Tekstur propolis

Myoma

Saya berkeras untuk propolis dengan kerap. Terdapat banyak cara yang berbeza di Internet. Saya melakukan ini:
Saya memasak 300 ml tidur 70%.
Saya mengisar 100 g propolis sehingga hancur. pada saringan kasar saya menyaring pecahan kasar ke dalam penyejuk beku, mengisarnya lagi dan menyaringnya pada saringan, dan seterusnya sehingga semuanya melewati ayak..
Kemudian saya tuangkan 100g alkohol 70%. Goncang 2 kali sehari.
Seminggu kemudian, saya mencurahkan infus dan sekali lagi menambahkan alkohol ke tahap yang sebelumnya.
Selepas seminggu, saya mengeringkannya semula dan menambahkannya lagi ke paras cecair. Sehingga semua yang dimasak tidur.
Kali terakhir saya menapis sedimen melalui jaring halus, beberapa beg teh dibuat dari ini. Saya memerah sedimen yang tegang sebagaimana mestinya. Infusi ternyata kurang dari 300 ml.
Selepas itu, perlu untuk membiarkannya berdiri semula selama seminggu, sedimen yang tersebar halus jatuh, saya juga menolaknya. Saya mengeringkan sedimen yang diperah.
Selepas pengeringan, saya menimbang sedimen dan mengira kepekatan infus. Bergantung pada kualiti propolis, 10-20% volumetrik.
Saya menggunakan infus terutamanya secara luaran. Menyembuhkan semua jenis kerosakan kulit. Membantu keradangan gusi. Untuk kegunaan dalaman, saya mencairkan beberapa tetes dengan air dan di dalamnya. dengan selesema yang teruk, saya menguburkannya dengan air di hidung saya. Menyiram dengan ORZ yang berbeza.
Saya memberi amaran kepada anda bahawa apabila dicairkan dengan air, sekumpulan semua jenis minyak jatuh dan filem yang sukar dicuci terbentuk di pinggan.

Sebaiknya simpan PC di gelas gelap di tempat gelap yang sejuk. Hawthorn hawthorn yang sangat senang adalah yang mempunyai alat titisan. Penggunaan produk secara beransur-ansur sehingga sangat mudah diukur

Terakhir ed. 23 Sep 10, 11:19 PM oleh oleg

dan apa yang tinggal untuk koleksi baru Saya mula memproses tong kayu ek Ksyusha, 04 Februari. 11, 22:07

Tekstur propolis

Siapa yang meminumnya? Permohonan dalam minat.

Dalam keadaan apa anda minum? Adakah ia membantu? Mereka mengatakan ia adalah antibiotik semula jadi.

Saya fikir, untuk meminumnya, untuk menguatkan badan, jika tidak, ara tahu kapan saya akan menerima rawatan biasa, dan keadaan itu membuat saya marah (

Atau, sebaliknya, tidak perlu? Maka ujian tidak akan menunjukkan kebenaran sekiranya mereka dilantik untuk mengambilnya?

Komen pengguna

tunggu temu janji doktor

Apa khabar awak?

Lebih baik madu setiap pagi, sudu di bawah lidah anda

by the way, ia juga alat yang baik) terima kasih)

Ya, saya mempunyai akasia putih, saya suka dan tidak terlalu manis seperti yang saya suka

Belum, belum. Tetapi ahli terapi kami menuliskannya untuk semua orang yang mengalami masalah ingus dan radang amandel.

Anehnya, biasanya semua doktor cenderung untuk memberi ubat yang banyak)

Tuhan, dia seperti kura-kura dengan kami. Berfungsi selama 300 tahun. Dia menetapkan ramuan dan diet. Dan dalam keadaan tertentu ini adalah masalah besar.

Datuk saya mempunyai alat pemakanan sendiri, jadi sejak kecil mereka merawat segala yang berkaitan dengan madu? satu sudu tiga kali sehari dan hampir selalu sakit tekak hilang

Hospade, antibiotik untuk imuniti? Hentikan, katakan ini jenaka, seorang ibu kepada dua orang tidak boleh berfikir begitu.

Perbezaan antara antibiotik dan antibiotik semula jadi, atau anda tidak membezakan antara keduanya?

Plus propolis, ya, ia mengembalikan pertahanan badan.

Sekiranya anda ada, tidak ada yang perlu diendus, lalu lewat)

Ini omong kosong, jangan minum. Kekebalan tidak dapat ditingkatkan dengan apa-apa, ia hanya dapat diperkuat.

Keadaannya adalah seperti berikut - Saya mempunyai fokus keradangan tertentu di badan, laju 37, tulang saya sakit, kerana radang. Saya tahu bahawa dia perlu disingkirkan, tetapi - semasa dia dijumpai, analisis, pemeriksaan, akan dihantar kepada pakar yang tepat... tetapi saya merasa menyebalkan (

Jadi saya fikir... mungkin bukan untuk menguatkan sistem imun, tetapi entah bagaimana untuk menyokong badan, saya tidak tahu bagaimana meletakkannya dengan lebih tepat. Saya hanya takut bahawa tiba-tiba selepas dia ujian tidak akan menunjukkan keradangan.

Saya mempunyai kisah yang sama selama 5 tahun. Saya mengumpulkan wang itu dan pergi ke pakar imunologi. Akibatnya, saya mempunyai virus Epstein Barr di aset saya, staphylococcus aureus di kerongkong saya. Setelah merawat, atau lebih tepatnya, meletakkan kedua penyakit ini dalam keadaan mengantuk, suhu mulai kembali normal. Anda tidak perlu minum propolis alkohol ini. Anda hanya boleh memburuk, kerana propolis sangat alergenik, walaupun tidak ada alergi dalam hidup. Dan selama 5 tahun ini, saya sakit paling banyak beberapa kali, sekali dengan otitis media, saya memulakannya sendiri. Dan sebelum pergi ke pakar imunologi, saya selalu mengalami masalah kerongkong, tekak. Walaupun tidak ada masalah dan sakit tekak, suhu tetap meningkat selamanya 37-37.5

?dan sejak sekian lama anda mencari sumbernya?

Beberapa orang telah memberitahu saya mengenai rematik, termasuk dua doktor. Apa yang mungkin, mengikut simptom dan analisis, inilah dia. Tetapi anda tidak hanya boleh mendapatkan pakar rheumatologi, anda memerlukan rujukan. Tidak sabar untuk berjumpa dengan ahli terapi. Oleh itu, jika mb akan dikenakan bayaran, tetapi jika tidak, tetapi ada yang lain, terdapat banyak fokus keradangan ini, anda akan mengeluarkan keseluruhan poket anda sebelum anda menemui.

Jadi saya pergi, saya bertahan.

rindu pada matanya. Anda tidak dapat mencari alasan selama 5 tahun? oh, sial, saya gila, saya juga sangat curiga (

Saya datang ke pakar imunologi berbayar dengan segera, secara percuma anda lebih suka mati berturut-turut. Dia segera menulis senarai virus yang paling popular, saya lulus ujian untuk 7 ribu rubel, dan dari senarai besar, dua virus dalam bentuk aktif.

Nah, 5 tahun yang lalu itu semua. Suhu seperti ini selama kira-kira satu tahun, tetapi saya terlupa. Sebaik sahaja saya jatuh sakit &&& berdarah berterusan dan sakit tekak, saya pergi ke pakar imunologi.

Eh, saya faham. Terima kasih atas petua, saya rasa mungkin lebih mudah untuk sampai ke sana. Oleh itu, saya diberitahu bahawa sakit tulang mungkin berkaitan dengan staphylococcus.

Ya! Dia adalah virus jahat yang banyak mempengaruhinya. Virus ini hidup dalam diri saya, tetapi ia tidur. Mustahil untuk menyembuhkan mereka.

sekurang-kurangnya tidur - untuk hidup seperti orang)))

Ya, itu pasti. Sekiranya anda mendengar bahawa doktor bercakap tentang penyembuhan selama-lamanya, anda tahu - seorang penipu.

Terima kasih banyak atas nasihat dan maklumat) saya akan tahu)

Ubat rakyat Propolis - ulasan

Ulasan negatif

Kelebihan:

Ubat sejagat dari alam semula jadi!

Kekurangan:

Tahun ini saya mengunjungi penternakan dan menghabiskan banyak masa di sana. Leonid Dmitrievich (bapa tiri saya yang tersayang) memberitahu banyak rahsia mengenai lebah dan produk yang mereka berikan kepada kami. Saya pernah membeli madu dengan propolis, tetapi saya tidak tahu jenis bahan apa. Tahun ini saya belajar mengumpulkannya sendiri.
Orang menyebutnya gam lebah, dan hanya sedikit orang yang mengetahui sifat penyembuhannya, tetapi sia-sia! Bagaimanapun, pemberian makhluk ilahi kita (lebah) dapat dirawat dan bukannya persediaan farmaseutikal terkuat (bahkan antibiotik), setelah penggunaannya yang mana disbiosis harus dirawat. Ini tidak akan berlaku dengan propolis! Lebah mengumpulkan bahan melekit ini secara bertahap dari tanaman yang berlainan, kemudian membawanya ke sarang, dan menyebarkannya kepada mereka yang hidup dalam kebersihan yang steril, tidak terbang sendiri, agar tidak memperkenalkan kotoran dan mikroba. Lebah dari sarang memprosesnya, dan hanya setelah itu mereka merekatkan celah-celah itu, menutup sikat dengan madu, larva, atau perga, dan menutupi hama asing. Terima kasih, kebersihan dijaga dan bakteria tidak membiak - di sarang yang sihat, kemandulan lengkap. Ia adalah antiseptik semula jadi. Ia mengekalkan khasiatnya walaupun direbus. Tidak ada produk perubatan yang boleh membanggakan ini! Harta utama adalah bakteria dan bakteriostatik. Propolis menekan dan memusnahkan pelbagai mikroorganisma, termasuk bakteria tubercle, virus dan kulat, bahkan virus influenza dan hepatitis. Lebih-lebih lagi, ia memusnahkan sel-sel asing sahaja, ia memelihara mikroflora tuan rumah sepenuhnya. Dalam perubatan alternatif, ia sangat sering digunakan, kerana: - meningkatkan sistem imun; - membius secara sempurna; - dengan bertindak pada kapilari, menguatkan dindingnya; - menyembuhkan abses dan bernanah; - membantu mengatur proses pembekuan darah (terutama selepas melahirkan); - membantu mengatasi dengan proses psoriatik (mengurangkan gatal-gatal); - digunakan untuk penyerapan semula anjing laut, dalam rawatan luka yang sukar disembuhkan; - membantu mengembalikan ketelusan normal lensa mata; - mengembalikan keanjalan, kekuatan dan kelenturan tisu penghubung, serat interkondral dan permukaan interartikular; - mempunyai sifat antitumor dan antioksidan yang unik (menyembuhkan banyak jenis barah); - memulihkan fungsi hati; dan banyak sifat lain. Saya cuba mengingati semua ini.
Semasa kami pulang ke rumah, saya segera membuat tin alkohol alkohol dan mula mengambilnya dengan kerap. Saya mempunyai masalah dengan kelenjar tiroid. Saya percaya bahawa dia akan membantu saya dalam rawatan: ia melokalkan zon tumor, tidak membiarkannya tumbuh dan akan melawan sel-sel asing. Saya juga menggunakannya untuk merawat herpes (saya bereksperimen pada kekasih saya, dia sendiri terkejut bahawa dengan cepat gelembung ditutup dengan kerak dan kulit baru mula tumbuh), juga, ketika jerawat muncul, saya menerapkannya ke arah yang terkena. Propolis mempercepat proses penyembuhan. Terdapat maklumat bahawa pada masa lalu beberapa produk (lemak babi, misalnya, atau daging segar) dibalsem dengan propolis, yang masih segar selama sebulan atau lebih. Ia boleh digunakan dengan kemas, di dalam air atau alkohol. Menyembuhkan luka bakar dan luka dengan sangat cepat (sapukan propolis yang dilembutkan ke kawasan yang terjejas). Digunakan untuk otitis media (ekstrak air ditanamkan ke telinga). Anda boleh membelinya dari peternak lebah.

Saya tahu dari surat khabar bahawa propolis berguna. Dan anda boleh menyenaraikan kegunaannya untuk masa yang lama, tetapi saya selalu berminat dengan satu perkara - menguatkan sistem imun dan menahan selesema.

Suami saya membelikan saya propolis di pasar, mengasihani saya ketika sejuk. Saya mengetahuinya (propolis, bukan suami saya!) Baik dalam keadaan sakit dan sihat, tetapi kesannya sama sekali tidak ada. Saya jatuh sakit seperti biasa, 3-4 kali setahun.

Propolis sukar, sukar digigit, boleh disedut seperti tar, boleh ditelan atau dimakan bersama roti. Dia tidak mempunyai selera dan dia tidak jahat. Ia hanya melekat pada gigi seperti lilin atau resin. Dan saya akan memperlakukan mereka jika saya membantu, tetapi dia tidak membantu. Oleh itu, tinjauan adalah negatif. Walau bagaimanapun, madu tidak membantu saya secara mendadak untuk melawan selesema, tetapi sekurang-kurangnya ia lazat dan beraroma.

Foto menunjukkan bagaimana saya menggigit propolis, dan tidak mudah bagi saya.

Ulasan netral

Beritahu saya bahawa ini adalah propolis semula jadi?

Perhatian kepada semua lelaki!
Adenoma prostat adalah penyakit muzhik dan saya merawatnya seperti muzhik. 30% larutan propolis pada alkohol dalam jumlah 4 ml (4 cm3) saya masukkan ke dalam picagari dan tambahkan 10 ml (10 cm3) air suam. Sebelum prosedur, saya membersihkan dubur dengan enema dari air suam. Semasa saya membersihkannya, segera pergi ke sana enema dengan penyelesaian propolis yang sudah siap. Setiap hari selama 1.5 bulan. Pada masa ini, saya mengambil 40 tetes propolis 30% alkohol tiga kali sehari setengah jam sebelum makan. Menerima rawatan dari kedua hujungnya. Lelaki mendapat penyakit ini sendiri tanpa menyedarinya dari pelbagai rakan mereka yang rawak. Saya ingin mengatakan jika ada isteri dari usia muda, maka berpegang padanya dan anda tidak akan jatuh sakit dengan adenoma.

penolong yang sangat baik untuk banyak penyakit

mungkin alergen

Hai semua! Hari ini saya ingin menulis ulasan mengenai produk penting aktiviti lebah lebah - propolis. Saya mendengarnya sejak sekian lama, tetapi dalam praktiknya saya menggunakannya tidak lama dahulu. Kakak saya adalah pengagum perubatan tradisional dan suatu hari dia mengetahui tentang faedah propolis.

Ia berlaku ketika anak-anaknya demam. Propolis adalah penolong yang sangat baik untuk selesema. Sebenarnya, anda perlu memastikan bahawa anda tidak alah terhadap produk ini..

Oleh itu, ketika anak-anaknya sakit, dia mengetahui sifat "sihir" produk ini. Ya, sihir. Anak-anak untuk waktu yang sangat lama tidak dapat menyingkirkan "batuk menggonggong" yang mengerikan, sebelum itu mereka telah mencuba banyak ubat. Kemudian seseorang menyuruhnya mencuba propolis. Dia mengambil nasihat ini, menyiapkannya. Dia tidak memberikannya dalam bentuk tulen. Ia menyediakan seperti ini:

- 50 gram propolis

- 50 gram mentega

Propolis harus dimasukkan ke dalam mangkuk enamel dan dimasukkan ke dalam air mandi sehingga cair, kemudian mentega ditambahkan ke dalamnya, semuanya dicampur dan hanya itu, ubatnya sudah siap. Simpan terbaik di dalam balang kaca di tempat yang gelap dan sejuk..

Kakak itu memberikan ubat ini kepada anak-anak dengan madu, mencampurkan setengah sudu teh propolis dengan setengah sudu teh madu dan memberi anak-anak minum air. Mereka juga boleh melincirkan hidung seperti salap oksolinik..

Secara harfiah dalam 3-4 hari batuk anak-anak hilang. Saya mengujinya pada anak saya sendiri, dia juga membantunya dengan cepat. Batuk dan batuk hilang dalam beberapa hari.

Secara umum, propolis digunakan untuk tujuan yang berbeza, ia mempunyai sifat antimikroba. Salap dibuat dari propolis untuk rawatan eksim, pelbagai luka.

Mereka digunakan dalam rawatan rongga mulut, untuk gastritis (di dalam), sinusitis, otitis media. Sekiranya berlaku luka bakar dan radang dingin, jika berlaku kecederaan dan luka bakar mata dan banyak penyakit lain.

Oleh itu, jika anda belum biasa dengan produk hebat ini, saya cadangkan untuk melihatnya dengan lebih dekat. Perkara utama adalah bahawa ia bukan alergen untuk anda. Yang pasti, lebih baik, tentu saja, berjumpa doktor..

Mungkin itu sahaja. Terima kasih semua atas perhatian anda, sihat!

Kakak saya mengesyorkan tingtur propolis kepada saya. Pada musim sejuk, saya selalu diseksa oleh selesema yang teruk. Saya bosan membeli titisan dan semburan mahal yang hanya dapat membantu sebentar. Tekstur propolis mempunyai kesan ketara. Urat kapas disapukan dan dimasukkan secara bergantian ke dalam setiap lubang hidung. Hidung berair hilang dengan cepat. Dan, tentu saja, harganya bagus - hanya 33 rubel di farmasi. Satu-satunya negatif ialah anda tidak akan membeli ubat ini di mana-mana sahaja. Tetapi perlu berjalan di sekitar kawasan itu untuk mencari tincture propolis, ia sangat berkesan.

Propolis adalah 60-70% bahan resin dengan pelbagai khasiat perubatan. Di sini ditulis dengan sangat baik.

Mengenai mengunyah: lebah menutupi celah-celah di sarang dengan propolis, jadi ia mengandungi kekotoran mekanikal seperti debu, pasir, bahagian lebah mati, keripik (pemelihara lebah mengikisnya dari kerangka), dll. Jadi semasa mengunyah, cukup mudah merosakkan gigi dan mencederakan mukosa mulut. Oleh itu, jika anda mengunyah untuk masa yang lama, anda mungkin tidak mempunyai gigi. Propolis "berfungsi" terutamanya dalam bentuk persediaan khas.

Mengenai tincture: propolis larut dengan baik dalam larutan alkohol yang kuat. Tekstur farmasi (omong-omong, hanya dibenarkan untuk penggunaan luaran) mengandungi 70% alkohol. Mudah membakar selaput lendir. Apabila tincture ini dicampurkan dengan air, larutan mendung diperoleh - menukar pelarut membawa kepada larut komponen propolis dan pemendakannya. Bahan propolis resin yang diendapkan tidak diserap dan, oleh itu, tidak bertindak, tetapi tetap berada di permukaan membran mukus dan gigi. Sesiapa yang cuba minum tincture tahu bahawa gigi akan menjadi kuning dari itu selama dua minggu, atau lebih. Selain itu, tincture alkohol tidak disyorkan untuk digunakan oleh kanak-kanak, pesakit diabetes mellitus, pesakit hipertensi, dll..

Mengenai decoctions air, ekstrak air, infus air, dll. Mereka biasanya disediakan dengan memanaskan atau menuangkan air mendidih. Oleh itu - kebanyakan bahan aktif propolis dihancurkan pada suhu + 70C, di samping itu, alergen minuman ini meningkat. Di samping itu, sebahagian besar komponen propolis yang berguna tidak larut dalam air. Penyelesaian berair disimpan di tempat sejuk yang gelap tidak lebih dari 3 hari, kemudian acuan mula tumbuh dan masam. Oleh itu, "propolis air" yang dijual oleh "firma" yang berlainan biasanya mengandungi bahan pengawet untuk memperpanjang jangka hayat dan, sebagai peraturan, tidak mempunyai izin untuk dijual kepada orang, walaupun sangat "disyorkan" untuk semua penyakit dan bahkan untuk kanak-kanak, sebagai peraturan, mereka dijual "dengan tangan" atau melalui Internet.

Minyak dengan propolis: propolis bercampur dengan sayur dan mentega dengan sangat buruk, jika minyak cair, maka propolis mendakan. Sesiapa yang melakukan ini mengetahuinya. Walaupun anda mencuba dengan kuat dan kacau, sukar untuk mendapatkan jisim och yang homogen. Tetapi perkara utama ialah jangka hayat sangat terhad, tidak lebih dari 1-2 minggu di dalam peti sejuk. Kemudian minyak mula berubah menjadi tengik, bilangan asid tumbuh, iaitu menjadi alergen dan karsinogen. Memasak setiap kali sebelum digunakan sangat menyusahkan.

Propolis larut air telah lama dihasilkan dan dijual - Aquapropolis, Apifloran (propolis + teh hijau) dan Flavopanax (propolis + ginseng). Di sana semua masalah yang dijelaskan di atas diselesaikan. Ini bukan ekstrak atau rebusan berair. Mengandungi semua komponen propolis. Larutkan dan gunakan mengikut kehendak anda. - ke dalam dan ke luar, bentuk sejagat.

Saya akan memberitahu anda mengenai pengalaman saya merawat myoma dengan propolis, mungkin bermanfaat bagi seseorang. Semasa membaca ulasan mengenai rawatan mioma dengan ubat-ubatan rakyat, saya menemui penerangan tentang bagaimana seorang gadis, atas nasihat datuk lebahnya, menyingkirkan fibroid. Untuk melakukan ini, dia setiap hari selama 10 hari membasahi dirinya dalam sepotong kecil, seperti kacang polong, propolis. Selepas rehat 10 hari, prosedur diulang. Setelah menjalani rawatan sedemikian, fibroidnya hilang. Saya cuba mengulangi kaedah rawatan ini. Dan jika ada yang berminat, saya akan mengatakan bahawa propolis tidak larut di bahagian dalam badan. Setelah sepuluh hari menggunakan bola ini, mereka harus keluar, anda tidak akan tahu apa akibatnya setelah benda asing di dalam badan anda. Semasa diperiksa oleh doktor, myoma tetap tidak berubah. Jadi nasihat rawatan seperti ini hanyalah fiksyen.

Ulasan positif

Semua orang tahu sifat penyembuhan propolis, ia diresepkan untuk hampir semua penyakit. Ubat keajaiban ini selalu ada di kabinet ubat kita, untuk semua keadaan.

Dia juga banyak membantu ketika anak perempuan saya berumur peralihan. Seorang rakan dermatologi mengesyorkan agar mereka mengoleskan wajah mereka. Hasilnya tidak lama kemudian, setelah beberapa minggu penggunaan, jerawat hilang.

Saya cadangkan propolis untuk pencegahan jerawat.

Saya akan menulis secara ringkas mengenai "Propolis tincture". Sebaliknya, saya akan melengkapkan ulasan yang sudah ditulis. Atau hanya untuk mengesahkan, beberapa sifatnya, sudah disebutkan dan diuji berdasarkan pengalaman peribadi.

Dia tidak dirawat kerana sakit gigi. Saya tidak tahu mengenai harta "Propolis Tincture" ini. Dan kemudian dia tidak mengalami kesakitan seperti itu. Tuhan mengasihani!

Tetapi pada suatu hari, tekak saya sakit teruk. Nampaknya ada angina yang serius. Dengan demam dan fenomena lain yang menyertai penyakit ini. Rakan saya menasihatkan berkumur dengan larutan "Propolis Tincture" yang dicairkan dalam sedikit air suam. Dan, sebenarnya, ia membantu. Dan segera! Bukan dia sembuh seketika, tetapi ada kelegaan. Jadi secara beransur-ansur seluruh penyakit itu berlalu. Saya sendiri tidak menghubungi doktor dan tidak pergi ke kaunter penerimaan tetamu.

Sudah tentu, masa telah sembuh, tetapi "Propolis Tincture" juga membantu.

Produk pemeliharaan lebah pada amnya merupakan perkara yang berguna dalam banyak hal, sekiranya tidak ada alahan terhadapnya.

Tekstur propolis juga merupakan perkara yang luar biasa! Membantu dalam banyak keadaan. Selain itu, ia tidak mahal dan selalu ada dan terdapat di farmasi. Saya selalu mengambilnya untuk alkohol. Botol kecil 25 ml. Saya akan memberitahu anda bagaimana saya menggunakan tincture ini, mungkin pengalaman saya akan berguna bagi orang lain:

1. Saya menggunakannya untuk mengeringkan tekak dan gusi.

Dalam segelas air suam, hampir panas, kerana kulit tahan, satu sudu teh alkohol propolis. Kacau dan bilas tekak atau gusi anda.

Oleh itu, gusi bukan sahaja boleh dibilas, tetapi juga dikukus. Propolis akan membunuh semua mikrob berbahaya di rongga mulut dan mengurangkan keadaannya.

2. Saya menambah mandian tangan.

Saya juga menambah satu sudu teh propolis ke mandian tangan 2 liter. Saya menambah garam laut di sana dan jika ada rebusan herba siap pakai (chamomile atau jelatang atau birch). Sekiranya tidak, anda boleh melakukannya tanpa mereka. Dia mencelupkan tangannya ke dalam larutan yang sangat panas dan hampir panas dan menahannya sekurang-kurangnya 10-15 minit. Lebih baik lakukan ini pada waktu malam, agar tidak membasahi tangan anda di kemudian hari dan selepas mandi, gosokkannya dengan tebal dengan krim atau salap (saya dioleskan dengan Bepanten) dan pergi tidur.

Oleh itu, anda dapat meredakan keadaan dengan dermatitis atau ketika kulit tangan sangat lembap. Ini adalah satu-satunya cara saya diselamatkan tahun lalu pada musim sejuk. Beberapa prosedur sudah cukup untuk saya.

3. Segala luka atau luka juga dapat dirawat dengan mudah dengan warna ini..

Ia menyembuhkan retakan kecil dengan sempurna dan juga membasmi kuman tidak lebih buruk daripada yodium.

4. Dengan timbulnya herpes (sejuk di bibir) juga dapat meringankan keadaan dan membantu mengeringkan sakit yang ada.

Saya tidak pernah memasukkannya ke dalam dan saya tidak tahu adakah ia mungkin berlaku. Tetapi ini bukan cara sukar untuk menggunakannya yang saya gunakan dari semasa ke semasa..

Saya adalah peminat minuman sejuk, sehingga sakit tekak menghantui saya sepanjang hidup saya. Dan sejak awal saya belajar satu peraturan mudah: jika tekak mula sakit, segera bilas dengan propolis. Bagaimanapun, ubat ini mempunyai sifat anti-radang dan mencegah penyakit seperti stomatitis dan tonsilitis. Untuk angina, saya juga berkumur dengan propolis tincture. Saya membuat penyelesaian untuk membilas - saya mengambil satu sudu tincture dalam segelas air. Untuk profilaksis, saya menggunakannya 2 kali sehari. Sekiranya saya jatuh sakit, saya bilas 5-6 kali sehari selama seminggu. Setelah menjalani kursus sedemikian, semua penyakit tekak mudah hilang..

Olga, propolis tentu akan memperbaiki keadaan kulit dan kesihatan, tetapi ini adalah proses yang panjang, sekurang-kurangnya satu bulan. Walau bagaimanapun, anda tidak boleh menolak rawatan yang ditetapkan oleh doktor..

Ambil warna propolis dengan madu untuk pankreatitis: satu sudu tincture dan madu selama setengah gelas air atau rebusan koleretik herba. Ini banyak membantu, mereka berhenti menyeksa sakit perut, masalah sembelit hilang. Saya cadangkan mematuhi skema ini: minum setengah gelas sebelum makan selama dua minggu, kemudian berehat selama dua minggu dan teruskan rawatan lagi.

Saya akan memberitahu anda tentang kemungkinan penggunaan propolis yang paling luar biasa :) Pada satu masa saya tidak dapat hamil dalam jangka masa yang lama. Baik, berulang-alik, doktor, segala jenis jangkitan rahsia tersembunyi mencari alasan. Ia tidak berjaya dan itu sahaja! Sepanjang kekacauan ini, saya dan suami pergi berehat selama seminggu dalam perjalanan memancing di hulu Volga. Khemah, api unggun dan semua itu. Dalam perjalanan pulang, tentu saja, semua orang menunggu dengan barang-barang, jadi selain ikan yang ditangkap dalam perjalanan pulang, kami menyimpan pelbagai jenis sampah seperti madu, kaviar dan sejenisnya. Semasa mereka memilih madu, jurujual mengatakan sepatah kata yang dia tahu resipi seperti itu dengan propolis, bahawa jika anda menginginkan anak, maka semuanya akan segera berubah. Sememangnya, kami tidak menemui minat yang sangat jelas (sehingga harga propolis tidak akan naik :))) secara bergurau bertanya mengenainya. Mereka ketawa dan membeli berapa banyak propolis ini diperlukan.
Mengikut resipi, perlu mengisi dengan segelas vodka, menutupnya dan bersikeras di tempat yang gelap selama sebulan. Kemudian kedua-duanya minum satu sudu teh semasa perut kosong setiap hari. Kami tiba di rumah, saya, tentu saja, meludah segala yang lain, bergegas membuat warna ajaib :)))) Ini ternyata semacam sampah yang jarang berlaku, saya sudah faham dengan fakta bahawa sudu yang saya mengaduk semuanya tidak dapat dikikis, dan saya dia meninggalkannya di dalam gelas ini untuk memasukkannya (untuk mengatakan kaldu :)))) Tepat sebulan kemudian, dengan berjabat tangan, kami mengeluarkan gelas itu dari tempat rahsia. Saya bersumpah saya tidak sabar menunggu pagi! Oleh itu, saya mahu mula meminumnya lebih cepat :))) Pada waktu pagi ia berlaku! Kami menghirup ubat mujarab pertama! AAAA. Saya tidak akan melupakan kejam, keji, mimpi ngeri dan. dan saya tidak tahu apa julukan yang perlu diambil untuk menggambarkan rasa ini dengan lebih tepat dan tanpa tikar! Secara umum, menyeramkan! Tetapi keinginan untuk hamil semakin kuat dan, dengan air mata di mata, kami masih minum hampir semua warna. Wah! Wah! Selepas 2 bulan hamil!
Sebabnya tidak dapat dijumpai ketika itu, saya rasa itu hanya kebetulan, tetapi kemudian kami begitu bosan sehingga kami ingin mempercayai bahawa tidak sia-sia bahawa semua orang melakukan ini :))))
Ngomong-ngomong, kaca dan sudu dengan sisa-sisa propolis harus dibuang, kerana tidak mungkin membersihkannya. Dan sepanjang masa, sambil minum minuman ini, saya berfikir, "Apa yang berlaku di perut saya jika tidak ada cara yang boleh mengambil barang ini!"
Saya meletakkan tanda pada 5 dan akan mengesyorkannya untuk digunakan, pertama kerana saya percaya bahawa ia sangat berguna (omong-omong, kita tidak pernah jatuh sakit pada tahun itu), dan kedua, saya tidak mahu menyangka bahawa saya terseksa tanpa apa-apa :) )))

Ramai di antara kita terpaksa menghadapi selsema yang kerap. Kekebalan di kalangan penduduk bandar kita semakin lemah setiap tahun. Tingkap sedikit terbuka di pejabat, pakaian yang tidak sesuai dengan cuaca, rambut kering, tekanan semakin kerap membawa kita ke katil hospital. Sayangnya, pada masa kita, tidak setiap orang berpeluang menjalani tempoh pemulihan sepenuhnya. Sebaliknya, kita menyediakan bilasan, teraflu dan cara lain, bangun pada waktu pagi, seperti biasa, pergi bekerja, cuti sakit tidak akan dibayar atau tidak ada orang yang bekerja. Menyerap dalam bungkusan ubat kimia yang hanya menghilangkan simptom-simptom tersebut, dengan itu kita menghidupkan penyakit ini, siap setiap saat untuk diaktifkan kembali dan menggelapkan kehidupan seharian kita. Bagaimana untuk menguatkan imuniti kita? Kami semakin kerap bertanya soalan ini..

Saya ingin memberitahu anda mengenai ubat semula jadi yang indah yang dapat menguatkan imuniti kita - mengenai propolis.

Propolis (lebah lebah atau uza) adalah bahan resin yang dihasilkan oleh lebah untuk menutupi retakan di sarang, membasmi kuman sel, dan mengasingkan benda asing. Propolis mempunyai sifat-sifat bermanfaat berikut: disinfektan, antibakteria, antitoksik, anti-radang, antioksidan, imunomodulator.

Saya pertama kali berkenalan dengan propolis semasa saya tinggal di Jerman. Di banyak negara Eropah, dan di Jerman juga, antibiotik, kerana kesannya yang tidak jelas, dapat dibeli hanya atas cadangan doktor. Sama seperti itu, dengan mengikuti kaedah rawatan anda, anda tidak akan dapat membelinya di farmasi biasa. Ketika orang yang berkaitan dengan perubatan menjelaskan kepada saya (saya sendiri tidak mempunyai pendidikan perubatan), penggunaan ubat homeopati, ubat semula jadi, dengan kata lain, yang tidak mempunyai kontraindikasi dan kesan sampingan, semakin meningkat di Jerman. Propolis pasti salah satu ubat ini. Ubat ini digunakan dalam pelbagai bentuk: tincture dan ekstrak, krim, dll. Ia juga digunakan secara meluas dalam pertanian: misalnya untuk penyakit dan kecederaan lembu. Orang Jerman yang cerdas telah lama menghargai kelebihan propolis, mereka menyebutnya sebagai bio-antibiotik.

Saya akan memberitahu anda mengenai amalan saya menggunakan propolis. Saya adalah wakil plankton pejabat yang layak. Tekanan, gaya hidup yang tidak aktif, pengabaian terhadap pemakanan yang betul melakukan tugas mereka: sistem kekebalan tubuh saya semakin lemah sehingga pada musim sejuk satu selsema digantikan oleh yang lain, tentu saja, saya dirawat terutamanya dengan ubat tradisional. Tiga tahun yang lalu pada musim bunga saya menghabiskan beberapa minggu cuti sakit - jangkitan pada bronkus, hanya antibiotik yang kuat yang membantu.

Untuk merangsang sistem imun, rakan-rakan menasihatkan propolis tincture yang dihasilkan oleh syarikat Tentorium - botol kecil 15 ml. Saya mengambil ubat mengikut skema: 3 kali sehari, 20 minit sebelum makan, 15 tetes propolis per 50 ml air (sepadan dengan rata-rata gelas). Selepas sebulan penggunaan, kulit wajah dibersihkan dengan ketara: jerawat dan keradangan hilang (sebelumnya terdapat keseluruhan masalah dengan ini). Saya langsung tidak merasakan perubahan ketara dalam sistem kekebalan tubuh, kerana produk semula jadi bukan "senjata pemusnah segera penyakit", penggunaan sistematik yang betul diperlukan untuk mencapai hasilnya.

Walaupun begitu, dengan beberapa keputusan, saya memutuskan untuk meneruskan latihan rawatan propolis. Meresap dalam literatur khusus, saya dapati banyak resipi untuk penyediaan ubat berdasarkan propolis. Resipi penyediaan tincture alkohol ternyata paling berharga bagi saya. Mahal membeli produk Tentorium: sekarang sebotol tincture 100 ml berharga kira-kira 800 rubel. Saya memutuskan untuk mencuba sendiri.

Inilah resipi yang paling berjaya, menurut pendapat saya, untuk 20 peratus alkohol alkohol propolis.

Tincture disediakan dalam perkadaran 20 gram propolis per 100 ml alkohol 70 peratus. Ambil jumlah propolis yang anda perlukan dan masukkan ke dalam peti sejuk sebentar sehingga produk mengeras (propolis menjadi plastik pada suhu bilik). Kemudian propolis yang "dikeraskan" hendaklah diparut pada parutan sederhana, kemudian diisi dengan air dan dibiarkan lama. Propolis akan tenggelam ke bahagian bawah dan kotoran akan naik ke bahagian atas. Dengan membuang kotoran dan mengalirkan air dengan teliti, anda mendapat propolis yang disucikan. Jisim yang dihasilkan mesti sedikit kering. Kemudian masukkan propolis yang telah siap di dalam balang kaca dan isi dengan alkohol 70 peratus dalam perkadaran 20 gram propolis setiap 100 ml alkohol. Ketatkan balang dengan penutup logam. Letakkan di tempat yang gelap di luar jangkauan kanak-kanak selama 21 hari. Setiap hari, warna mesti digoncang, semakin kerap anda mengikuti peraturan ini, semakin baik. Dalam 21 hari "Bingo"! Warna anda siap digunakan. Untuk kemudahan, buang sedimen dengan menapis. Skema penggunaannya mudah: 2-3 kali sehari 15-20 minit sebelum makan, 15 tetes setiap 50-100 ml air atau susu. Adalah perlu untuk berehat antara kursus kemasukan.

Kawan-kawan, saya telah menyediakan tincture untuk resipi ini selama lebih dari setahun. Isipadu yang mudah bagi saya ialah 300 ml, ini cukup untuk jangka masa panjang. Petua kecil: semasa memasak, gunakan perkakas lama (parut dan pinggan), kerana propolis, dalam erti kata harfiah, lem, yang sangat sukar untuk dicuci dengan air. Ngomong-ngomong, satu lagi sifat propolis: dipercayai bahawa tincture alkohol lebih berguna daripada tincture pada air, kerana hanya alkohol yang dapat melarutkan propolis, sehingga menjadikan komponen propolis lebih tersedia untuk asimilasi oleh tubuh. Perlu diperhatikan juga nuansa perubatan: dalam beberapa kategori orang, propolis boleh menyebabkan reaksi alergi. Secara peribadi, saya tidak mempunyai masalah, ingatlah.

Kos tincture buatan sendiri adalah beberapa kali lebih rendah daripada harga pasaran pengeluar.

Sekarang mengenai hasil penggunaan propolis. Secara keseluruhan, saya telah menggunakan propolis selama lebih dari 2 tahun dengan gangguan pendek. Selama ini, saya tidak pernah jatuh sakit: mereka tidak menghidap selesema atau virus. Setiap kali saya merasakan bahawa melalui kebodohan saya sendiri, saya dapat demam, saya hanya mengunyah sepotong propolis selain menggunakan warna. Dan pesanan. Sekali lagi, masalah kulit telah hilang. Mengikuti teladan saya, ahli keluarga saya kini menggunakan warna. Bagi saya sendiri, saya menemui ubat semula jadi yang luar biasa, berkesan, yang boleh menggantikan banyak pil berbahaya! Walaupun saya bukan profesional perubatan, saya tetap akan mengesyorkan ubat yang diberikan untuk anda. Saya harap ia dapat membantu anda menguatkan sistem imun anda. Kesihatan yang baik untuk semua!

Kami menderita adenoid untuk masa yang lama (sesiapa yang tahu apa itu - akan mengerti): ingus tanpa henti dan "cuti sakit" yang kekal. Berkat ini, otitis media mula berfungsi (selama 5 tahun penuh, kanak-kanak itu dirawat di hospital hanya 3 kali, sinusitis - radang amandel kronik juga sampai di hospital 1 kali). Kami mungkin telah mencuba semua yang ditawarkan oleh industri farmaseutikal: dari koloid perak hingga nazonex. Saya tidak akan mengatakan bahawa tidak ada kesan sama sekali - tetapi hanya jangka pendek. Setengah tahun yang lalu, persoalan campur tangan pembedahan muncul dengan mendadak - adenoid sudah berkembang hingga tahap ketiga. Tetapi saya benar-benar tidak mahu melakukan operasi - dan saya minta maaf kepada bayi (di bawah anestesia tempatan, ini membunuh, tetapi di bawah risiko umum). Anda boleh membuang tomato pada penyokong rawatan pembedahan, tetapi anak-anak semuanya BERBEZA. Seseorang menderita ini sama sekali tanpa jejak, tetapi, dengan mengetahui anak saya, saya yakin 95% bahawa selepas operasi seperti itu, saya akan merawat jiwanya lebih lama daripada yang saya alami dengan adenoid. Secara amnya, ayam panggang mematuk kami. Saya menulis secara terperinci apa dan bagaimana mereka melakukannya:
1. Vibrocil (dengan hidung tersumbat), jika tidak, hilangkan titik ini.
2. Selepas 20 minit - bilas hidung dengan garam (pastikan suhu badan.) Anda boleh melakukan ini dengan aquamaris yang sama. Sekiranya larutan masin saya, maka saya tuangkan ke dalam botol dari bawah Solin atau Aquamaris yang sama.Untuk suhu badan dalam syiling ketika kita meneteskan botol Vibrocil dengan "mesin basuh" kita "menyembunyikan" ke garis leher dan menyimpannya di sana sehingga anda berhenti merasa sejuk. Maaf untuk butiran ini, tetapi saya menuliskan seberapa banyak yang terperinci (bukan untuk "sangat berbakat", tetapi untuk "ibu yang diseksa", yang otaknya sementara dimatikan ketika anak sakit).
3. Selepas 10-15 minit. Sekarang perkara utama: ambil satu sudu teh minyak zaitun yang baik. Secara teori, ia mesti disterilkan, tetapi saya tidak melakukannya. Tambahkan 1-2 tetes Kacau sebati dengan kapas. Dan pertama-tama, kita memeriksa diri kita sendiri (saya memeriksa semua ubat pada diri saya sendiri): kita mengoleskan dengan kain kapas di setiap lubang hidung. Kami tidak mengotorkan secara mendalam. Sekiranya selepas 20 minit, anda sendiri tidak merasa tidak selesa dan anak anda tidak alah, anda juga boleh memburunya. Kali pertama saya menasihati anda agar tidak melakukannya pada waktu malam, terutamanya jika anda tidak pernah menggunakan produk lebah.
4. Tonsils: Antara lain, kita membuat chamomile. Untuk 0.5 cawan, ambil 0.5 sudu teh garam. Kacau sebati. Penyelesaiannya mestilah pada suhu badan. Kami mengambil jarum suntik biasa tanpa jarum. Kami mengumpulkan penyelesaiannya. Kami meminta anak untuk membuka mulutnya seluas mungkin (supaya anda dapat melihat amandel) dan menyuntikkan 3-5 ml setiap satu (dengan jarum suntik anda akan memahami amandel ini. Lakukan di atas sink dan minta untuk meludah. ​​Jangan risau, walaupun dia menelan sedikit, tidak mengapa Tidak. Dalam tempoh akut, 1-2 tetes propolis ditambahkan ke dalam larutan.
5 Saya kerap membuat teh echinacea anak saya. Saya membancuh satu sudu teh ramuan (dijual di farmasi) dalam cawan dan kemudian menambah beberapa sudu minuman ini ke dalam teh biasa. Saya minum sehingga 1 kali sehari (pada waktu pagi) 7-10 hari kemudian berehat 20 hari.
Saya memperoleh mata 2-4 hampir setiap petang, kadang-kadang setiap dua atau dua hari selama 10-14 hari. Kemudian juga dua minggu - rehat.
Kesimpulannya: 6.5 bulan kita tidak "diambil" oleh sebarang peluang, tidak ada satu selesema (walaupun di tadika kanak-kanak itu sakit 2-3 kali). Dua minggu yang lalu berada di ENT - meletakkan tahap kedua adenoid.

Tekstur propolis

Penilaian 4.4 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Propolis tinctura: 2 ulasan doktor, 14 ulasan pesakit, arahan penggunaan, analog, infografik, 2 borang pelepasan.

Ulasan doktor mengenai propolis tincture

Penilaian 5.0 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Propolis tinctura (Propolis tinctura) telah berulang kali digunakan dalam amalan dermatologi untuk rawatan penyakit kulat pada plat kuku. Penyembuhan lengkap onychomycosis, onychohyphosis, onychodystrophy pelbagai asal adalah mungkin.

Semasa menggunakan, saya mengesyorkan agar anda berjumpa dengan pakar..

Penilaian 3.8 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Sebagai ubat untuk terapi penyakit tekak tempatan dalam bentuk penyelesaian berair telah menunjukkan dirinya layak. Antiseptik semula jadi.

Saya sangat terkejut melihat ubat itu di bahagian "penawar untuk gatal". Sebagai pakar dermatologi, saya memahami bahawa pesakit yang mengalami gatal memerlukan ubat dengan kandungan alkohol yang lebih rendah, propolis, sebagai ubat asal semula jadi dan komposisi kompleks, boleh menjadi sangat alergenik.

Ulasan pesakit mengenai propolis tincture

"Propolis tincture" adalah ubat yang sangat baik untuk jangkitan tekak dan mulut. Anda boleh berkumur, membilas amandel, melakukan penyedutan dengan warna ini. Di samping itu, saya masih menggunakan ubat ini untuk menguatkan sistem imun. Untuk melakukan ini, tambahkan beberapa tetes tingtur propolis ke 50 ml air, minum pada waktu pagi dan malam selama 10-14 hari, ulangi kursus setiap 3-4 bulan. Saya melihat kesan positif: kerongkong mula kurang mengganggu, jumlah selesema menurun.

Propolis tincture adalah ubat kegemaran keluarga kami. Menguatkan sistem imun, membantu mengatasi penyakit kerongkong, digunakan untuk selesema. Apabila tekak anda sakit, tuangkan ke dalam botol semburan dan semburkan. Tambahkan beberapa tetes ke teh herba untuk dibilas. Sekiranya semasa tangkapan dan berkumur kerap, sebaiknya setiap jam, kerongkong cepat kembali normal. Untuk selesema, susu suam dengan propolis mesti diambil sebelum tidur, saya benar-benar meneteskan 3 tetes untuk setengah gelas susu untuk anak-anak. Minum betul-betul di tempat tidur supaya anda tidak bangun kemudian, tetapi segera tertidur. Untuk pencegahan dan pengukuhan imuniti, kami juga minum susu dengan propolis sebelum tidur sebulan sekali selama 7 hari.

Kami selalu mempunyai warna propolis di rumah. Kami menggunakannya pada gejala pertama susu sejuk - minum dengan madu dengan penambahan beberapa tetes tincture 1 kali sehari selama 5 hari. Penggunaan tincture sangat memudahkan keadaan. Satu ubat yang unik dari sifatnya, lebih-lebih lagi, ia memerlukan satu sen.

Ubat semula jadi yang baik dengan kesan farmakologi anti-radang dan antibakteria yang kuat. "Propolis" adalah antibiotik semula jadi yang terkenal dalam perubatan rakyat, berkesan dan selamat. Sejak sekian lama, saya dan keluarga menggunakan ubat ini terutamanya untuk penyakit organ ENT (radang amandel, radang tenggorokan, faringitis), yang sering disebabkan oleh pelbagai kumpulan virus. Kami juga menggunakan ubat untuk rawatan selesema (tambahkan beberapa tetes ke penyelesaian untuk mencuci sinus), dalam dermatologi. Tetapi sangat mustahak bahawa semasa menggunakan ubat, anda perlu membaca arahan untuk penggunaan perubatan, walaupun ubat itu bukan preskripsi, tetapi kesan sampingan seperti intoleransi alergi adalah mungkin.

Selalu terdapat tincture propolis di rumah. Alat yang tidak dapat diganti dalam keluarga. Sekarang, sebelum bermulanya musim selesema dan virus yang berleluasa, kita semua minum susu dengan penambahan madu dan tincture propolis. Nenek saya berumur 97 tahun dan setiap tahun dia minum minuman ini dua kali sebulan. Saya hidup dengan penuh fikiran, terutamanya tanpa mengganggu kami dengan masalah kesihatan. Saya tidak fikir bahawa kita akan dapat menjangkau usianya, tetapi hakikat bahawa kita tidak mendapat selesema dan virus cuba mengelakkan kita pasti. Saya tidak boleh mengesyorkan perkadaran yang ketat, kami menambah "dengan mata", kira-kira 1/2 sudu teh berwarna, dan madu - secukup rasa. Saya tidak boleh mengatakan bahawa sangat menyenangkan untuk diminum. Tetapi lebih baik daripada antibiotik dan ubat lain. Kami cuba menyiapkan tincture itu sendiri, tetapi memutuskan bahawa farmasi akan lebih baik.

Propolis Tincture adalah salah satu ubat kegemaran saya untuk batuk dan sakit tekak. Saya suka susu, jadi jika batuk bermula, saya menambah 10-15 tetes tingtur untuk memanaskan susu dan minum pada waktu malam. Selepas beberapa hari, batuk hilang. Tetapi hanya jika batuk baru bermula, bukan untuk kes lanjut. Sekiranya tekak saya sakit, saya juga berkumur dengan tincture 2-3 kali sehari. Ia tidak mempunyai rasa yang tidak enak. Lebih selesa bagi saya untuk berkumur dengan tinja propolis daripada, misalnya, dengan soda. Atau cara menghisap lolipop.

Ternyata - ubat yang sangat baik untuk sakit gigi. Saya mempunyai beberapa masalah gigi dengan terusan yang tidak lengkap. Selepas pemasangan implan, nampaknya disebabkan oleh perubahan beban, rasa sakit muncul dan kelenjar getah bening meningkat. Saya membilas mulut dengan propolis tingtur dan pada hari kedua masalah itu hampir tidak ada. Pembesaran nod memerlukan masa beberapa hari Saya kagum dengan kecekapannya.

Saya ingin mengatakan bahawa ini hanyalah antibiotik semula jadi terbaik, lebih unggul daripada semua analog sintetik. Dan tindakannya tidak terhad kepada memerangi gatal dan sakit tekak. Ubat ini meningkatkan imuniti, tidak sakit selama setahun, menyembuhkan dysbiosis, loya dan GERD saya. Dan ini selepas 3 tahun rawatan dengan ubat tradisional. Cuma cari! Walaupun terdapat kandungan alkohol dalam komposisi, ini sama sekali tidak mengganggu sakit esofagus saya. Saya masih minum sekali-sekala untuk menjaga keadaan saya.

Dia terlalu sejuk dalam keadaan sejuk, akibatnya dia mendapat prostatitis akut. Ahli urologi menetapkan antibiotik, yang memberikan kelegaan sementara dari gejala yang tidak menyenangkan. Saya telah mencuba banyak ubat lain, tetapi ia tidak berguna. Di sebuah forum memancing saya membaca bahawa seorang nelayan menyembuhkan prostatitis dengan propolis tingtur. Dia meneteskan 10 tetes tincture dalam 50 ml air dan meletakkan enema mikro semalaman. Saya juga memutuskan untuk mencuba rawatan ini. Dia memasukkan enema selama sepuluh hari, selepas itu gejala prostatitis hilang. Ultrasound juga mengesahkan pemulihan sepenuhnya. Ahli urologi tidak mempercayai saya, tetapi mengatakan bahawa dia akan menggunakan teknik itu untuk dirinya sendiri. Ubatnya pasti berfungsi.

Ini adalah yang terbaik, hanya ubat yang baik untuk sakit tekak. Sekiranya tekak mula sakit, atau sakit ketika menelan, maka ubat yang paling berkesan adalah propolis tincture! Saya ingat sejak kecil bagaimana saya diperlakukan dengan warna seperti itu. Tetapi kemudian ibu saya melakukannya sendiri - mereka mengikis propolis dari bingkai di pucuk api datuk saya pada musim panas, kemudian menegaskan vodka atau alkohol dan tincture sudah siap. Beberapa tetes di atas satu sudu air atau susu, sehingga semuanya larut di sana dan cecair berubah menjadi putih di dalam air, dan susu kuning. Perlu menelan sehingga melewati kerongkong, iaitu perlahan-lahan. Pada waktu petang saya minum - pada waktu pagi keadaan saya sudah normal. Saya tidak pernah dibilas dengan warna ini, hanya menelan. Sekarang saya juga merawat anak saya, sekiranya dia mengadu bahawa tekaknya sakit. Hanya setahun yang lalu saya mengetahui bahawa tincture propolis dijual di farmasi. Ini tentunya bukan sesuatu yang boleh dilakukan sendiri, tetapi juga banyak membantu. Oleh itu, sesiapa yang sering mengalami masalah tekak - saya menasihatkan anda untuk mencuba, ini adalah ubat terbaik, berkesan dan cepat.

Propolis tincture adalah ubat yang tidak dapat diganti di rumah saya. Saya menderita ekzema kronik, dan semasa tempoh penyakit ini memburukkan lagi, ia agak sukar. Propolis tincture banyak membantu saya dalam menghilangkan gejala, dan dalam kombinasi dengan pil dan salap adalah perkara yang tidak dapat diganti. Selepas mandi, selalu ada keperluan untuk menutup fokus eksim pada badan untuk menghilangkan kawasan yang terkena tangisan, dan propolis tingtur membantu saya dalam hal ini. Saya melincirkan kawasan dengan tingtur dengan kapas, dan membantu melegakan gatal dan mengurangkan keradangan. Juga, warna seperti itu bagus untuk jerawat bernanah di wajah - liang yang meradang pecah pada keesokan harinya.

Suatu ketika dahulu, bapa saudaraku mengesyorkan tinta berwarna propolis kepada saya sebagai tambahan ramuan herba untuk selsema. Sejak itu, saya secara tradisional menambah minuman sebaik sahaja merasakan tanda-tanda permulaan penyakit ini. Saya tidak tahu seberapa berkesan ubat ini dalam keadaan ini, tetapi saya mesti mengatakan bahawa dalam kebanyakan kes saya tidak jatuh sakit. Nampaknya ubat ini membantu. Paling tidak, saya akan terus menggunakannya dengan cara ini, kerana saya tidak suka mengambil antipiretik dan secara amnya mempengaruhi tahap suhu, jika tidak kritikal. Sepertinya propolis dapat mencegah selesema.

Kakak saya mengesyorkan tingtur propolis kepada saya. Pada musim sejuk, saya selalu diseksa oleh selesema yang teruk. Saya bosan membeli titisan dan semburan mahal yang hanya dapat membantu sebentar. Tekstur propolis mempunyai kesan ketara. Urat kapas disapukan dan dimasukkan secara bergantian ke dalam setiap lubang hidung. Hidung berair hilang dengan cepat. Dan, tentu saja, harganya bagus - hanya 33 rubel di farmasi. Satu-satunya negatif ialah anda tidak akan membeli ubat ini di mana-mana sahaja. Tetapi perlu berjalan di sekitar kawasan itu untuk mencari tincture propolis, ia sangat berkesan.

Saya adalah peminat minuman sejuk, sehingga sakit tekak menghantui saya sepanjang hidup saya. Dan sejak awal saya belajar satu peraturan mudah: jika tekak mula sakit, segera bilas dengan propolis. Bagaimanapun, ubat ini mempunyai sifat anti-radang dan mencegah penyakit seperti stomatitis dan tonsilitis. Untuk angina, saya juga berkumur dengan propolis tincture. Saya membuat penyelesaian untuk membilas - saya mengambil satu sudu tincture dalam segelas air. Untuk profilaksis, saya menggunakannya 2 kali sehari. Sekiranya saya jatuh sakit, saya bilas 5-6 kali sehari selama seminggu. Setelah menjalani kursus sedemikian, semua penyakit tekak mudah hilang..

Propolis tincture: ulasan doktor dan pelawat portal

Propolis tincture, apa ulasan dan pilihan, dan mungkin ubat - ini adalah soalan penting yang menyusahkan setiap orang hampir setiap hari, dan dalam keadaan penyakit lebih kerap. Seluruh pasukan menyiapkan tinjauan: propolis tincture - ulasan doktor dan pelawat biasa portal. Semua orang cuba menceritakan pengalaman penggunaannya, kemungkinan kesan sampingan dan sama ada mereka berjaya mengatasi penyakit mereka dengan bantuan ubat tradisional.

Ulasan mengenai tincture propolis dalam minyak

Tekstur propolis dalam mentega

Ulasan: Propolis oil TM Apigrin - ubat terbaik untuk bisul
Kelebihan: Saya minum dua kali dan menjadi lebih mudah dan harganya
Kekurangan: anda perlu membeli banyak sekaligus, agar tidak mengeluarkan wang semasa penghantaran.

Ia membantu saya mengatasi sakit ulser perut, jiran saya meminumnya ketika dia demam. Saya juga meminumnya ketika tekak saya mula sakit atau hidung berair muncul. Untuk jiran kita di tingkat 5, hanya dalam beberapa minggu, minyak itu menyembuhkan kulat lama di kakinya. Kami membuat satu pesanan di rumah sekali dalam setahun dan ramai yang sudah lupa apa perjalanan ke farmasi..

Ulasan: Minyak propolis pada mentega untuk bronkitis dan selesema

Ahli falsafah Yunani kuno Democritus, seperti yang anda ketahui yang hidup selama 100 tahun, selalu berbicara tentang menjaga kesihatannya ungkapan yang sangat menarik yang telah sampai ke zaman kita (dalam terjemahan percuma terdengar seperti ini: "bahagian dalam harus dilumuri dengan madu, dan bahagian luar dengan minyak".
Sejak kecil, ibu bapa saya mengajar saya untuk dirawat dengan madu dan produk lebah yang lain. Suami saya selalu berkata kepada saya: "semua orang menghabiskan banyak wang untuk ubat-ubatan, dan secara praktiknya kita tidak jatuh sakit". Walaupun di tempat kerjanya, banyak yang sudah menggunakan resipi kami..
Sekiranya ia menarik, saya pasti akan membagikannya, tetapi hari ini saya akan bercakap mengenai penggunaan propolis dalam minyak.
Ketika anak perempuan saya berumur lebih dari tiga tahun (dan ayah saya melarang keras memberi sebarang produk lebah, kecuali royal jelly kepada kanak-kanak di bawah 3 tahun), dia mengidap bronkitis. Saya tahu penyakit ini dapat disembuhkan dengan propolis tincture, tetapi pada masa itu kita hanya minum alkohol. Saya dan suami mengambilnya untuk pencegahan. Bapa melarang saya memberikan anak perempuannya dan kami memulakan rawatan dengan ubat-ubatan.
Rawatan berlarutan, batuk tidak hilang, yang tidak kami coba: kedua-dua tablet dan sirap sederhana dan berasaskan alkohol. Pada waktu siang, anak perempuan saya berasa lebih baik, dan pada waktu malam dia mengalami batuk yang teruk.
Kemudian saya menjumpai resipi menarik mengenai cara membuat tincture propolis dalam minyak, menurut ulasan ia tidak lebih buruk, dan banyak yang menulis bahawa ia lebih berkesan. Sebelum ayah saya tidak pernah melakukannya, dia mengakui bahawa tincture hanya boleh alkohol atau vodka. Dengan risiko dan risiko saya sendiri, saya membuat minyak propolis - resepnya seperti gam lebah pertama anda hanya 20 g dan memerlukan 15 minit untuk terus menyala. Kami sudah faham bahawa anda boleh mengambil 10 g dan tahan di dalam air mandi selama 2 jam dan ia akan menjadi lebih baik dan berkesan..
Saya mencairkan minyak propolis ke dalam susu (kira-kira satu sudu teh) dan memberikannya pertama kali selepas makan tengah hari, kali kedua selepas makan malam - anak perempuan saya tidur normal untuk pertama kalinya dalam 10 hari. Tiga hari kemudian batuk hilang. Selepas itu, saya mengambil semua ubat yang saya beli untuk rawatan bronkitis dengan harga kira-kira 2,000 rubel dan membuangnya ke tong sampah. Setelah kira-kira 1.5 tahun, keadaan itu berulang dan anak perempuan itu menghidap selesema dari tadika, seluruh kumpulan sakit, tidak seorang pun kanak-kanak lolos dari penyakit itu. Saya merawatnya dari awal hanya dengan minyak berwarna, tetapi sudah sesuai dengan resipi saya sendiri yang lebih baik - setelah 5 hari kami kembali ke tadika - yang pertama.
Kami selalu mempunyai tincture dan salap propolis kabinet ubat kami dalam satu orang dalam mentega. Saya memberikannya kepada anak perempuan dan suami saya untuk pencegahan dan semasa penyakit ringan, untungnya, kita tidak mendapat selesema serius dan penyakit lain. Saya juga menggunakannya sebagai salap: di hidung, apabila ada wabak, dengan lebam, jika ada sakit muncul di kulit.

Ulasan: resipi tincture propolis untuk tekanan darah tinggi dan rendah.

Saya berumur 60 tahun, sejak sekian lama saya mengalami sakit kepala yang teruk, insomnia, kelemahan umum dan yang paling penting ialah tekanan darah tinggi. Dengan bantuan ubat-ubatan, tidak mungkin untuk menghilangkan masalahnya. Saya sentiasa mencari jalan keluar dari keadaan saya. Saya bersetuju dengan tawaran menjalani kursus apitherapy di sanatorium. Saya mengambil minyak propolis selama 15 hari, 1/4 sudu teh dua kali sehari di bawah lidah - sehingga larut sepenuhnya. Saya juga menggunakan minyak pada kulit wajah - saya melakukan urutan ringan pada wajah, sambil menyedut wap minyak. Seminggu kemudian, dia mula melihat peningkatan. Pada mulanya, tidur saya kembali normal, kemudian mood saya kembali, sakit kepala yang berterusan hilang, dan yang mengejutkan saya, tekanan darah saya menurun. Saya pasti akan mengulang kursus dalam enam bulan.

Kajian semula Propolis Geliant dan dibuat tincture propolis dalam mentega

Pengarang: Kroeva Elena Konstantinovna

Saya ingin menulis bukan komen, tetapi ulasan mengenai Propolis Geliant dan hasil penerapannya. Saya akan mulakan dengan apa yang saya beli di Internet di laman web rasmi. Untuk sampel saya mengambil "Universal" untuk pelbagai penyakit kulit + luka yang berkaitan dengan usia dan "Suprema" untuk kulat pada kaki, satu bungkus. Bukan sahaja tidak ada hasil, tetapi separuh daripada pakaiannya kotor. Arahan mengatakan untuk mengoles, membuang lebihan minyak dan sebagainya sebanyak tiga kali, sementara pakaian tidak akan. Dan bagaimana mungkin - ini adalah minyak, bukan salap. Pertama, dia menyapu semuanya kering dengan dermatitis dan urtikaria, seperti yang ada dan masih ada, kemudian mulai meninggalkan sedikit, seperti kesannya muncul, tetapi semua pakaiannya berminyak, dia mulai membuat pembalut, dan dengan "Suprema" yang lebih mahal nampaknya menjadi lebih baik. Kemudian saya memutuskan untuk memeriksanya dan mengolesnya dengan minyak bunga matahari biasa - kesan yang sama, saya kesal, saya fikir bahawa propolis sama sekali tidak membantu. Saya banyak membaca di laman web anda dan memutuskan untuk membuat salap itu sendiri dalam mentega. Atas cadangan anda, saya memesan propolis. Saya membuat salap dan pada hari ke-2 terdapat lebih banyak peningkatan daripada 3 minggu sebelumnya. Pada masa yang sama, minyak diserap dan tidak meninggalkan noda berminyak pada pakaian. Gatal-gatal berkurang dalam 3 hari tanpa kesan dan selama dua minggu ia hilang, alergi berkurang dalam 5 hari. Terima kasih atas kerja anda!

Cara menghilangkan buasir

Lebih daripada 1000 blog orang yang menyingkirkan buasir. Bagaimana anda boleh mengatasi penyakit dan tidak ingat. Kaedah dan kaedah yang digunakan, perbincangan antara pakar dan pesakit. Di laman web www.gemorroy.site

Bagaimana propolis tincture dalam minyak sayuran membantu saya dari buasir

Saya bekerja sebagai mekanik kereta. Sangat tidak berjaya menaikkan roda dari kereta dan mendapat buasir akibat voltan berlebihan secara tiba-tiba. Rakan kerja saya mengesyorkan membuat tincture ini. Saya tidak benar-benar mempercayai salap "semula jadi" yang membantu dengan beberapa penyakit pada masa yang sama. Saya sangat terkejut. Tampon kain kasa dibuat. Gatal hilang dengan segera. Selepas 3 kali, perasaan "berat" dan kesakitan hilang. Selepas 2 minggu, buasir hilang sepenuhnya. Sebelum warna propolis dalam minyak sayuran saya menggunakan cara lain, tidak ada yang membantu. Saya fikir saya perlu melakukan operasi. Terima kasih atas resipi dan rakan saya kerana mengesyorkan.

Kajian semula tincture propolis dalam minyak sayuran untuk selesema (200 ml untuk 200 rubel)

Mungkin menarik bagi anda: Saya telah lama menggunakan Apibalsam untuk selesema yang berterusan, hanya dia yang menolong saya. Tidak lama dahulu saya mencuba Geliant Kalinyak - sangat tidak selesa untuk digunakan dan penyelesaian 25% ternyata lebih buruk daripada sifat Apibalsam. Tetapi ini bukan perkara yang paling penting, saya menggunakan resipi anda dan 10 hari yang lalu saya membuat tincture dalam minyak sayuran. Kesan rawatan ternyata jauh lebih baik, selama dua hari dengan bantuan semburan (kiri dari Nozivin) saya menyemburkannya ke hidung saya tiga kali dan sekarang saya bernafas dengan bebas selama seminggu. Pada masa yang sama, saya membuat 200 ml tincture untuk 200 rubel - ini beberapa kali lebih murah daripada membeli tincture siap pakai. Terima kasih atas resipi dan lebih banyak laman web seperti ini.

Apa yang mereka cadangkan dan apa ulasan mengenai propolis tincture pada alkohol

Pengalaman saya menggunakan propolis tincture pada alkohol untuk sakit selesema dan leher

Pengarang: Peter dari Moscow

Saya membuat alkohol alkohol 95% propolis, menahan segala yang tertulis dalam arahan anda, membeli propolis di Apigrin. Terima kasih khas kepada mereka, 5 bola dihantar ke stesen metro pada keesokan harinya setelah memesan dan semua ini dengan harga 350 rubel, setelah saya menggosok bola pada parutan halus dan memasukkannya ke dalam air dari 50 gram, 4-5 serbuk melayang dan tidak ada gram, tetapi saya fikir separuh itu akan muncul, memandangkan bagaimana anda memberi tumpuan kepada perkara ini di sini. Digunakan kira-kira separuh untuk 200 ml alkohol. Tahan 14 hari, mula digunakan pada 25 Oktober, kini yang paling menarik adalah hasil saya:
1) Saya mempunyai hidung berair yang berterusan + kesesakan hidung berkala, sepanjang masa Nozivin berada di dalam poket saya, kali pertama saya menghirup uap, sedikit lebih ringan tetapi tidak betul-betul, saya menetes ke hidung, menusuk satu lubang hidung dalam satu minit, menusuk kedua dengan Nozivin, pada waktu petang saya mengulangi keseluruhan prosedur, tidur lena, keesokan harinya sebelum bekerja saya menghirup wap dan meneteskan tincture ke hidung saya - tidak ada masalah sepanjang hari, sekarang sudah 5 hari saya melakukan prosedur hanya pada waktu malam - tidak ada hidung berair dan kesesakan hidung! - Tingtur diuji.
2) Sakit sakit di bahagian leher - bahu: pertama saya menggosoknya dan membalutnya dengan selendang, tidak ada yang berubah, pada keesokan harinya saya meletakkan plaster sawi propolis berwarna dengan madu, tidak ada kesan tetapi kecewa, 27 pada waktu petang saya memutuskan untuk meletakkan plaster sawi untuk kali terakhir - sekali lagi tidak ada, pada waktu pagi tidak ada rasa sakit - Saya tidak boleh mengatakan bahawa ini berkat ramuan propolis pada alkohol dengan madu, tetapi saya juga tidak boleh mengatakan bahawa prosedur ini tidak membantu saya, biasanya sakit saya 2 kali sebulan stabil, saya akan menunggu pengulangan dan cuba mengatasinya sekali lagi tincture (Fastum Gel menghilangkan rasa sakit sebelum tidur, tetapi pada waktu pagi semuanya sakit lagi, setelah tiga atau empat hari rasa sakit berlalu).

Propolis tincture on water - ulasan di portal portal kami

Sekiranya anda menemui ralat, pilih sekeping teks dan tekan Ctrl + Enter.
Semua bahan dilindungi hak cipta. Sekiranya menyalin artikel (atau sebahagian daripadanya), diperlukan pautan aktif ke sumber.

Artikel Seterusnya

Meterai belakang