beri, serbuk roti, narzan, akar dan... dia secara beransur-ansur menjadi lebih baik. Lelaki itu memutuskan untuk menghabiskan musim sejuk di rumah dan kembali lagi pada musim bunga..

Di Pyatigorsk, Davydov memutuskan untuk kembali ke doktor. Setelah pemeriksaan, pengurus memandang lelaki itu dengan terkejut dan bertanya dengan suara tersedak: “Apa yang kamu lakukan? Bagaimana ia dirawat? " Dia tidak percaya dengan cerita Arkady. Kemudian ada beberapa lagi pakar, tetapi mereka semua mengangkat bahu dengan bingung: tanpa kemoterapi, ini tidak mungkin, barah itu tidak dapat reda dengan sendirinya.

Arkady tahun demi tahun pergi ke pergunungan, memberikan semua nasihat doktor. Davydov berumur 46 tahun, tetapi dia tidak lebih dari 35 tahun. Seorang lelaki tampan tinggi, dia menawan dengan senyuman bergigi putihnya, nada suara yang lembut dan penampilan yang jelas. Arkady yakin bahawa barah dapat dikalahkan, hanya anda yang perlu bersedia untuk ini.

Namun, ini bukan satu-satunya cara untuk mengalahkan barah. Terdapat beberapa kes yang lebih menarik di kalangan masyarakat. Baru-baru ini pepatah telah digunakan semakin banyak di kalangan orang Rusia akhir-akhir ini: "Keperluan untuk penemuan adalah licik". Penduduk ekonomi negara kita berjaya menggunakan setiap cecair yang tidak dapat difikirkan dan tidak dapat difikirkan sebagai penawar kanser..

Oleh itu, Maria dari Volgograd mendakwa bahawa rakannya disembuhkan dari barah tekak, dia minum vodka dengan minyak sayuran setiap hari. Seorang penduduk Saransk, Evgenia mengatakan bahawa ubat anjing ASD, yang merupakan ekstrak dari tulang mayat haiwan, membantunya menghentikan barah rahim..

Wanita yang giat memutuskan bahawa kerana campuran itu membantu anjing pada peringkat awal perkembangan tumor, ini bermakna seseorang juga boleh minum. Harus diingat bahawa bau ubat ini sangat menjijikkan sehingga hanya menyebabkan satu refleks - muntah. Doktor berulang kali meminta warganegara kita untuk tidak mempercayai kaedah yang terlalu banyak yang belum diuji, tidak selalu yang membawa kelegaan kepada beberapa orang lain.

Kami bercakap dengan beberapa pakar onkologi mengenai perkara ini. Kesemua mereka dengan tajam berbicara negatif mengenai rawatan barah yang tidak konvensional. Penghinaan di kalangan doktor juga menyebabkan munculnya artikel mengenai rawatan barah alternatif, kerana, menurut pendapat mereka, ini memberi harapan palsu kepada pesakit untuk menyembuhkan dan mengalihkan perhatian mereka dari peluang nyata untuk disembuhkan..

"Selalunya," kata pakar onkologi ginekologi, Natalya Kupriyanova, "pemulihan ajaib dijelaskan oleh diagnosis yang salah. Kaedah rawatan yang tidak konvensional sangat membantu menguatkan daya hidup seseorang, tetapi pencapaian perubatan moden harus didahulukan ".

Oksana Anikina

Masukkan Pravda.Ru ke aliran maklumat anda jika anda ingin menerima komen dan berita operasi:

Tambahkan Pravda.Ru ke sumber anda di Yandex.News atau News.Google

Kami juga akan gembira melihat anda di komuniti kami di VKontakte, Facebook, Twitter, Odnoklassniki.

Bagaimana untuk sembuh dari barah pada tahap apa pun dan tidak jatuh sakit dengannya. Artikel dari laman web Rami Blackt

Baru-baru ini saya menjumpai sebuah artikel menarik dari laman web Rami Black, yang membincangkan 6 prinsip diikuti oleh orang-orang yang secara ajaib pulih dari barah pada tahap 4. Sudah tentu, setiap orang mempunyai jalan yang berbeza, tetapi prinsipnya sama dalam semua cerita..

6 prinsip umum orang yang "disampaikan secara ajaib"
dari barah pada peringkat terakhir. Lebih daripada 3500 kes telah dikaji. Spontan
pengampunan.

1. Mengubah diet

Semua pesakit menyebut perubahan diet hampir menjadi pusat penyembuhannya. Pada asasnya, mereka mula makan secara eksklusif sayur-sayuran, buah-buahan, herba, kacang dan biji..

Komen Rami:
PERHATIKAN: PRODUK INI ADALAH MAKANAN KHAS. Iaitu makanan yang dimaksudkan untuk tubuh manusia. BANYAK VEGETARIAN BENAR MENUNJUKKAN BAHAWA TUBUH KAMI TIDAK DITETAPKAN, SEBAGAI PREDATOR, UNTUK DAGING. TETAPI MEREKA TIDAK MENUNJUKKAN GAMBAR SECARA UMUM - BANYAK PRODUK VEGETARIAN TIDAK BOLEH DIGUNAKAN JUGA. MEREKA, HARUS MEREKA TIDAK SEBAGAI Daging, TETAPI BERBAHAYA UNTUK KAMI. ILMU DITEMUKAN DAN DIADAKAN OLEH AKADEMIK A. VERNADSKY, M. UGOLEV, G. SHATALOVA DAN BEBERAPA ILMU BARAT. MEREKA MENYEDIAKAN ASAS MAKANAN RAW.
"Semasa mengembangkan Sistem Penyembuhan Semula Jadi saya, keberkesanannya telah disahkan selama 50 tahun oleh pengalaman saya sendiri dan pengalaman pesakit saya, saya memikirkan untuk mewujudkan keadaan yang diperlukan bagi orang untuk kembali ke kesihatan rohani, mental dan fizikal sebagai keadaan semula jadi mereka, yang diberikan oleh alam semula jadi. Selalunya, hubungan yang paling lemah adalah dari formula triniti ini - kesihatan fizikal, yang terganggu oleh cara hidup orang moden yang tidak wajar dan, terutama sekali, oleh sifat pemakanan yang dikontraindikasikan kepadanya. Makanan penyembuhan yang diresepkan oleh manusia secara semula jadi adalah salah satu asas Sistem Penyembuhan Semula jadi. Dalam kombinasi dengan kompleks latihan fizikal, pernafasan dan pengerasan, ini membolehkan anda menyelamatkan seseorang dari penyakit kronik yang paling teruk, termasuk penyakit kardiovaskular dan barah. G. S. Shatalova
Responden juga menolak daging, gula, produk tenusu dan biji-bijian halus..
Komen Rami:
-DI SINI LAGI SETUJU.
BANK LENGKAP SANGAT PENTING. HANYA MAKAN PETUA
LEBIH BANYAK BUAH DAN SAYUR, SERAT "TIDAK BEKERJA,
JIKA ORANG TERUS MENJALANKAN DIRI SENDIRI.
-SAYA AKAN MENAMBAHKAN DENGAN KHUSUS PADA KALI INI, CHOCOLATE DAN SEMUA PRODUK GULA YANG DIPEROLEHI. LEBIH BAIK TIDAK ADA MANUSIA, KECUALI BUAH.
-MAKAN SAHAJA RAW (TIDAK LULUS
PEMPROSESAN TERMAL) BUAH DAN SAYUR,
TIDAK ADA GMO DAN DENGAN KIMIA MINIMUM
PEMPROSESAN.
-MINUM AIR DENGAN Baking Soda.
-HIJAU BUCKWHEAT INGIN MAKAN SETIAP HARI. INI AKAN BAIK PADA MALAM UNTUK MENGHASILKANNYA, DAN PADA PAGI, BANYAK BERMINYAK KELUAR DAN MENAMBAHKAN BANYAK MADU UNTUK MENGAMBIL, MAKAN. DALAM INI ANDA PERLU MENGHASILKAN SEGALA HATI. (SIFAT-SIFAT BUCKWHEAT DALAM PASAL DI SINI)
-BERRI YANG SANGAT BAIK (BLUEBERRIES KHUSUS), SUMMON CABBAGE DALAM MAJALAH KAMI ("TERIMA KASIH CINTA", # 4) KAMI MENEMUKAN JENIS MAKANAN YANG BERBEZA UNTUK PENYEMBUHAN KANSER.
UBAT RASMI MENGAKUI HANYA SATU CONTOH PENYEMBUHAN KANSER MELALUI DIET, JUGA ADA BANYAK DI DUNIA.
Di Belanda, diet makanan mentah secara rasmi diakui sebagai rawatan barah. Doktor Belanda yang terkenal Cornelius Moermann melawan barah selama beberapa dekad (dia meninggal pada tahun 1988 pada usia 95 tahun). Dia mengembangkan rawatan barahnya sendiri, menolak asas asas perubatan kanser. Teori Moermann diakui pada tahun 1987 oleh Kementerian Kesihatan Belanda setelah penyembuhan pesakit yang ditolak oleh ubat arus perdana. Suruhanjaya negara yang tegas mencatatkan penyembuhan 115 daripada 150 pesakit barah. Selebihnya berasa lega. Dr. Moerman sangat disokong oleh: dua kali pemenang Nobel L. Pauling (California) dan pemenang Nobel G. Domak. Keduanya menyebut teori dan praktiknya merawat barah dengan hanya kaedah pemakanan "satu kejayaan besar dalam menyelesaikan masalah barah.".
(BACA SAMBUNGAN ARTIKEL)
DOKTOR MOHERMAN DITANAM DENGAN TANPA MAKANAN RAW,
KINI, SAYA TIDAK MENERIMA KEPUTUSAN PERATUS YANG TIDAK DILAKUKAN.
TETAPI TIADA BADAN YANG DIINGIN SETIAP.
SISTEM BADAN BOLEH DIPULIHKAN OLEH DIRI. INI TIDAK BERFUNGSI KERANA MENGHILANGKAN TOKSIN YANG DIBERIKAN APABILA MENGGUNAKAN MAKANAN "DIRTY" HANYA SEBAGAI KAMI BERHENTI MENGHASILKAN BADAN KAMI DENGAN KERJA KERAS INI, MEMILIKI PERLAWANAN MENGHADAPI SEL KANSER DAN KEMBALI KE HOMEOSTASIS.
Jarang sekali saya memberi nasihat kepada orang-orang tentang cara sembuh dari sebarang penyakit, jika mereka tidak mahu mengubah diet mereka.
SAYA MENEMUKAN PERKARA YANG MENARIK: MAKANAN ADALAH SEBAGAI UBAT UNTUK BANYAK ORANG: WALAUPUN MENYAKIT DALAM BLOSSOM TAHUN, ORANG TIDAK SEDIA MENUKAR DIET DAN TERUS MENGHASILKAN MAKANAN HAIWAN YANG DIISI DENGAN DI SINI DAN KIMIA. DAN DALAM INI MEREKA DIPERCAYAI OLEH BEBERAPA DOKTOR YANG TIDAK MENYEMBUHKAN SESIAPA ATAU HANYA SESIAPA DALAM HIDUP MEREKA. DAN YANG MEMBAWA APA YANG MENGENAI MAKANAN YANG DIBUAT DARI SUPERMARKET NEIGHBORHOOD, MENGENAI PENTING KIMOTHERAPI, DLL..
JUGA INGIN MENAMBAHKAN JIKA ANDA MENGGUNAKAN MAKAN RAW, ITU SANGAT PENTING BUKAN MAKAN BANYAK KACANG (50-100 GRAM SETIAP HARI), KHAS JIKA ANDA SIKAP (TIDAK LEBIH DARI 30 GRAM) DAN IA LEBIH BAIK. MENGHILANGKAN KULIT DARI DIA PADA PAGI, ITU MENJADI UBAT. TAPI TIDAK ADA LEBIH DARI 5-8 PIEC. Kacang-kacangan ADALAH MAKANAN YANG SANGAT LEMAK DAN JUGA, DENGAN PENGGUNAAN YANG LEBIH BESAR, KESEJAHTERAAN ANTARA OMEGA-3 DAN OMEGA-6 DILARANG, YANG TIDAK BERSAMA SEBAGAI PENYEBAB KANSER.
PENTING, TERUTAMA DALAM PENYAKIT ADA DOSA OMEGA-3 YANG TINGKAT.
SEKARANG JUALAN VEGETARIAN LAGI TABLET KAYA DI OMEGA-3.
Biji FLAX DAN BUTTER DARI ITU (Lebih buruk) DAN MINYAK BERAS, WALNUT, SPINACH, CABBAGE, HIJAU - MENGANDUNGI OMEGA-3.
SEKARANG HANYA SEMUA ORANG YANG TINGGAL DI BARAT MEMPUNYAI IMBALAN ANTARA OMEGA 3 DAN OMEGA-6.

2. Amalan kerohanian

Sebilangan besar dari mereka yang ditemuramah oleh Dr. Turner berbicara mengenai ketuhanan, tenaga cinta dan sifatnya. Sebahagian daripada mereka bahkan pergi melayani di semua jenis komuniti agama..
Komen Rami:
PENJAGAAN DALAM PERKHIDMATAN DALAM ORGANISASI AGAMA LANGSUNG LIHAT... BANYAK DENGAN KEJAYAAN. TETAPI SEORANG LELAKI MELALUI PEMAHAMAN BAHWA CINTA DIVINE ADALAH NILAI HIDUP TERTINGGI DAN BAGI ANDA HARUS SEDIA MENGHINDARI SEMUA SIKAP DAN KEPERLUAN DI DUNIA INI, ADA APA YANG ADA BANYAK TENTANG!
TETAPI IA LEBIH BAIK UNTUK BERUBAH DENGAN DIET ANDA, KERANA TAHAP TINGGI TENAGA MAKANAN DIPERLUKAN UNTUK MEMAHAMI NILAI TINGGI. DAN BUAH-BUAHAN ALAM DAN SAYUR, KACANG ADALAH YANG TERBAIK YANG SIFAT BOLEH DATANG. APA DAN BAGAIMANA KAMI MAKAN MENUNJUKKAN TAHAP PENGGUNAAN DARI KAMI. MAKANAN DALAM IGNORANCE (Daging, ALCOHOL, KOPI, GULA PUTIH DAN GARAM, PRODUK KERING DARI KEDAI, YANG TELAH BERBEDA PROSES INDUSTRI DAN KIMIA YANG DIPAKAI, dll.). RENDAH KAMI KE TAHAP RENDAH KANAN CEPAT.

3. Memupuk perasaan cinta, gembira dan bahagia

Sebilangan besar responden mendakwa bahawa mereka dapat menyingkirkan barah dengan meningkatkan dan mengembangkan perasaan ini dalam diri mereka. Bukan lagi rahsia bagi sesiapa sahaja bahawa orang yang bahagia dan gembira hidup rata-rata 10 tahun lebih lama. Optimis mempunyai risiko penyakit jantung 77% lebih rendah daripada pesimis. Kemungkinan besar, emosi kegembiraan, cinta, optimisme dan kebahagiaan, pembebasan dari situasi dan fikiran yang tertekan menyebabkan tubuh menghasilkan bahan seperti oksitosin, dopamin, nitrik oksida dan endorfin. Bahan-bahan ini meresap ke dalam sel, termasuk yang barah, dan mengaktifkan mekanisme memerangi penyakit ini..
Komen Rami:
YA, SEBAGAI NILAI TINGGI, ORANG MENJADI RASA, TANPA SENDIRI. DAN INI MEMBERI JOY DAN KEBAHAGIAAN HEBAT. JIKA SESEORANG HANYA MENYELESAIKAN DIRI DENGAN DIRI: "SEMUANYA AKAN BAIK" DAN MEMERLUKAN SMIL, INI LEBIH BAIK DARI VERSEBREAK, TETAPI, SEBAGAI PERATURAN, MEMBERIKAN KESAN MASA.

4. Lepaskan dari emosi negatif

Mereka yang ditemuramah oleh Dr. Turner mendakwa mereka dapat pulih dengan membebaskan diri dari emosi negatif yang mereka alami selama bertahun-tahun. Mereka bercakap mengenai ketakutan, kemarahan dan kerengsaan, kesedihan, perasaan kesepian dan kebencian. Seperti yang kita ketahui, emosi negatif merangsang amigdala zon limbik otak, yang, dengan salah menafsirkan isyarat ini, menganggapnya sebagai isyarat bahaya. Tubuh merangkumi mekanisme untuk bertindak balas terhadap ancaman khayalan. Ia berfungsi dalam mod ekstrem: ia menghasilkan sejumlah besar bahan aktif biologi yang tidak perlu, sehingga mengalihkan semua kekuatan untuk melawan ancaman yang tidak ada dan menyahaktifkan proses semula jadi penyembuhan diri.
Komen Rami:
PERTAMA DARI SEMUA, LAGI DALAM OBSERVASI SAYA, ORANG DILANCARKAN PERTAMA DENGAN KESALAHAN, PENYAKIT, KETAKUTAN DAN SEMUA BENTUK PERTANIAN. DALAM AMALAN SAYA ADA KES-KES YANG DITETAPKAN DI INTERNET KETIKA SEORANG LELAKI DIBERI SESEORANG - DAN KANSERNYA DILEPASKAN.

5. Vitamin dan ubat herba

Responden mengambil pelbagai jenis ramuan, vitamin dan makanan tambahan. Pada masa yang sama, tidak ada yang menamakan nama sihir misteri dan tidak ada komponen yang disebut berulang kali. Sama ada kesan plasebo benar-benar membantu atau berfungsi masih perlu ditentukan. Tidak begitu penting. Perkara utama adalah bahawa jika anda percaya bahawa teh atau ramuan atau vitamin membantu anda, minumlah!
Komen Rami:
JANGAN SEPENUHNYA SETUJU.
DARI PENGALAMAN SAYA: ADA HERBA DAN VITAMIN TERTENTU, K
YANG LAIN SANGAT MEMBANTU
PERTAMA DARI SEMUA INI:
1. KURKUMA (Rempah).
LEBIH DOKTOR INDIA ANCIENT TAHU TENTANG SIFAT-SIFAT PENYEMBUHANNYA: MEMBERSIHKAN DARAH, MENGHAPUSKAN SEMUA JENIS TUMUR, DAN JUGA KESAN TIDUR YANG SIHAT DAN BAIK. SAYA MENYARANKAN UNTUK MENGGUNAKANNYA SECARA LUAR BIASA UNTUK PENCEGAHAN.
2. VITAMIN B17
LEBIH LANJUT MENGENAI ITU ANDA BOLEH BACA DI ARTIKEL DI SINI. SAYA AKAN MENAMBAHKAN BAHAWA SAYA SELALU MAKANNYA DENGAN KOMBINASI DENGAN MAKANAN LAIN, JADI BERBEZA UNTUK MENGATAKAN HASIL. TAPI KETIKA SAYA MENGAMBIL B17 DAN MENGHASILKAN MAKANAN RAW, TUMOR SAYA MULA MENGURANGKAN. Dan saya memerlukan beberapa hari untuk makan makanan yang dimasak, dia mula tumbuh semula. DAN SAYA TAHU BAHAWA RAKAN-RAKAN SAYA TELAH DIBAWA "PADA ITU". UNTUK CONTOH, SEORANG WANITA DALAM TAHAP TERAKHIR KANSER PAYUDARA DENGAN PENGGUNAAN VITAMIN INI TELAH DISEMBUHKAN SEPENUHNYA;
3. MEMBUAT SODA.
ADA ARTIKEL (DI LAMAN) DAN VIDEO DI INTERNET DI MANA SATU DOKTOR, ITALIA, BERBICARA TENTANG KESEJAHTERAAN PENYEMBUHAN DENGAN BANTUAN SODA. SAYA TIDAK MELIHAT INI, TETAPI JIKA SAYA MEMPUNYAI KANSER, SAYA MENYARANKAN MINUM AIR DENGAN SODA. DIA MENGHUBUNGKAN TUBUH DAN MEREKA MEMBANTU MENGHILANGKAN DARI FUNGI. TETAPI JIKA ANDA TERUS MENGGUNAKAN CORPSES DAN GULA PUTIH, ITU SODA YANG BURUK ATAU APA YANG LAIN AKAN MENINGKATKAN ANDA.

6. Percayai intuisi anda. Mendengar suara dalaman


Hampir semua responden menyatakan pentingnya keputusan yang dibuat dengan bantuan intuisi mengenai perlakuan tertentu. Dan fakta ini juga mempunyai penjelasan dari sudut pandang fisiologi. Ketika tikus dengan barah yang sama mengalami tekanan, pemerhatian menunjukkan bahawa dari individu yang belajar melepaskan diri dari kejutan, 30% mati, sementara 73% kematian dicatat pada kumpulan haiwan yang mengundurkan diri dan menerima keadaan kejutan..
Dengan kata lain, badan anda adalah PERNIAGAAN ANDA. Dan tidak menjadi masalah,
sama ada anda mengikuti kaedah rawatan konvensional atau mencuba kaedah alternatif, anda masih tidak boleh mengalihkan tanggungjawab untuk nasib anda kepada orang lain, dalam hal ini kepada doktor. Anda tahu badan anda lebih baik daripada doktor mana pun, jadi mengikuti suara intuisi anda mungkin merupakan kunci utama untuk memerangi sebarang penyakit, terutamanya barah. Sekiranya anda atau seseorang yang anda cintai menghidap barah, hakikat untuk bertanggungjawab atas penyakit anda sendiri bukan sahaja dapat membantu anda pulih, tetapi mungkin akan menunjukkan satu lagi keajaiban. Dan ini bukan hanya rawatan, tetapi juga pencegahan! Ingat, gaya hidup sihat bukan hanya jalan menuju pemulihan, tetapi juga pencegahan utama terhadap semua penyakit. Lagipun, inilah hidup anda!
Komen Rami:
DI SINI ADALAH ITEM YANG SANGAT BESAR DENGAN NILAI YANG BERBEZA. TETAPI UMUM - YA, INI ADALAH POIN PALING PENTING, KERANA DIA MENYIRAKAN BAHAWA ORANG HENDAK MENGAMBIL TANGGUNGJAWAB UNTUK KEHIDUPAN ANDA. HENDAKLAH MENGHIDUPKAN DAN MENGHORMATI, SEDIA MENERIMA KEMATIAN ANDA. UNTUK MEMBUAT KOMEDI DARI TRAGEDI, WALAUPUN DARI KEMATIAN. DAN ORANG YANG MENJAGA DALAM DALAM DAN SANGAT INGIN MENJADI SIHAT, KEPUTUSAN INTUITIF DATANG: APA YANG HARUS DILAKUKAN. DAN MEMILIKI BANYAK KEPUTUSAN UNTUK MENGIKUTI INI. DIA TIDAK ADA KEKUATAN, PADA YANG LAIN, DIA DAN LAIN-LAIN MASIH MEMBANTU MENDAPATKANNYA. PERUBATAN MODERN (KOMERSIAL) TIDAK MEMERLUKAN PESAKIT TERSEBUT - IA MEMERLUKAN ORANG YANG TAKUT, TERDAPAT, SEDIA MEMBAYAR DAN SELESAIKAN KEPERCAYAAN KEPADANYA. ANDA INGIN MENAMBAHKAN ITU LEBIH BAIK UNTUK HIDUP DI SIFAT. ATAU JIKA ANDA SIKAP, GERAKAN DI SANA.
AKHIRNYA AKAN MENAMBAHKAN BAHAWA INI ADALAH RINGKASAN SANGAT.
LEBIH DALAM BUKU SAYA.
PERTAMA DARI SEMUA: "Tiga tenaga. Manual kesihatan dan keharmonian yang terlupa "dan" Manual arahan kendiri untuk keperibadian yang sempurna. 10 langkah menuju kebahagiaan, kesihatan dan kejayaan ”

Dr. Lisa Rankin (Amerika Syarikat)
menemubual Dr. Kelly Turner untuknya
buku "Pemikiran melalui prisma perubatan: bukti saintifik
kemungkinan penyembuhan diri ".
Terjemahan ke dalam bahasa Rusia oleh Maria Kanevskaya.

SEBARANG ITEM SANGAT PENTING TIDAK DIPERTIMBANGKAN DALAM INI
ARTIKEL DI ATAS.
SEORANG KELUARGA ADALAH LEBIH HIDUP DAN MEMPUNYAI PELBAGAI KURANG UNTUK MENYAKIT DAN MENYAKIT DARI KANSER. KERANA KEHIDUPAN KELUARGA MEMERLUKAN SACRIFICE TETAPI TIDAK BERKESAN. KAMI ADA UNTUK SESIAPA YANG HIDUP, DAN KAMI LEBIH Lindungi EMOSI. MAKAN ORANG KELUARGA BEGITU BANYAK LEBIH BAIK. KANAK-KANAK MEMBERI CAJ PEMBERSIH BESAR JUGA. DLL (LEBIH - DALAM ARTIKEL SAYA MENGENAI KELUARGA) DI BAWAH INI ADALAH ARTIKEL MENGESAHKAN PEMIKIRAN INI. DAN INI ADALAH DALAM RESTORAN KELUARGA SEKARANG ADALAH HANYA MAKANAN DENGAN MAKANAN JUNK DAN LANGKAH DI MANA DI BARAT INI MUNGKIN MENCARI HUBUNGAN KELUARGA YANG HARMONI.