Cara mengambil hemlock tingtur untuk barah

Myoma

Kanser adalah penyakit serius, biasanya mengakibatkan kematian. Orang yang sihat takut kepadanya seperti api. Dan mereka yang telah mengalaminya, tidak menghindarkan apa-apa, pergi ke semua masalah untuk diselamatkan. Ubat rasmi menawarkan satu set standard: pembedahan, radiasi dan kemoterapi. Tidak rasmi menawarkan segalanya! Sudah tentu, seorang lelaki yang lemas bahkan menganggap jerami adalah kayu balak, tetapi masih sukar dipercayai semua penyembuh tanpa pandang bulu. Kadang kala dana mereka adalah perceraian semata-mata untuk keuntungan peribadi. Perkara yang sama sekali berbeza adalah hemlock tincture. Dia benar-benar menyelamatkan banyak orang, dan menyelamatkan mereka yang tidak dapat bertahan, dari kesakitan yang luar biasa. Ramuan keajaiban ini diciptakan bukan oleh penyembuh, tetapi oleh para saintis. Mereka menguji kesan ubat tersebut pada haiwan dan manusia. Anda mungkin bertanya: mengapa, mengapa orang masih mati akibat barah? Mengapa hemlock tincture tidak digunakan di klinik barah? Jangan mencari jawapan untuk soalan bukan perubatan ini, tetapi cuba cari tahu apakah rahsia penyembuhan tumbuhan yang menakjubkan..

Penerangan mengenai tanaman

Hemlock, yang tingturnya dianggap sebagai ubat mujarab, adalah ramuan sederhana dengan bunga putih yang bijaksana. Secara luaran, tanaman ini kelihatan seperti pasli yang ditumbuhi, dan bijinya sama dengan biji dill atau anise. Hemlock tumbuh seperti rumpai. Anda dapat melihatnya di hutan, di padang rumput, di lereng gunung, tanah gurun, tempat pembuangan sampah, di pagar - secara umum, di mana sahaja. Di Rusia, hemlock bercak hampir di mana-mana, warna yang mempunyai sifat penyembuhan yang benar-benar ajaib. Batangnya yang bercabang tinggi (hingga 2.2 meter) ditutup dengan bintik-bintik coklat. Ia berlubang di dalam. Akar tanaman serupa dengan lobak merah. Daunnya sangat berbulu. Bunga - perbungaan putih - "payung". Benih kecil, bergaris, coklat kelabu. Satu biji terbelah menjadi dua yang lebih kecil, yang disebut mericarps. 1000 keping beratnya kurang daripada 1.5 gram. Hemlock mekar hampir sepanjang musim panas. Biji masak muncul pada bulan Ogos-September. Ciri khas yang penting ialah tumbuhan itu berbau "baik" tikus jika anda menguli bahagiannya dengan jari.

Awas! Racun yang mematikan!

Walaupun fakta bahawa hemlock tincture adalah ubat yang tidak ternilai, tumbuhan itu sendiri sangat beracun. Para pelaksana Yunani kuno bahkan menggunakan hemlock sebagai senjata pembunuhan. Ini adalah bagaimana Socrates dieksekusi dengan memberinya infus yang mematikan (menurut versi lain, dia mengambil racun itu sendiri). Sebilangan orang melakukan kekeliruan untuk tanaman hijau, oleh itu mereka mudah diracun. Ketoksikannya disebabkan oleh alkaloid, di mana semua bahagian tanaman melimpah. Yang paling "serius" dari mereka adalah daging kuda. Mereka sering meracuni bukan sahaja orang, tetapi juga ternakan, unggas, dan kantung kering tidak kehilangan khasiatnya. Jadi, saintis mempunyai versi bahawa daging kuda membunuh sel barah..

Rawatan yang normal dengan hemlock tingtur adalah selamat, tetapi sekiranya berlaku, berikut adalah gejala keracunan:

  • kemerosotan penglihatan dan pertuturan;
  • loya;
  • pemutihan kulit;
  • muntah;
  • pening;
  • air liur yang banyak;
  • cirit-birit;
  • kesukaran menelan;
  • pada peringkat pertama, kegembiraan yang kuat, kelumpuhan kemudian.

Kebas badan bermula di kaki dan naik ke kepala. Apabila toksin sampai ke paru-paru, mangsa mati akibat kegagalan pernafasan. Penawarnya adalah susu dengan permanganat kalium. Ia mesti berwarna merah jambu. Dalam kes yang teruk, resusitasi segera diperlukan.

Apabila digunakan secara luaran, hemlock juga boleh menyebabkan reaksi negatif dalam bentuk kemerahan dan dermatitis..

Kosong

Hemlock tincture hampir tidak pernah dijumpai di farmasi. Kadang kala anda perlu "mengembara" ke seluruh Internet untuk mencarinya. Tetapi tidak mengapa, ubat itu boleh disediakan sendiri. Di mana hendak bermula? Dari perolehan bahan mentah. Bahagian tanah sesuai untuk tujuan perubatan. Hemlock dipotong pada bulan Jun-Julai, dan disarankan untuk melakukan ini dengan sarung tangan. Benih dapat dipetik secara tidak matang (bersama dengan payung), tetapi langkah-langkah harus diambil sehingga, ketika kering, mereka tidak bangun ke tanah. Hemlock dikeringkan di tempat teduh, di tempat yang jauh dari rumah haiwan peliharaan dan, tentu saja, dari permainan anak-anak. Bahan mentah siap dihancurkan dan diletakkan di dalam bekas kedap udara, tertutup rapat. Balang kaca dengan penutup sangat sesuai.

Kadang kala ada keperluan untuk menggunakan bahan mentah. Dalam kes seperti itu, rumput dihancurkan dan segera dimakan, sesuai dengan resepnya.

Penyediaan ubat

Membuat hemlock tingtur sedikit membingungkan. Internet penuh dengan arahan yang mengatakan bahawa untuk ini anda perlu pergi ke ladang atau hutan (dan pada waktu pagi), dengan membawa bekas dan alkohol, kerana setelah 20 minit rumput kehilangan khasiatnya. Walau bagaimanapun, telah terbukti secara ilmiah bahawa komposisi hemlock kering hampir tidak berubah. Walau apa pun, racun tidak hilang darinya. Terdapat "Buletin Harapan" berkala, yang dari semasa ke semasa memberikan maklumat terperinci mengenai faedah dan bahaya tanaman ini. Halamannya mengandungi resipi untuk warna hemlock dari bahan mentah segar dan kering. Ia dilakukan hanya dengan alkohol perubatan (vodka) yang dicairkan dalam nisbah 1: 2, tetapi tidak dengan air. Oleh itu, apa yang diperlukan untuk mendapatkan tincture hemlock yang berkesan? Cara membuatnya dari tanaman mentah dan kering?

1. Isi sepertiga bekas dengan kapasiti muda dengan pucuk muda cincang dan isi leher dengan vodka. Kami tutup. Kami memasukkannya ke dalam bilik bawah tanah selama 10 hari (anda boleh mempunyai peti sejuk).

2. Dengan perbungaan (anda boleh menambah daun) isi balang ke bahagian atas, tetapi jangan lekapkannya. Jisim mesti longgar. Isi dengan vodka, tutup, bersikeras 10 hari.

3. Benih (hijau) yang belum matang bersama payung diletakkan di dalam balang secara longgar. Isi dengan alkohol (sekurang-kurangnya 70 darjah). Selanjutnya, prosesnya sama.

4. Kisar bahan mentah kering (semua bahagian, bahkan akar), ukur 300 gram, masukkan ke dalam bekas 3 liter dan isi dengan vodka ke bahagian atas. Kami berkeras dua minggu.

Jumlah bahan mentah yang berbeza disebabkan oleh fakta bahawa semua bahagian hemlock mengandungi peratusan alkaloid yang berbeza. Terdapat 2% daripadanya dalam biji, 0,24% pada bunga, 0,1% pada daun dan batang.

Terdapat juga resipi seperti itu. Di ladang, bahagian tanah hemlock dipotong-potong, di sana, tanpa meninggalkan semak, diletakkan di dalam bekas kira-kira 2/3, diisi dengan vodka atau alkohol 1: 2 yang dicairkan dan bersikeras selama 3 minggu, gemetar sekali-sekala.

Terdapat banyak resipi. Mana yang lebih berkesan sukar disebut. Tetapi masing-masing mengandungi hemlock dan alkohol.

Dengan kaedah penyediaan apa pun, tincture yang sudah siap mesti ditapis dan diletakkan di dalam peti sejuk..

Rawatan. Teknik Tishchenko

Oleh itu, anda sudah bersedia untuk mengikat hemlock. Permohonan untuk kanser dijalankan dengan banyak kaedah. Mustahil untuk mempertimbangkan semuanya dalam satu artikel. Inilah yang paling popular, jika anda percaya ulasan bekas pesakit yang sembuh.

Kaedah Tishchenko diakui sebagai yang paling hemat. Mereka didasarkan pada apa yang disebut "roller coaster", iaitu peningkatan secara beransur-ansur dan kemudian penurunan dos. Mari mulakan?

Teknik ini dalam kes yang paling jarang menyebabkan kesan sampingan, kerana rawatannya dimulakan dengan dos minimum, dan kemudian tubuh secara beransur-ansur terbiasa dengannya dan tidak lagi bertindak balas dengan begitu tajam untuk "memberi makan" dengan racun.

Jadi, hari ke-1. 1 titisan tincture dalam segelas air. Hari ke-2 - 2 tetes, ke-3 dan seterusnya sehingga 13 tetes. Kemudian jumlah air meningkat sebanyak 50 ml. Proses diulang hingga 26 tetes. Dan tambah lagi 50 ml air. Oleh itu, secara beransur-ansur mencapai 40 tetes setiap dos. Minum tincture sekali sehari pada waktu perut kosong, kira-kira sejam sebelum makan. Setelah mencapai 40 tetes, anda perlu mula mengurangkan dosnya. Lakukan semuanya sama seperti ketika meningkat, sebaliknya. Biasanya "slaid" seperti itu untuk penyembuhan lengkap memerlukan beberapa.

Perhatikan bahawa menurut teknik ini, hemlock tincture paling sering diminum (digunakan untuk barah). Ulasan orang sangat digemari. Menurut ingatan saudara-mara, walaupun orang-orang yang tidak dapat menyelamatkannya, jauh lebih mudah untuk menahan kesakitan.

Pesakit yang sangat lemah tidak dapat membawa pengambilan hingga 40 tetes, tetapi berhenti pada jumlah di mana tubuh mula menolak ubat, misalnya, 15.

Sekiranya dalam proses memanjat "bukit", pesakit tiba-tiba merasa tidak senang dengan ubat tersebut, anda perlu menurun hingga 1 penurunan dan bangkit kembali.

Sekiranya pesakit pada tahap pendakian merasakan peningkatan yang ketara, anda boleh terus berada di tahap ini dan tidak menambah jumlah penurunan lebih banyak.

Teknik Ermolchik

Ada yang percaya bahawa dalam merebus ramuan lain, hemlock tincture jauh lebih berkesan. Aplikasi yang diajukan oleh Ermolchik melibatkan penambahan titisan tincture ke decoctions licorice, aprikot kering, oregano, oat, teh Kuril. Cecair ini memerlukan 50 ml.

Dalam bentuk penyakit yang teruk (metastasis, tahap akhir), disyorkan untuk minum tincture 6 kali sehari. Dari jam 6 pagi hingga 6 petang setiap 3 jam, ditambah kali terakhir pada pukul 8 malam. Untuk 4 hari awal, setiap dos harus diteteskan ke dalam air, 1 tetes, 4 hari berikutnya - 2, kemudian 3, 4, dan 5. Pada hentian ini. 5 tetes diminum sehingga pulih.

Dengan myoma, Ermolchik menasihatkan untuk melakukan pembersihan dengan hemlock. Tincture mengambil 5 tetes per 50 ml rebusan herba (blackhead, wintergreen, upland uterus).

Sebenarnya, dengan teknik apa pun, bersama-sama dengan hemlock tincture atau selepas akhir "slaid", disarankan untuk minum rebusan ramuan lain. Yang paling penting, penyembuh dan saintis menasihati merebus oregano. Ramuan ini "tahu bagaimana" untuk memulihkan formula darah. Penyediaan: untuk 0.5 l air 2.5 sudu besar. sudu kering. Rebus, bersikeras semalaman dalam termos, ketegangan. Minum tiga kali sehari dalam gelas (50-100 g), dengan madu.

Merebus buah rosehip dengan jarum (pain atau cemara) juga disyorkan. Alat ini mampu membuang racun dan memulihkan saluran darah. Penyediaan: 5 sudu besar. sudu jarum dan 3 sudu besar. tuangkan sudu beri dengan air (700 ml). Rebus selama 10 minit dan biarkan dalam termos semalaman. Terikan. Minum hingga 1.5 liter sehari. Ginjal dapat menambahkan kulit bawang ke bahan (2 sudu besar).

Pencegahan

Kanser adalah jangkitan yang licik sehingga pada awal perkembangannya duduk di dalam badan secara senyap, tidak kelihatan. Adalah mungkin untuk mengesan penyakit dalam tempoh ini hanya secara kebetulan semasa pemeriksaan. Tumor mula menampakkan diri apabila sudah mempunyai masa untuk menguatkan dan membesar. Oleh itu, kepala yang cerdas percaya bahawa untuk memusnahkan penyakit pada tunasnya, hemlock tincture juga sesuai. Bagaimana cara membuatnya sihat? Banyak orang menasihatkan menggunakan teknik Tsarist Tishchenko, kerana itu adalah yang paling tidak berbahaya. Mereka yang mencubanya mencatat peningkatan dalam nada badan, peningkatan dalam kerja semua sistem, rasa sakit yang telah diseksa selama bertahun-tahun hilang, dan masalah kulit (plak psoriasis) hilang. Dianjurkan untuk mengadakan kursus pencegahan seperti itu setiap tahun..

Hemlock digunakan untuk rawatan oleh Hippocrates. Sekarang lelaki perubatan rakyat menggunakannya untuk epilepsi, batuk rejan, migrain (ubat melegakan kekejangan, melegakan kesakitan). Tincture alkohol sebagai penyembuh anestetik menyediakan kadar 1 bahagian bahan mentah untuk 10 bahagian vodka.

Hemlock tincture. Permohonan untuk penyakit lain

Sebagai tambahan kepada barah, hemlock membantu dengan:

1. Hipertensi. Setiap orang yang akan dirawat dengan hemlock tincture harus mempertimbangkan bahawa dia "tahu" bagaimana menurunkan tekanan darah. Pesakit hipertensi minum 2 tetes ubat empat kali sehari selama 2 hingga 3 bulan.

2. Sembelit. 10 tetes dalam segelas air pada waktu pagi dengan perut kosong, sama pada waktu petang.

3. Pelepasan. 2 tetes dalam 1/4 gelas air empat kali sehari, jangka masa terapi hingga 2 bulan.

4. Penyelewengan haid.

Sebelum menggunakan tingtur, disarankan untuk membersihkan badan anda (terutama bagi mereka yang telah menjalani kemoterapi). Merebus biji rami memberikan hasil yang baik. Penyediaan: segelas bahan mentah dituangkan dengan air panas (air mendidih), diletakkan di dalam tab mandi air dan rebus selama 2 jam. Kaldu siap dibiarkan sejuk (supaya anda boleh minum) dan dimakan tanpa sekatan.

Penggunaan luaran

By the way, harus diperhatikan bahawa tidak hanya hemlock tincture digunakan untuk tujuan perubatan. Ulasan pesakit menunjukkan bahawa salap berdasarkan tanaman ini telah membuktikan dirinya dengan baik. Kaedah memasak:

1. Ambil 100 ml bunga matahari (tidak ditapis) atau minyak zaitun yang lebih baik, tambahkan 2 sudu besar koleksi hemlock kering, goncang dengan baik dan sejukkan selama 2 minggu. Setelah habis tempohnya, saring dengan berhati-hati (kain kasa mesti digulung beberapa kali, masukkan kapas pembedahan di dalamnya).

2. Ambil 100 ml minyak yang sama, tuangkan ke dalam bekas logam dan letakkan di atas api yang tenang (tidak boleh mendidih dan buih, hanya panaskan). Di sana, sedikit demi sedikit, tambahkan kepingan kecil lilin (dari lilin) ​​dan kacau dengan sesuatu sehingga larut. Lakukan prosedur ini sehingga komposisi memutihkan. Setelah mencapai warna yang diinginkan, keluarkan minyak dari api dan biarkan sejuk (semestinya suam, tidak panas).

Masukkan bahan pertama hingga kedua dan kacau hingga sebati.

Salap ini telah berjaya digunakan untuk barah, seperti hemlock tincture. Permohonan (ulasan adalah bukti ini) disarankan untuk jenis barah luaran dan untuk penyakit dalaman, hanya dalam kes seperti itu salap harus digunakan secara luaran ke tempat yang terkena penyakit. dikatakan bahawa ubat ini membantu pada peringkat I dan II, dan pada III dan IV percubaannya belum selesai. Penting! Jangan sapukan salap pada leher dan kepala selama lebih dari 2 jam..

Antara lain, ubat ini digunakan untuk luka, luka bakar, buasir (menyembuhkan retakan).

Daun hemlock yang baru dipotong atau kering digunakan secara luaran untuk gout, rematik pada sendi, trombophlebitis. Bahan mentah dibungkus dengan kain lap, dituangkan dengan air mendidih dan disapukan ke kawasan bermasalah hingga 4 kali sehari.

Hemlock tincture: digunakan untuk barah. Ulasan mengenai penyembuhan

Di forum tematik, anda boleh menemui artikel yang penulisnya menakutkan anda dengan masalah. Hujah mereka berdasarkan ketoksikan tumbuhan yang melampau. Mereka juga berpendapat bahawa hemlock hanya dapat membunuh sel barah, tetapi tidak berdaya sekiranya berlaku kambuh. Walau bagaimanapun, ulasan pesakit mengatakan sebaliknya. Orang bercakap tentang bagaimana hemlock tincture membantu mereka atau saudara mereka. Terdapat kisah mengenai penyembuhan pesakit yang telah dianggap oleh doktor sebagai putus asa (barah pada peringkat akhir, metastasis) dan dikeluarkan dari rumah - untuk mati. Selalunya ada komen yang menyatakan mengenai penyembuhan lengkap dengan ubat ini untuk barah paru-paru, perut, usus, prostat.

Ada, bagaimanapun, mereka yang tidak dibantu oleh hemlock tincture. Komen orang menunjukkan fakta bahawa ketika diambil, rasa sakitnya hanya berkurang, tetapi pesakit masih meninggal. Baiklah, janganlah kita membantah. Kanser adalah penyakit berbahaya. Dan badan kita masing-masing unik. Apa yang sesuai untuk satu orang mungkin ditolak oleh orang lain, dan hasil akhirnya bergantung pada tahap kerosakan organ oleh tumor pada masa rawatan. Tetapi jika tidak seorang pun doktor di dunia memberikan ramalan yang baik untuk barah III, dan lebih-lebih lagi tahap IV, dan walaupun dengan metastasis yang luas, mengapa tidak mencuba hemlock? Ia pasti tidak akan menjadi lebih buruk. Di antara yang pulih terdapat banyak orang yang, bersama-sama dengan hemlock tincture atau di antara "slaid", mengambil ASD2 - satu lagi pengetahuan perubatan. Ubat ini, yang dikembangkan oleh Dorogov yang cerdik, dapat menembusi sel tanpa ditolak olehnya, dan mengembalikan fungsi normalnya. Ubat ASD2 unik, dan dengan harga sesen pun (di farmasi lebih murah daripada tiket untuk perjalanan). Oleh itu, mengapa orang yang tidak berpeluang untuk disembuhkan dengan bantuan ubat rasmi cuba menyelamatkan diri dengan cara yang telah menolong orang lain?

Sifat penyembuhan Hemlock dari barah

Semua kaedah baik dalam memerangi penyakit mematikan. Orang yang telah didiagnosis menghidap penyakit onkologi dan saudara-mara mereka mencari pelbagai cara dan kemungkinan untuk mengalahkan barah atau, sekurang-kurangnya, untuk meringankan keadaan pesakit. Dalam perubatan rakyat, bukan tradisional, terdapat pelbagai resipi untuk kanser. Herba Hemlock adalah salah satu yang paling berkesan. Hemlock dari barah membantu walaupun dengan bentuk yang maju, kehadiran metastasis yang luas, apabila ubat rasmi tidak berdaya. Portal Agronom.guru memberikan semua maklumat mengenai kilang tersebut.

  1. Apa itu rumput hemlock
  2. Komposisi hemlock
  3. Apa yang berguna
  4. Bagaimana hemlock berfungsi
  5. Bolehkah barah disembuhkan dengan mengambil hemlock
  6. Klinik terkemuka di Israel
  7. Rawatan barah dengan hemlock tincture
  8. Penerimaan tetamu mengikut kaedah Tishchenko
  9. Hemlock melawan barah: rejimen rawatan
  10. Rawatan onkologi perut dan dada dengan hemlock
  11. Rawatan penyakit onkologi hati dan paru-paru
  12. Rawatan barah kolon dengan hemlock tincture
  13. Rawatan hemlock penyakit lain
  14. Pengumpulan dan pemerolehan bahan mentah
  15. Langkah berjaga-jaga
  16. Kontraindikasi terhadap penggunaan hemlock
  17. Kesan sampingan semasa mengambil hemlock tincture
  18. Keracunan Hemlock Kecemasan
  19. Bagaimana doktor berkaitan dengan hemlock

Apa itu rumput hemlock

Teka-teki, omegas, tar, rumput busuk, pasli anjing, hogweed - ini adalah gambaran keseluruhan yang tidak lengkap mengenai nama umum hemlock.

Ini adalah tanaman payung dua tahun yang tidak bersahaja yang tumbuh sehingga dua meter pada tahun kedua.

Batangnya berbentuk tubular, bercabang dengan mekar kebiruan. Daunnya besar, berbulu. Buah-buahan serupa dengan dill, memanjang bujur, hijau. Hemlock mekar dengan sebilangan besar bunga kecil putih, dikumpulkan dalam perbungaan - payung.

Di kebun, mudah membingungkannya pada tahun pertama pembangunan dengan pasli atau wortel, dan pada tahun kedua dengan dill. Tumbuhan ini mengeluarkan bau "tikus" tertentu. Tukang kebun harus berhati-hati, terutama jika seekor hogweed tumbuh di dekat lokasi.

Kilang ini mendapat nama rasmi kerana baunya menyebabkan pening dan sakit kepala..

Daun hemlock mudah dikelirukan dengan pasli

Sekiranya bahagian hemlock tertelan, kemungkinan besar kematian disebabkan keracunan teruk. Pada zaman dahulu ia digunakan sebagai senjata pembunuhan.

Ada legenda bahawa Socrates diracuni dengan hemlock.

Hippocrates adalah yang pertama menggunakan hemlock untuk tujuan terapi. Dia memberi pesakit sejumlah kecil jus hemlock dan mencatat peningkatan dalam keadaan mereka. Dia menerangkan semua pemerhatian dalam tulisannya..

Avicenna menerangkan tumbuhan dan khasiatnya dalam buku perubatan "Canons of Medicine".

Di negara-negara Eropah, hemlock termasuk dalam senarai tanaman ubat dan ada kaedah yang dipatenkan untuk rawatan sarkoma dan jenis barah lain, yang berdasarkan tindakan hemlock. Ramuan kami dikeluarkan dari senarai yang berguna pada awal abad ke-20..

Dalam tempoh dari 1866 hingga 1902, hemlock ditetapkan dalam amalan perubatan rasmi sebagai anestetik dan antispasmodik.

Semua bahagian tanaman beracun. Itulah sebabnya mengapa di Rusia tidak termasuk dalam senarai ramuan perubatan yang diiktiraf secara rasmi. Walau bagaimanapun, para saintis melakukan penyelidikan mengenai sifat tanaman. Oleh itu profesor Akademi Perubatan Arkhangelsk Aleutsky N.N. mengkaji dan mengesahkan kesan alkaloid hemlock pada organisma dengan tumor barah.

Ada kemungkinan bahawa perkembangan ini akan membantu mencipta ubat barah baru yang sangat berkesan.

Hemlock adalah tumbuhan beracun

Komposisi hemlock

Hemlock adalah peneraju bilangan alkaloid di semua bahagiannya. Semuanya beracun.

Dengan sifatnya, salah satu alkaloid - konyin - mempengaruhi tubuh sebagai nikotin dan curare, racun saraf terkuat.

Walaupun dengan dos yang kecil, tekanan darah meningkat, degupan jantung meningkat.

Buah dan daun tanaman mengandungi:

  • minyak pati;
  • karotena;
  • vitamin C;
  • asid kafeik.

Dijumpai di bahagian hijau

  • flavonoid;
  • tanin.
Racun itu dijumpai di semua bahagian hemlock

Apa yang berguna

Dalam perubatan rakyat, hemlock dikreditkan dengan:

  • imunomodulator;
  • anti-radang;
  • menenangkan;
  • pelega kesakitan;
  • hipotensi;
  • tindakan antikonvulsan.

Penggunaan hemlock membantu dengan pelbagai jenis penyakit. Sifat penyembuhannya digunakan oleh:

  • dalam ginekologi - dalam rawatan fibroid, sista, hakisan serviks, polip, ketidakteraturan haid, neoplasma jinak;
  • dalam onkologi - untuk melambatkan perkembangan penyakit pada semua peringkat;
  • dengan penyakit berjangkit;
  • penyakit lain dari pelbagai etiologi dan penyetempatan.

Dengan menggunakan hemlock untuk barah, anda dapat menghentikan penyebaran metastasis dan mencapai penawar yang lengkap.

Walaupun hemlock sangat beracun, ia mempunyai kesan penyembuhan yang unik

Bagaimana hemlock berfungsi

Alkaloid yang terkandung dalam hemlock, dalam dos yang besar, menyebabkan keracunan pada manusia.

Penerimaan dalam dos mikro mengaktifkan sistem imun, semua pertahanan tubuh untuk pemulihan, pembaharuan.

Persediaan hemlock adalah ubat kuat dan berkesan untuk kesakitan pelbagai asal usul. Kesan ini juga dicapai kerana kandungan alkaloid yang tinggi, khususnya konyin. Ia menyekat akhir serat saraf.

Ubat hemlock

Bolehkah barah disembuhkan dengan mengambil hemlock

Dengan adanya sel barah di dalam badan, hemlock mempunyai kesan yang menyedihkan pada mereka. Dia tidak menyentuh yang sihat.

Ini disebabkan oleh peningkatan metabolisme pada sel-sel patologi. Mereka secara intensif menyerap sejumlah besar racun hemlock, berbanding dengan yang sihat, dan membusuk.

Secara umum, prinsip tindakan hemlock dalam onkologi serupa dengan kemoterapi dan kesan imunostimulan..

Dalam kes pertama, ia meracuni tumor ganas. Pada yang kedua, ia mempercepat sistem imun.

2-3 bulan selepas pembedahan membuang tumor, jika pesakit merasa sihat, pengambilan hemlock akan mencegah kambuh dan perkembangan metastasis.

Hemlock diberikan sebagai salah satu ubat rawatan kompleks. Ia tidak menggantikan ubat lain yang ditetapkan oleh doktor, tetapi melengkapkan terapi.

Klinik terkemuka di Israel

Rawatan dengan ubat hemlock dilakukan oleh doktor dari klinik onkologi terkemuka di Israel.

Pesakit diberi ubat alkohol tumbuhan ini.

Kemungkinan kerana penggunaan terapi hogweed, pakar Israel menunjukkan peratusan penyembuhan yang tinggi pada semua peringkat penyakit dan dianggap sebagai yang terbaik dalam bidang perubatan ini..

Rawatan barah dengan hemlock tincture

Hemlock dalam onkologi digunakan dalam bentuk tincture. Terdapat pelbagai pilihan untuk penyediaannya:

  1. Dari perbungaan dan daun atas. Mereka mesti dikumpulkan dengan sarung tangan, mengingati sifat racun tumbuhan. Tidak digalakkan menyimpan bahan mentah yang terkumpul, ia cepat kehilangan sifat perubatannya. Tepat di tempat pengumpulan, sayur-sayuran dihancurkan dan dituangkan dengan alkohol dalam nisbah 1: 1. Bekas ditutup secara hermetik. Berkeras 2 minggu di tempat sejuk yang gelap, goncang 2-3 kali.
  2. Dari biji kering, bunga, daun. Tuangkan 30 gram bahan mentah ke dalam 0.5 liter vodka dan biarkan selama tiga minggu di tempat yang gelap. Goncang 3 hari sekali.
  3. Tuangkan ramuan segar dengan vodka 1: 2. Bersikeras 40 hari tanpa akses cahaya. Terikan. Simpan di tempat yang sejuk dan gelap.

Penerimaan tetamu mengikut kaedah Tishchenko

Pada tahun 90-an abad yang lalu, kaedah Tishchenko banyak digunakan.

Rawatannya berbeza dengan resipi klasik..

Untuk penyediaan warna, hanya perbungaan dan daun muda yang digunakan:

  1. Isi 1/3 bekas dengan bahan tanaman.
  2. Tuangkan ke bahagian atas dengan vodka atau alkohol tulen.
  3. Bersikeras 7 minggu.
  4. Terikan.
  5. Simpan di tempat yang gelap di dalam balang kaca dengan penutup yang ditutup.
  6. Ambil titisan. Dos bergantung pada jenis barah.

Ahli farmasi-onkologi telah mengembangkan beberapa rejimen rawatan:

  1. Penerimaan tetamu 2 kali sehari, pagi dan petang, bermula dengan 1 tetes setiap 100 gram air. Secara beransur-ansur membawa hingga 20 tetes sehari, 10 sekaligus. Kemudian jumlah tincture dikurangkan dalam unjuran belakang.
  2. Rejimen untuk pesakit yang sangat lemah: mengambil satu tetes ubat 4 kali sehari, meningkat sebanyak 4 tetes setiap hari. Selepas hari kelima pengambilan, kurangkan jumlah hemlock tincture dalam urutan terbalik.
  3. Yang paling lembut dan meluas adalah "kaedah kerajaan" rawatan: ubat itu diambil pada waktu pagi dengan perut kosong.
Semasa rawatan, anda mesti memerhatikan jumlah titisan dengan ketat.

Pada hari pertama - 1 tetes tincture per 100 ml air, hari kedua - 2 tetes per 100 ml air, dan seterusnya, meningkat sebanyak 1 tetes setiap hari. Dari hari ke-13, isipadu air disesuaikan menjadi 150 ml. Dari hari ke-25 - 200 ml. Dari hari ke-38, titisan dicairkan dalam 250 ml cecair.

Secara beransur-ansur, dos ubat disesuaikan menjadi 40 tetes.

Dari hari ke-41, mereka mula menurunkan jumlah penurunan sebanyak 1, menjadikannya satu per hari. Air juga dikurangkan mengikut urutan terbalik..

Untuk mencapai hasil yang berkekalan, kursus 1-40-1 dijalankan 2-3 kali berturut-turut. Dalam kes yang luar biasa, anda boleh berehat seminggu.

Ulasan mengenai pengambilan ubat hemlock mengandungi maklumat bahawa dengan rawatan mengikut skema ini 2 kali setahun, mungkin ada penawar onkologi yang lengkap..

Dengan bantuan hemlock, penyembuhan lengkap untuk neoplasma adalah mungkin

Hemlock melawan barah: rejimen rawatan

Tidak ada dos universal hemlock tingtur sejagat untuk onkologi. Rejimen dos dan dos dikira secara individu untuk setiap orang. Anda tidak boleh mengubati sendiri dan menentukan skema sendiri.

Perlu diingat bahawa tumbuhan itu beracun.

Hemlock diambil untuk onkologi mengikut kaedah berikut:

  1. Kaedah Tishchenko dijelaskan di atas.
  2. Jumlah ubat meningkat setiap hari sebanyak 1 penurunan setiap dos, tetapi diminum 3 kali sehari. Hari pertama 1 penurunan x 3 kali sehari. Hari kedua 2 turun x 3 kali sehari dan seterusnya setiap hari, sehingga 40 tetes setiap temu janji. Kemudian terdapat penurunan dalam urutan terbalik. Skim ini dirancang untuk 2-3 kursus tanpa gangguan.
  3. Teknik sukar di mana dos meningkat bukan setiap hari, tetapi setiap dos. Hari pertama: pada waktu pagi - 1 tetes, pada waktu petang - 2, pada waktu petang - 3. Hari kedua: pada waktu pagi - 4, pada waktu petang - 5, pada waktu petang - 6. Oleh itu, bawa hingga 40 tetes di penerimaan tetamu. Penurunan dilakukan mengikut skema terbalik. Semasa merawat menggunakan teknik ini, anda harus memantau keadaan pesakit dengan teliti. Sekiranya sakit kepala, pening, mual muncul, maka ubat itu dihentikan dan bermula apabila gejala ini hilang.
  4. Rejimen rawatan yang paling teruk dan berisiko, yang digunakan dalam bentuk onkologi yang teruk, adalah menggunakan salah satu skema di atas, dengan perbezaan bahawa peningkatan penurunan hemlock berlaku sebelum pesakit mengalami gejala keracunan. Kemudian dos dikurangkan sebanyak 5 tetes dan rawatan diteruskan. Ini adalah skema yang sangat berbahaya, oleh itu, ia dilaksanakan hanya dengan persetujuan pakar onkologi.
  5. Teknik Danikov. Skema rawatan penulis, yang mana pesakit pada hari pertama mengambil 1 tetes tincture dicairkan dalam 100 ml air. Dos dinaikkan menjadi 25 tetes, satu sehari. Pada hari ke-26, tincture mula diminum 4 kali sehari, masing-masing 15 tetes dan berterusan sehingga pulih.

Apabila gejala keracunan muncul, ubat dihentikan selama 1 hari..

Hemlock - tumbuhan dengan kesan antikanker yang kuat

Bermula dengan dos kecil tincture ramuan beracun secara beransur-ansur membiasakan tubuh untuk mengambil ubat beracun yang berat tanpa tekanan atau kejutan.

Dengan semua kaedah, penyediaan hemlock dicairkan di dalam air. Sekiranya dosnya tidak ditunjukkan, maka mereka mematuhi perkadaran 10 tetes tincture - 50 ml cecair.

Dilarang mencairkan teh, jus. Hanya air tulen yang digunakan.

Disiapkan dari hemlock dan bentuk ubat lain. Dalam onkologi organ kelamin wanita, tampon dengan minyak hemlock diletakkan pada waktu malam. Tempoh rawatan 2-3 bulan.

Untuk menyiapkan minyak, 2 cawan biji dan herba cincang dituangkan ke dalam 0,5 liter minyak zaitun atau bunga matahari. Berkeras 3 minggu di tempat yang gelap, goncang setiap hari. Kemudian, tapis dan simpan di dalam peti sejuk.

Minyak ini digunakan untuk pembalut, tampon dan kompres.

Rawatan manifestasi onkologi kulit, misalnya, dengan barah kulit, payudara, kelenjar getah bening, dilakukan dengan menggunakan salap berdasarkan minyak hemlock, menggabungkan kesan tempatan dengan mengambil persediaan tanaman di dalamnya.

Salap hemlock, seperti minyak, boleh dibeli di farmasi. Yang paling cekap dan boleh dipercayai - buatan sendiri di rumah.

Untuk pembuatan salap:

  • Panaskan 100 g minyak sayuran dengan api kecil;
  • tambah lilin ke minyak yang dipanaskan dalam kepingan kecil. Kesediaan asas untuk salap ditentukan oleh warnanya, mestilah berwarna putih.

Tuangkan minyak hemlock ke dalam alas yang disejukkan dan kacau sehingga campuran homogen diperolehi..

Salap Hemlock

Rawatan onkologi perut dan dada dengan hemlock

Gabungan hemlock dan fly agaric adalah campuran yang boleh meletup. Tetapi namanya digunakan untuk menyediakan infusi alkohol untuk menyembuhkan barah perut dan payudara..

Pakar menasihatkan untuk tidak menguji badan yang sudah habis dan keletihan dan mengambil satu hemlock.

Pucuk muda adalah bahan mentah ubat dalam jenis onkologi ini. Mereka berfungsi lebih lembut daripada sayur-sayuran yang sudah masak. Dan jangan menjengkelkan atau menekan organ dan fungsinya. Kelebihan lain dari tumbuh-tumbuhan muda adalah kesan analgesik yang ketara..

Rawatan penyakit onkologi hati dan paru-paru

Mengambil hemlock tincture untuk barah hati melambatkan pertumbuhan sel barah dan merangsang pemulihan, menguatkan sihat.

Untuk rawatan pelbagai peringkat barah hati dan paru-paru pada pesakit yang lemah, tincture berair digunakan.

Untuk ini, 0.6 g rumput kering dan bunga hemlock dituangkan dalam 350 ml air mendidih pada waktu petang. Keesokan harinya, tincture yang dihasilkan dibahagikan kepada dua bahagian dan diminum pada waktu pagi dengan perut kosong dan pada waktu malam selepas makan..

Sekiranya keadaan pesakit ringan dan sederhana, gunakan larutan alkohol mengikut salah satu kaedah.

Rawatan barah kolon dengan hemlock tincture

Dengan penyetempatan tumor barah di usus, serta barah perut, pucuk muda dikumpulkan untuk penyediaan alkohol tincture.

Ambil ubat siap bermula dari 1 tetes, menjadikannya 15.

Dos ini, 15 tetes, diikuti sepanjang terapi. Ia dilakukan di bawah pengawasan doktor sehingga ukuran onkologi menurun.

Rawatan hemlock penyakit lain

Persediaan hemlock digunakan untuk merawat pelbagai jenis penyakit. Termasuk ginekologi.

Fibroid disembuhkan dengan mengambil tincture ke dalam dan menggunakan tampon dengan infus chamomile atau calendula dan menambahkan 2 tetes hemlock tincture. Suntikkan tampon seperti itu pada waktu malam.

Penyerapan herba dengan penambahan titisan hemlock tingtur digunakan untuk douching.

Penyerapan calendula dan chamomile adalah asas yang baik untuk pembiakan hemlock tincture

Rawatan hemlock ditunjukkan jika terdapat penyakit dan keadaan berikut:

  • BPH;
  • sista dan polikistik, endometriosis;
  • mastopati;
  • penyakit autoimun (lupus, dll.);
  • aterosklerosis;
  • migrain;
  • batuk rejan;
  • reumatik dan gout;
  • masalah dengan kencing, terutamanya - kelewatan;
  • epilepsi;
  • masalah tidur;
  • penyakit saluran gastrousus;
  • urat varikos;
  • keradangan kelenjar getah bening;
  • batuk kering;
  • sifilis.

Untuk rawatan keadaan ini, tincture 10% disediakan: 50 gram herba hancur kering per 0.5 liter vodka. Berkeras 3 minggu di tempat yang gelap. 10 tetes produk siap dicairkan dalam satu sudu air tulen. Ambil 2 kali sehari sebelum makan.

Sekiranya terdapat kesakitan yang teruk, jumlah ubat dapat ditingkatkan hingga 20 tetes. Tetapi tidak digalakkan mengambil jumlah ini sepanjang masa..

Untuk penyakit kulit, kawasan yang terkena dilumasi dengan minyak hemlock 2 kali sehari. Pembalut dengan minyak disapukan pada bisul atau luka selama 2-3 jam.

Minyak hemlock

Untuk sakit sendi, sapukan pembalut yang direndam dalam minyak hemlock, tutup dengan filem dan balut dengan selendang atau beberapa lapisan pembalut. Kaedah seperti itu tidak digunakan ketika suhu pesakit meningkat..

Penyapu minyak steril yang dimasukkan ke dalam dubur pada waktu malam melegakan kesakitan, keradangan, dan mengurangkan pendarahan pada buasir.

Walaupun terdapat banyak penyakit di mana hemlock mempunyai kesan terapeutik, penyakit ini biasanya digunakan untuk tumor barah pada perut, paru-paru, payudara.

Rawatan dengan tanaman berbahaya mesti dipersetujui dengan doktor yang merawat..

Dan, untuk mengurangkan kemungkinan kesan sampingan, disarankan untuk mengikuti diet khas di mana:

  • merangkumi makanan dengan kandungan protein tinggi - ikan rendah lemak, daging, lemak sayuran, bijirin dan produk tenusu;
  • sebilangan besar buah-buahan dan sayur-sayuran segar termasuk;
  • makanan goreng dan salai, makanan berlemak tidak termasuk sepenuhnya.

Protein mengaktifkan sintesis antibodi. Pektin dalam buah-buahan terlibat dalam penyerapan toksin dan pemecahan produk sel barah dan meningkatkan perkumuhannya secara semula jadi. Minum alkohol dilarang sama sekali.

Semasa rawatan dengan hemlock, anda mesti mengikuti diet khas.

Pengumpulan dan pemerolehan bahan mentah

Pengumpulan hemlock berlaku dalam tiga peringkat.

  1. Rumput muda dituai pada musim bunga.
  2. Kilang ini mekar pada pertengahan bulan Jun. Dan sejak itu, mereka mula mengumpulkan bunga, payung dengan biji, daun dan batang yang belum matang.
  3. Benih masak dituai pada musim luruh.

Kerana keanehan tanaman, kehilangan sebahagian besar alkaloid sejurus selepas hemlock dicabut, ia segera dikumpulkan dalam bekas dengan vodka atau alkohol perubatan.

Bahan mentah, yang merangkumi bahagian tanaman yang berlainan, diisi dengan 1/3 balang dan digoncang lebih kerap sehingga hijau dibasahi.

Sekiranya hanya payung yang disiapkan, maka anda boleh mengisi bekas itu ke atas, dan juga selalu bergetar.

Semasa menyediakan bahan mentah kering, sayur-sayuran dan bunga yang dikumpulkan dikeringkan dengan cara biasa, diletakkan di atas kain atau kertas dengan lapisan nipis. Mesti diletakkan di tempat teduh dan terpisah dari ramuan perubatan lain. Hayat rak hemlock kering adalah 2 tahun.

Untuk menuai biji, payung dikumpulkan dan dikeringkan. Kemudian benih tumpah dengan mudah. Kilang ini sangat beracun. Semasa mengambil jus, ia tidak boleh dibiarkan masuk ke kulit dan lebih-lebih lagi di mata.

Langkah berjaga-jaga

Hemlock adalah tumbuhan beracun. Lebih-lebih lagi, semua bahagiannya berbahaya, terutama sebelum berbunga. Selepas itu, sejumlah besar racun tertumpu pada buah-buahan dan biji-bijian..

Langkah berjaga-jaga asas:

  1. Anda tidak dapat merasakan tanamannya.
  2. Kanak-kanak dilarang sama sekali memetik rumput. Walaupun dari bau hogweed, mereka boleh lumpuh dengan kematian. Sebaiknya perbincangan dengan anak-anak mengenai bahaya tanaman ini..
  3. Sekiranya jus masuk ke kulit, jangan keluar ke bawah sinar matahari, agar tidak terbakar.

Selepas pengeringan, hemlock kehilangan banyak alkaloid berbahaya, tetapi tetap toksik.

Simpan persediaan hemlock dari jangkauan kanak-kanak dan jauh dari ubat-ubatan dan makanan lain.

Kunci untuk rawatan yang berkesan dan selamat adalah mematuhi peraturan:

  1. Minum hanya setelah berjumpa doktor dan mengikut skema yang disyorkan.
  2. Jangan melebihi dos. Pada tanda-tanda keracunan pertama atau keadaan yang sedikit memburuk, berhenti minum dan hubungi institusi perubatan.
  3. Semasa mengambil ubat lain, ketahui kesesuaiannya dengan hemlock.
Apabila bersentuhan dengan hemlock, langkah berjaga-jaga mesti diambil

Kontraindikasi terhadap penggunaan hemlock

Mengambil persediaan hemlock adalah kontraindikasi

  • hamil dan menyusu;
  • di bawah umur 20 tahun dan selepas 70 tahun;
  • dengan intoleransi individu;
  • dengan masalah hati kongenital;
  • lebih awal dari 3 bulan selepas pembedahan.

Hemlock tidak digunakan dalam rawatan:

  • pesakit dengan tiub dan saluran air;
  • pesakit dengan keletihan yang teruk;
  • semasa kemoterapi.
Hemlock dikontraindikasikan pada beberapa kumpulan pesakit.

Kesan sampingan semasa mengambil hemlock tincture

Semasa mengambil ubat dengan hemlock,

  • mengantuk,
  • penurunan penglihatan dan pendengaran,
  • pening,
  • loya,
  • tekak yang terbakar,
  • murid melebar, rasa sentuhan menjadi membosankan.

Semua ini adalah gejala keracunan horsein, yang merupakan bahagian tanaman..

Sekiranya terdapat tanda-tanda, anda harus berhenti mengambil tincture. Jika tidak, terdapat risiko tinggi untuk mengalami kelumpuhan "menaik". Dan ini adalah kehilangan kepekaan dan pergerakan sepenuhnya.

Lumpuh mempunyai nama ini kerana fakta bahawa ia bermula dengan kaki, secara beransur-ansur mengambil alih badan lebih tinggi dan lebih tinggi. Semasa dia mencapai diafragma, pesakit mati kerana sesak nafas.

Apabila pernafasan berhenti dari kelumpuhan, pengudaraan buatan diperlukan. Walaupun pesakit masih hidup, ramalannya menyedihkan. Kerana kebuluran oksigen, sel-sel otak mati.

Mengetahui kemungkinan hemlock untuk menyembuhkan barah, orang-orang keliru mula mengambil tincture untuk pencegahan. Hemlock tidak mempunyai tindakan untuk mencegah penyakit.

Tetapi orang yang mengambilnya untuk waktu yang lama, terdapat keracunan kronik, di mana semua organ dan sistem tubuh menderita.

Alkaloid mempunyai kesan merosakkan pada hati dan buah pinggang, menghalang kerja sistem hematopoietik, kardiovaskular dan saraf. Keperluan untuk kekebalan yang berterusan untuk berada dalam keadaan "kesiapan pertempuran" akan menghilangkannya dan, sebagai hasilnya, membunuhnya sepenuhnya. Tubuh kehilangan pertahanan, menjadi mangsa mudah untuk sebarang jangkitan dan penyakit.

Koniin adalah salah satu racun saraf yang paling berbahaya. Komponen utama hemlock

Keracunan Hemlock Kecemasan

Untuk akibat yang serius, sekeping hemlock hijau yang sangat kecil atau setetes jus sudah cukup.

Anda boleh diracuni oleh kelalaian, membingungkan hemlock dengan pasli atau dill di kebun.

Sekiranya terdapat tanda-tanda keracunan ciri kecil, perlu:

  1. Berikan pesakit:
  • karbon aktif 25-30 tablet;
  • pencahar garam, paling baik magnesium sulfat 30 g setiap 100 ml air;
  • ubat-ubatan yang merangsang jantung (kapur barus, kafein, dll.).
  1. Beri akses udara segar.
  2. Balut.
  3. Pernafasan buatan mungkin diperlukan dalam keadaan kecemasan.

Tindakan ini akan membantu menyokong pesakit sebelum kedatangan doktor. Mereka membuat rawatan pesakit di hospital untuk rawatan lavage gastrik dan terapi yang lengkap.

Seseorang memerlukan rawatan perubatan segera jika, ketika mengambil hemlock, dia mempunyai:

  • peningkatan air liur;
  • gegaran (gementar) tangan;
  • keterlaluan berlebihan;
  • tekanan darah meningkat;
  • aritmia dan takikardia muncul;
  • terdapat loya dan muntah;
  • bibir bertukar menjadi biru;
  • terdapat gangguan pertuturan;
  • menghadapi masalah menelan;
  • tangan dan kaki mati rasa;
  • kejang muncul;
  • pernafasan yang sukar.

Tidak ada penawar untuk keracunan alkaloid hemlock. Bantuan dan rawatan lebih lanjut adalah tanpa gejala.

Alkaloid hemlock tidak mempunyai penawar

Bagaimana doktor berkaitan dengan hemlock

Walaupun terdapat banyak kisah penyembuhan lengkap atau penghentian perkembangan onkologi, doktor mendesak untuk berhati-hati kerana mempunyai sifat toksik yang tinggi. Kesan keracunan mungkin melebihi faedah tanaman.

Hanya seorang doktor yang dapat menilai keadaan pesakit dan mengira dosnya. Dan juga, berikan ramalan mengenai keberkesanan penggunaan hemlock tincture.

Sebilangan besar ahli onkologi mempunyai sikap negatif terhadap rawatan parsnip lembu. Mereka membuktikan kedudukan mereka dengan kenyataan bahawa rawatan dengan tanaman ini memprovokasi munculnya daya tahan dan kekebalan beberapa sel barah terhadap ubat sitostatik dan antibiotik anti-barah..

Tetapi jamu dan fitoterapi menyedari kelebihannya dalam rawatan barah..

Hemlock digunakan oleh salah seorang ahli onkologi terkenal, phytotherapist Korepanov. Dalam bukunya mengenai pencegahan dan rawatan barah, dia menjelaskan resipi berdasarkan tanaman ini.

Keputusan untuk mengambil hemlock dibuat oleh pesakit, berdasarkan cadangan doktor, kesihatannya sendiri dan mengira semua risiko. Ubat ini dapat memberikan kelegaan, dan dapat memperburuk keadaan, keadaan pesakit.

Semasa mengubati hemlock, seperti ubat lain, seseorang harus ingat postulat - "dalam dos kecil - ubat, dalam dos besar - racun".

Rawatan barah hemlock mengikut kaedah Tishchenko

Hemlock berbintik - di mana ia tumbuh dan seperti apa?

Nama penuh tumbuhan ini - hemlock bercak - diperoleh olehnya kerana ciri-ciri bintik-bintik coklat kemerahan yang menutupi batang berongga, mencapai ketinggian 1,8 m. Hemlock tergolong dalam keluarga payung, ia adalah rumput tinggi dua tahun dengan daun segitiga, seperti pasli, dan bunga putih kecil, di mana benih kecil dan bulat matang. Mereka keluar dari payung ke tanah, dan memastikan pembiakan hemlock yang stabil di seluruh rentang. Dan tumbuhan ini terdapat hampir di mana-mana: dari Afrika dan Asia hingga Eropah Utara, dan varietas hemlock selatan mengandungi lebih banyak bahan aktif secara biologi daripada rakan-rakan utara mereka.

Hemlock muda boleh disalah anggap sebagai pasli kerana kelalaian dan keracunan. Semua bahagian tanaman beracun: daun, akar, bunga dan biji. Tumbuhan hemlock yang berbunga tinggi sangat menyerupai semak hutan, dengan mana ahli herba yang tidak berpengalaman di bahagian Eropah di Rusia membingungkannya. Kupyr tidak berbahaya, tetapi juga tidak berguna, oleh itu, sebelum memutuskan penyediaan hemlock untuk tujuan terapi, anda perlu mengetahui fotonya dengan betul, atau meminta sokongan ahli farmasi naturopati berpengalaman.

Seperti apa hemlock?

Perhatian: hemlock beracun, jadi basuh tangan anda dengan bersih setelah bekerja dengan hemlock. Ikuti dos dengan ketat! Jauhkan ubat hemlock dari jangkauan kanak-kanak..

Dari sejarah penggunaan hemlock

Nama Latin ramuan ini terdengar seperti "Conium maculatum", dan dalam terjemahan perkataan "conium" bermaksud "membunuh". Sesungguhnya, pada zaman Yunani Kuno, hemlock memainkan peranan sebagai "algojo" rasmi. Tumbuhan getah meracuni orang yang dihukum mati. Sebilangan sejarawan percaya bahawa dengan pertolongan batin, para ahli falsafah kuno Socrates dan Phocion terbunuh..

Orang bijak kuno yang lain, Hippocrates, pertama kali menarik perhatian pada hemlock sebagai tumbuhan perubatan. Dia mencadangkan bahawa dalam dosis minimum, jus semak beracun ini dapat memberi manfaat perubatan. Kemudian, Avicenna dan Dioscorides, penyembuh yang secara aktif menggunakan hemlock dalam praktik, bersetuju dengan Hippocrates. Avicenna berulang kali menyebutkan kekacauan dalam ketiga-tiga buku karya perubatannya "The Canon of Medicine".

Di Rusia, hemlock terkenal oleh penyembuh rakyat. Buku "Izbornik Svyatoslav Yaroslavich", yang diterbitkan pada tahun 1074, menerangkan resipi untuk rawatan tumor jinak dan ganas, serta penyakit kelamin dengan bantuan decoctions dan infus hemlock.

Perubatan moden tidak menghilangkan hemlock, malah sebaliknya - kini penyelidikan saintifik sedang dijalankan untuk mengembangkan ubat antikanker berdasarkan ekstrak tumbuhan beracun ini. Pada masa ini, di enam negara Eropah maju (Sepanyol, Portugal, Austria, Jerman, Bulgaria dan Perancis) dan di tiga negara Amerika Latin (Chile, Mexico dan Venezuela) hemlock dimasukkan dalam farmakopia rasmi.

Di Rusia, tanaman ini tidak mempunyai status perubatan negeri sekarang, tetapi secara aktif digunakan oleh doktor homeopati dan penyembuh tradisional. Dan dari tahun 1866 hingga 1902 hemlock dimasukkan dalam farmakopia Rusia rasmi sebagai ubat bius dan antispasmodik.

Oleh kerana hemlock mengandungi tanin, secara teorinya dapat digunakan untuk penuaian kulit, tetapi toksisitas tanaman adalah halangan untuk penggunaannya secara meluas. Bunga hemlock adalah tanaman madu yang baik, tetapi untuk alasan yang sama, madu yang dihasilkan oleh lebah akibat pendebungaan tersebut tidak sesuai untuk makanan. Jus hemlock boleh digunakan sebagai racun serangga yang semula jadi dan berkesan, tetapi setelah rawatan sedemikian, buah-buahan mesti dicuci dengan sangat berhati-hati..

Komposisi kimia hemlock

Tumbuhan ini mengandungi komponen aktif secara biologi berikut:

Alkaloid (coniin, conicein, conhydrin, pseudoconhydrin, methylconiin);

Gliserida asid petroselidik dan petroselinik;

Minyak pati Kuda;

Kaempferol dan Quercetin (Vitamin PP).

Komponen hemlock yang paling beracun adalah alkaloid konyin. Sebilangan besar terkandung dalam biji tanaman (sekitar 2%), kurang pada bunga (0,24%), bahkan kurang pada daun, batang dan akar (0,1%). Ketoksikan daun tidak sama sepanjang hayat tanaman: mereka mempunyai lebih banyak alkaloid sebelum berbunga, dan kemudian racun berpindah ke biji.

Tindakan farmakologi hemlock

Hemlock menghilangkan rasa sakit, mempunyai kesan antikonvulsan, anti-radang, penenang dan antitumor. Sejak zaman kuno, hemlock dianggap sebagai tumbuhan perubatan yang paling berharga dalam perubatan rakyat..

Ekstrak hemlock mempunyai kesan berikut pada tubuh manusia:

Oleh itu, hemlock digunakan untuk merawat sejumlah penyakit:

Neoplasma jinak (adenoma prostat, fibroid rahim, endometriosis, polip, sista dan polikistik, fibroid dan mastopati);

Penyakit autoimun (lupus erythematosus sistemik, artritis reumatoid);

Penyakit berjangkit kronik (sifilis, batuk kering);

Sebagai agen analgesik dan antispasmodik - untuk migrain, korea, epilepsi, batuk rejan.

Pengumpulan dan pemprosesan hemlock

Daun, bunga dan biji dikumpulkan dari hemlock yang dilihat. Pengumpulan bahan mentah jatuh pada awal bulan Jun dan hingga September; banyak juga bergantung pada kawasan dan keadaan tanaman yang semakin meningkat. Sekiranya masa berbunga telah berlalu, maka anda boleh menggunakan biji dan, kerana tanaman itu berumur dua tahun, maka pada musim gugur dan awal musim bunga anda dapat menggunakan daun akar. Tetapi bahan mentah berkualiti tinggi adalah masak, tetapi tidak terlalu banyak perbungaan: hampir tidak ada minyak pati di dalamnya.

Anda boleh melindungi tangan anda dengan sarung tangan, tetapi hanya mencucinya dengan bersih setelah mengumpulkan dan memproses bahagian bawah.

Anda tidak boleh membawa anak-anak anda dan membiarkan mereka memetik bunga dari tumbuhan beracun. Walaupun anak itu hanya menjilat jari yang kotor dengan jus hemlock, ini boleh menyebabkan keracunan ringan..

Yang terbaik adalah segera memotong payung dan mengisinya dengan alkohol perubatan (40-70%) atau vodka, kerana minyak pati kuda tidak menentu, sehingga hemlock cepat kehilangan sifat penyembuhannya di udara. Bawa bersama bekas kaca yang sudah diisi dengan alkohol atau vodka sehingga anda boleh meletakkan bahagian bawah yang hancur di sebelah kanan. Memotong perbungaan paling baik dilakukan dengan gunting penjahit yang bersih dan tajam..

Apa yang perlu dilakukan jika hemlock telah pudar?

Persoalannya mungkin timbul: bagaimana jika hemlock selesai mekar, adakah anda benar-benar harus menunggu musim berikutnya? Tentu tidak, kerana hemlock setiap saat membuang daun kecil yang terletak berhampiran akar. Ini adalah bahan mentah yang baik, dan kemudian benih akan habis. Peraturan utamanya ialah mengambil bahagian tanaman hijau, segar dan berdaging, yang mengandungi jus, kerana daun layu dan kering hampir tidak mengandungi alkaloid berharga.

Resipi tincture Hemlock

Terdapat beberapa resipi untuk membuat ubat barah dengan hemlock. Teknik yang paling mudah, paling selamat dan pada masa yang sama paling berkesan akan diterangkan di sini..

Untuk memperbetulkan warna, anda perlu mematuhi perkadaran:

Dua bahagian perbungaan dan biji hemlock;

Satu bahagian menggosok alkohol atau vodka.

Oleh itu, pergi ke tempat pengumpulan tanaman, bawa bersama balang liter dengan penutup logam yang rapat, dan pra-tuangkan satu gelas (250 ml) vodka atau alkohol di sana. Ini perlu agar hemlock tidak kehilangan sifat perubatannya setelah memotong, kerana setelah mengisar hemlock yang terkumpul mula memanaskan dengan kuat dan kehilangan sifatnya. Anda hanya perlu mengumpulkan 2 gelas bahan mentah (tidak dilekatkan), potong dengan gunting, masukkan bahagian dalam balang ini, tutup penutup dan goncangkan dengan baik.

Anda tidak boleh mengisar bahan mentah dengan penggiling daging, kerana sejumlah besar klorofil dilepaskan, yang tidak mengubah kualiti bahan mentah menjadi lebih baik. Kita perlu mendapatkan ekstrak separa alkohol tulen, yang dicapai dengan kaedah di atas..

Beberapa sumber mencadangkan mengambil 1 gelas, 100 g dan bahkan 50 g rumput untuk 0.5 liter vodka, tetapi ini salah - kepekatan tincture seperti itu akan lemah.

Apabila anda pulang ke rumah, sembunyikan balang dari tempat kanak-kanak, di tempat yang gelap dan sejuk. Tegaskan ubat sekurang-kurangnya tiga minggu (21 hari), tetapi lebih baik menunggu 40 hari. Sekiranya berlaku kecemasan, anda boleh mula mengambilnya pada hari ketiga. Balang perlu digoncang setiap hari, lebih baik melakukan ini 2-3 kali sehari. Jangan buka penutup dalam keadaan apa pun, kerana alkaloid ubat mudah meruap. Pengalaman penyembuh jangka panjang menunjukkan bahawa hemlock tincture paling sesuai disediakan di tempat yang sejuk - pada suhu 15-20 ° C Celsius, alkaloid paling berkesan memasuki persekitaran alkoholik.

Tekstur yang sudah siap mesti disaring dengan teliti melalui beberapa lapisan kain kasa steril, sekali lagi dituangkan ke dalam balang kaca bersih dengan penutup yang rapat dan dimasukkan ke dalam peti sejuk. Buat pelekat amaran untuk mengelakkan ahli keluarga anda (terutamanya kanak-kanak) minum secara tidak sengaja dari tin ini!

Cara menentukan warna yang berkualiti?

Hemlock tincture adalah agen farmakologi terkenal yang dijual siap pakai. Terdapat syarikat kecil dan ahli terapi herba swasta yang terlibat dalam pengeluaran dan penjualan tincture, jadi timbul persoalan: bolehkah anda mempercayainya? Adakah wajar menjimatkan masa anda dan meninggalkan pembuatan ubat bebas, dan adakah penjimatan itu akan berubah menjadi pembelian palsu?

Pembuatan tincture palsu tidak masuk akal dari segi ekonomi, kerana hemlock terdapat di mana-mana, dan pengadaan bahan mentah tidak menimbulkan kesulitan. Walau bagaimanapun, kualiti dan kepekatan tincture boleh dipersoalkan. Produk yang bagus akan mempunyai warna biru-ungu yang kaya dan bau "tikus" yang khas - begitulah pentingnya minyak kuda penting, komponen perubatan utama dari warna.

Bagaimana cara mengambil warna hemlock? "Skema Tsar"

Terdapat beberapa kaedah rawatan dengan hemlock tingtur, tetapi dalam praktiknya, teknik yang disebut "royal" telah membuktikan dirinya terbaik. Ia digunakan untuk sebarang tumor, ganas dan jinak, serta untuk penyakit kronik yang berlarutan: tuberkulosis, aterosklerosis, tromboflebitis, lupus erythematosus dan banyak lagi..

Skema penerimaan: pada waktu pagi sebelum makan, minum satu tetes infus, cairkan dalam segelas air. Pada hari kedua, anda sudah minum 2 tetes. Pada ketiga - 3 tetes, dan dengan itu, secara beransur-ansur meningkatkan dos, perlu mencapai 40 tetes (jika tubuh sudah lemah, maka gunakan dos yang lebih rendah yang akan bertindak lebih lembut).

Maka anda harus pergi ke arah yang berlawanan, mengurangkan dos harian dengan satu tetes, dan mencapai satu tetes, ini adalah satu bulatan. Seorang pesakit boleh menjalani tiga kursus penuh setiap tahun, dan biasanya ini cukup untuk menyembuhkan walaupun penyakit yang paling serius. Terdapat kes-kes kemenangan atas kanser yang telah didaftarkan dengan bantuan hemlock tingtur, namun, kami tidak akan berpendapat bahawa rawatan yang berjaya hanya terdiri daripada mengambil tingtur..

Perhatikan bahawa dalam 30% kes, hemlock tincture tidak mempengaruhi badan. Dalam kes ini, phytotherapists biasanya menukar hemlock ke beberapa tanaman lain, misalnya, ke Dzungarian aconite.

Kehalusan rawatan dengan hemlock tincture

Sebaiknya minum ubat ini pada waktu pagi, ketika perut kosong, 20-30 minit sebelum sarapan, larutkan warna dalam sedikit air tulen - seperempat gelas sudah cukup. Setelah mengambil beberapa ubat, bilas mulut anda terlebih dahulu dan tahan cecair sedikit, dan hanya kemudian menelan, kerana kaedah sublingual mengambil hemlock tingtur lebih berkesan daripada oral.

Pesakit yang lemah dan tua disarankan untuk memulakan rawatan dengan hemlock dengan jangka pendek - 20 hari, sehingga tubuh secara beransur-ansur terbiasa dengan alkaloid beracun. Walau bagaimanapun, walaupun pesakit muda mungkin mengalami kesan sampingan - loya, rasa pahit di mulut, senak, ruam kulit. Sekiranya ini berlaku, anda perlu memulakan pengurangan dos terbalik, tidak kira pada tahap rawatan pesakit apa.

Bagaimana hemlock tincture berfungsi?

Mengapa tumbuh-tumbuhan beracun membantu seseorang untuk mengatasi penyakit, walaupun, secara logiknya, mereka hanya boleh membahayakan? Prinsip homeopati berfungsi di sini: seperti penyembuhan seperti. Tubuh kita menganggap konyin dan alkaloid beracun lain sebagai bahan asing, serupa dengan patogen dan sel tumor. Berupaya menyingkirkan racun, imuniti manusia secara serentak menyingkirkan penyakit.

Kita dapat menyesuaikan diri dengan dos kecil bahan toksik dari masa ke masa, tetapi penyakit kita tidak, kerana ia bukan manusia, dan tidak mempunyai kekebalan. Antibodi yang mengisi darah manusia sebagai tindak balas terhadap kehadiran racun, berjaya mengatasi ancaman luaran - jangkitan, tumor, atau bahkan sel kekebalan mereka sendiri, berkelakuan tidak mencukupi, seperti yang berlaku dengan penyakit autoimun..

Bentuk dos alternatif

Untuk masalah kulit (bisul, pertumbuhan, eripelas, eksim, barah kulit), serta untuk sakit pada sendi dan tumor penyetempatan luaran, disarankan untuk menggabungkan pengambilan alkohol alkohol hemlock di dalam dengan penggunaan minyak ubat.

Resipi minyak hemlock:

Minyak zaitun atau bunga matahari - 500 ml;

Bunga cincang dan biji hemlock - 2 cawan.

Anda perlu memasak minyak di dalam balang kaca dengan penutup rapat, dan simpan di tempat yang gelap dan sejuk selama 21 hari, sama seperti warna. Kemudian saring dan simpan di dalam peti sejuk atau di tempat yang tinggi, di luar jangkauan kanak-kanak, kerana minyak hemlock tidak merosot pada suhu bilik.

Dianjurkan untuk melincirkan kulit yang terkena dengan minyak dua kali sehari, dan jika sendi sakit, maka pembalut steril yang direndam dalam minyak digunakan, ditutup dengan selofan di atasnya dan dibalut dengan selendang hangat. Oleh itu, anda dapat meningkatkan kesejahteraan pesakit dengan radikulitis, osteochondrosis atau gout dengan ketara, tetapi ingat bahawa kompres pemanasan dikontraindikasikan pada suhu tinggi dan proses keradangan pada sendi!

Losyen dengan minyak hemlock digunakan selama 2-3 jam pada bisul dan luka yang tidak sembuh. Minyak semacam itu juga dapat membantu urat varikos - kawasan sakit perlu dilincirkan setiap hari pada waktu malam. Dengan buasir, tampon steril yang dibasahi dengan minyak hemlock dapat dimasukkan ke dalam dubur sebelum tidur - ini melegakan kesakitan dengan baik, mengurangkan keradangan dan pendarahan.

Kontraindikasi untuk rawatan hemlock

Intoleransi individu terhadap hemlock dan reaksi alergi terhadapnya sangat jarang berlaku. Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes, lebih baik menolak rawatan dengan hemlock, sehingga bahaya dari alkaloid beracun tidak memburukkan lagi keadaan. Secara umum, anda hanya perlu mengambil ubat-ubatan tersebut hanya apabila risikonya dibenarkan, dan tidak ada cara lain yang lebih selamat untuk menyembuhkannya.

Hemlock tincture tidak boleh diambil:

Pesakit yang sangat tua, lemah, kurus;

Anak kecil dan ibu mengandung;

Pesakit yang baru sahaja menjalani pembedahan;

Orang dengan disfungsi kongenital atau penyakit hati yang teruk.

Hati mesti dinyatakan secara berasingan - organ inilah yang bertanggung jawab membersihkan darah dari racun, oleh itu, hepatitis, sirosis dan alkoholisme kronik membuat seseorang tidak mendapat peluang untuk menjalani rawatan dengan hemlock. Bagi pesakit barah yang telah mengangkat tumor, maka 2 bulan setelah operasi, dengan syarat mereka merasa normal, mereka bahkan perlu mulai mengambil tingtur hemlock untuk mencegah terjadinya kambuh dan metastasis baru.

Telah diketahui bahawa hemlock tidak mempunyai kesan terapeutik yang ketara pada sesetengah orang (hanya terdapat sekitar 30% daripadanya). Hanya saja, untuk sebab tertentu, alkaloid tidak merangsang penghasilan antibodi yang menghidupkan. Pesakit seperti itu boleh disyorkan tincture lain pada tanaman beracun - celandine, aconite. Mungkin beberapa alkaloid lain akan mencetuskan reaksi yang diinginkan.

Apa yang perlu dilakukan sekiranya berlaku keracunan hemlock?

Agar keracunan berlaku, seseorang perlu secara tidak sengaja memakan sebilangan kecil rumput, misalnya, membingungkan hemlock yang tumbuh di kebun dengan pasli. Haiwan memerlukan dos yang besar - misalnya, seekor kuda atau sapi yang merumput di padang rumput akan diracuni oleh hemlock hanya jika mereka memakan 2 atau lebih kilogram rumput.

Tanda-tanda keracunan hemlock

Sekiranya keracunan hemlock serius, terdapat tanda-tanda kelumpuhan menaik. Anggota badan menjadi berat, kesejukan dirasakan di seluruh badan, benjolan meradang muncul di anggota badan, wajah pucat, sukar ditelan, ada pening, murid melebar, ragu-ragu dan samar-samar objek di depan mata. Terdapat sensasi terbakar di kerongkong, loya dan muntah terasa. Kelumpuhan pernafasan mungkin.

Di samping itu, seseorang yang mengalami keracunan dengan hemlock mempunyai gejala utama berikut:

Pucat dan sianosis pada kulit dan bibir;

Rembesan air liur yang banyak;

Gangguan menelan dan pertuturan.

Alkaloid konyin bertindak pada badan seperti asetilkolin, nikotin dan racun curare. Pertama, terdapat pengaktifan, dan kemudian kemurungan tajam pada sistem saraf pusat. Sekiranya dos hemlock besar (20 g atau lebih), keadaan orang akan mula merosot dengan cepat..

Hemlock paling kerap diracuni kerana fakta bahawa ia sangat serupa dengan tanaman lain. Pada tahun pertama kehidupan, hemlock sukar dibezakan dengan pasli. Akar tanaman adalah dalam bentuk lobak merah. Pada tahun kedua kehidupan, ia kelihatan seperti dill, lobak merah.

Pada peringkat akhir keracunan hemlock yang teruk, tanda-tanda berikut diperhatikan:

Kehilangan kepekaan kulit;

Tercekik dan pernafasan.

Keracunan kecemasan

Ubat untuk keracunan hemlock telah lama diketahui, ia juga merupakan penawar yang paling berkesan.

Untuk menyediakannya, ambil air suam dan tambahkan sejumlah besar minyak kayu (ini adalah minyak zaitun paling rendah). Sekiranya tidak, tambahkan minyak biji rami atau rami. Orang yang diracuni diberikan corong ke kerongkong dan campuran ini dituangkan terus ke perut sehingga dia muntah. Oleh itu, perlu diulang sehingga dia kembali sedar. Maka anda harus memberinya minum air suam yang dicampurkan dengan madu, setelah itu lega akan datang..

Beri pernafasan buatan jika perlu. Anda juga boleh mengambil 30 tablet arang aktif di dalamnya. Udara segar disyorkan.

Sekiranya mangsa tidak diberi bantuan perubatan dalam masa, kematian boleh berlaku. Sekiranya terdapat keracunan dengan sedikit hemlock, cukup untuk memberi orang minum setengah liter susu suam dengan penambahan kalium permanganat (warnakan susu dengan warna merah jambu pucat), pastikan ketenangan dan rehat di tempat tidur. Dan sekiranya dos tanaman beracun berbahaya, rawatan segera di hospital dan gastrik diperlukan..

Keberkesanan rawatan barah hemlock

Hemlock sangat menarik bagi pesakit barah, kerana dalam rawatan penyakit serius seperti itu, disarankan untuk mempertimbangkan semua cara yang mungkin, termasuk homeopati, rakyat dan alternatif. Saya ingin memberi amaran kepada semua orang yang berharap dapat menyelamatkan diri dari barah atau menyembuhkan orang yang mereka sayangi dengan bantuan hemlock tincture: ini bukan ramuan ajaib, dan bukan ubat mujarab untuk semua penyakit.

Keberkesanan hemlock tincture dan ubat lain yang serupa adalah berdasarkan pertahanan semula jadi badan. Dengan kata lain, sejauh seseorang dapat menyembuhkan dirinya sendiri, hemlock tincture akan membantunya. Sekiranya imuniti tidak memberikan tindak balas yang cukup dan jelas terhadap serangan dengan alkaloid beracun, maka tidak akan membantu menghilangkan tumor.

Rawatan barah hemlock cukup berkesan. tetapi bukan ubat mujarab! Hemlock adalah penghilang rasa sakit yang kuat. Walaupun hemlock beracun, dalam dos sederhana ia mudah ditoleransi oleh mana-mana organisma. Dia tidak menyentuh sel hidup, penyesuaian berlalu dengan cepat. Tetapi ia mempunyai kesan yang sangat buruk pada sel barah yang berpenyakit. Atas sebab ini, dia mendapat kemasyhuran..

Perkara kedua yang perlu diingat adalah bahawa untuk berjaya dalam memerangi barah, anda perlu mendapatkan rawatan secara menyeluruh. Ini bermaksud bahawa anda tidak boleh hanya menyerah pada cadangan ahli onkologi dan jatuh ke dalam perubatan tradisional. Yang satu tidak mengecualikan yang lain, dan dalam perang semua cara baik, jadi ambil preskripsi doktor dan nasihat phytotherapist sama serius dan bertanggungjawab.

Terdapat banyak tumbuhan perubatan lain, tidak hanya beracun, yang apabila digunakan secara bersama, dapat membantu melawan barah. Mengambil hanya satu warna hemlock mungkin tidak akan membuat anda berjaya. Tetapi jika, di antara kursus, anda beralih ke ubat lain dari siri ini, sebagai contoh, warna aconite Dzungarian atau celandine, kemungkinan hasil yang berjaya akan lebih tinggi.

Mengenai idea rawatan dengan herba beracun, banyak pesakit barah yang merasa bingung dengan prospek ini. Mereka bertanya, mengapa racun badan dengan racun ketika sudah dilemahkan oleh tumor? Izinkan saya mengemukakan soalan balas: bukankah kemoterapi yang ditetapkan untuk anda oleh pakar onkologi yang menghadiri, sebenarnya, keracunan? Dalam kes ini, dengan bantuan racun, doktor berusaha memusnahkan sel-sel ganas, tetapi pada masa yang sama mereka meracuni pesakit itu sendiri. Dan homeopati bertindak jauh lebih berperikemanusiaan - ia hanya mencetuskan reaksi pertahanan semula jadi, memasukkan sedikit racun ke dalam badan.

Berkenaan dengan rawatan dengan warna hemlock yang terlihat, posisi yang paling masuk akal adalah di tengah-tengah antara harapan tanpa pandang bulu dan skeptisisme. Kami menasihati anda untuk merawat kaedah rawatan barah ini dengan berhati-hati, terutamanya jika anda atau orang yang anda sayangi berada dalam keadaan sukar, dan anda tidak mempunyai banyak pilihan. Mungkin inilah peluang yang tidak boleh dilepaskan. Jaga kesihatan diri dan sihat!

Pendidikan: Diploma "Perubatan Am" dan "Terapi" diperoleh di Universiti Pirogov (2005 dan 2006). Latihan lanjutan di Jabatan Phytotherapy di Universiti Persahabatan Rakyat Moscow (2008).

Artikel Seterusnya

Neuroma